Re: Uważajcie co jecie!

Data: 2004-03-15 13:08:37
Temat: Re: Uważajcie co jecie!
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl>

In <c348l1$9ui$1@nemesis.news.tpi.pl> Elske wrote:

> Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
>>

> A jak ja mam sprawdzić czy w mleku jest soda,

cytuję:

mleko z sodą nie ścina się, jeżeli do mleka kilka kropel octu

> czy farbują kiełbasę a w

jeżeli oblejemy kawałeczki takiego farbowanego mięsa monopolowym
spirytusem w kieliszku, to anilinowe barwniki przejdą do spirytusu,
który się zabarwi; w drugim kieliszku trzeba oblać mięso rozwodnioną na
pół gliceryną, która po pewnym czasie zafarbuje się, o ile mięso posiada
koszenilę.

> chlebie koperwas miedziany?

A co do tego prof. Serkowski w przytaczanym przeze mnie teksście się nie
wypowiada

> Przecież nie założę w domu laboratorium
> chemicznego?

Jednak prof. Serkowski zaleca rozważnym i dabjącym o zdrowie rodziny
gospodyniom zaopatrzenie się przynajmniej w azotan srebra, chloroform,
roztwór chromianu potasu, alkohol amylowy, wodę siarkowodorową, kwas
siarkowy, ług potasowy, amoniak i papierki lakmusowe, a nadto kilka
szklanych cylindrów, areometr i przyrząd Gerbera. Szczegóły można
znaleźć w pracach profesora, zwłaszcza "Fałszowanie produktów
spżywczych", "O badaniu produktów spożywczych", "Mleko i mleczarstwo"

Władysław