Re: Wędzone ryby

Data: 2012-11-29 11:26:26
Temat: Re: Wędzone ryby
Od: "Edzio" <e...@w...pl>

Witam
wędziłem już karpia, amura,tołpygę i wiele innych ryb, a mój przepis wygląda
tak:

powiedzmy, że przepis dot 30 szt. ryb

rybki czyszczę, patroszę wydłubuję oczy, skrzela

następnie po dokładmym wymyciu układam w skrzynce, solę, pieprzę, dodaję
ziele angielskie, liść laurowy. Odstawiam na 48 godzin w chłodne miejsce co
jakiś czas mieszając wszystko, po usływie 40 godzin do tego dodaję cebulę
pokrojoną w żeberka. Po 48 godzinach rybki wyciągam ręcznikiem papierowym
wycieram do sucha i nabijam na drut wiązałkowy tworzą tz. ósemkę, oczywiście
łbem do dołu, w okolicach brzucha rybki wkładam patyczki z babmusa, żeby
rybka dobrze i równomiernie się wędziła.

Tak przygotowaną rybkę wkładam do rozgrzanej wędzarni i małym ogniem przez
następne trzy godziny wędzę.

Rybka naprawdę pyszna, życzę smacznego