Re: Wędzone ryby

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: Wędzone ryby
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Date: Wed, 28 Nov 2012 17:23:04 +0100

Dnia Wed, 28 Nov 2012 16:25:23 +0100, Stefan napisał(a):

> jako gotowy produkt to one są słonawe, nie za bardzo, ale jednak ciut ciut
> słonsze.
> Jak rozmawiałlem z wędzarnikami (?) (i przyglądałem się wędzeniu) to zaprawa
> jest słonawa.
> Tutaj najwazniejsze jest nieprzesuszenie ryby. Ona musi byc soczysta, lekko
> wilgotna, ten tłuszczyk pod skórką musi być miękko-lejący.
> Z tego co wiem karp zatorski wedzony będzie w sprzedaży na Jarmarku
> Świątecznym na Rynku Głównym. Naturalnie w Krakowie.
> 14 - 16 grudnia Wigilijny Małopolski Smak

Dzięki za info, u nas raczej w samą Wigilię będzie wędzenie, żeby rybka
była prosto z wędzarki - taka najlepsza. Jeśli nawet nie zdążymy sami, to
sąsiad zawsze w Wigilię wędzi i jeszcze ciepłe rybki dostarcza nam ponad
ogrodzeniem (odwrotną "pocztą" przekazuję wtedy domowy pasztet i wędzonki),
więc przekażę mu przepis :-)
(by XL)