Re: Uzupełnianie wody w oczku

From: "Wojtek - Oszolom" <w...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Uzupełnianie wody w oczku
Date: 30 May 2005 13:47:55 +0200

> Witam.
>
> Trochę martwi mnie ilość wody, która znika w moim oczku. Czy ktoś mógłby mi
> odpowiedzieć tak dla porównania, jaka ilość wody może "odparować" w gorące dni
> takie, jak obecnie (ok. 30 st.) w całkowicie nasłonecznionym miejscu?
>
> Moje oczko ma powierzchnię (lustra wody) ok. 4-5 m^2. W gorące dni znika ok.
> 2cm wody od pierwotnego poziomu lustra wody - czy to normalne?

Czesc!
Jako wlasiciel oczka wodnego (formalne, 3x3x1,2m)i oszolom (sic!) musze
stwierdzic ze mam ten sam problem. W oczku mam pompe, ktora tloczy wode do
filtra i do fontanny. Na poczatku dysza lekko wystawala ponad powierzchnie wody,
ale powodowalo to spore straty wody na skutek parowania. Mimo wszystko halas
mnie troche zniechecil, ale nie chcac zrezygnowac z napowietrzania (woda
wracajaca z filtra tez jest dobrze napowietrzona, ale przy tych upalach i
swierzo wpuszczonych rybach, stwierdzilem, ze nie ma co ryzykowac) skrocilem dysze.
Teraz dysza jest jakies 3-5 cm pod lustrem, i w tym miejscu mam cichy ale wartki
gejzerek. Zauwazylem ze co dwa dni poziom lustra opada o 2 cm.
Dolewam wolnym strumieniem, tak aby woda zdazyla sie ogrzac.
Koncze, bo mie dopadl znowu jakis atak OSZOLOMIENIA, i musze isc troche
pokrzyczec na kogos
Pozdrawiam
Wojtek