Re: Tuje - pytanie od przyjaciela

From: "Jerzy Zając" <w...@a...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Tuje - pytanie od przyjaciela
Date: Mon, 22 Oct 2001 19:59:54 +0100

Bogusław Radzimierski napisał(a) w wiadomo?ci: ...

>Z mojego doswiadczenia najlepiej nadaja sie Thuja occidentalis
"Pyramidalis
>Compacta" i Thuja occidentalis "Smaragd"
>Z zoltych zywoplotow Thuja occidentalis 'Yellow Ribbon" i "Pyramidalis
>Aurea'
>Nie radzil bym sadzenia mniej szlachetnych ,roznice kosztow sa znikome a
>roznica jakosci duza.
>Lepiej posadzic 50 m szlachetniejszych niz 100 m byle czego z niewiadomego
>zrodla.
Tyle tylko, ze 'Smaragd' jest stosunkowo waski, moj 8 letni posadzony jest
co 70cm. i jeszcze sie nie zrosl. Lepiej posadzic 'Holmstrup', choc tez za
szeroki nie jest.
Nie wiem jak jest w okolicach W-wy, ale na poludniu kroluje 'Aureospicata'
(dwa w jednym jezeli chodzi o barwe) i ciac ja mozna do woli. Nie powiem, ze
to lubi, bo znowu mi sie dostanie. Rosnie szybko i w zimie tylko troche
przebarwia sie na brazowawo. Te dwie wczesniejsze w porownaniu z ostatnia sa
troche delikatne, zwlaszcza pod mokrym sniegiem, ogonem psa. Z opinia o
szlachetnosci sie zgadzam, nie cierpie siewek.
Pozdrawiam
Jurek