Wieprzowina z szalotkami jabłkami i estragonem

1. Data: 2017-06-29 16:26:45

Temat: Wieprzowina z szalotkami jabłkami i estragonem
Od: "tandoori.curry" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Oto przepis który już nie pamiętam skąd mam.
Zawsze wychodzi nawet takim amatorom jak ja ))
Może komuś się przyda.
pozdrawiam

4 kotlety 1 cm na grubość (może być np karkówka )
4 duże winno-słodkie jabłka
5-6 szalotek
3 ząbki czosnku
2 łyżki świeżego estragonu (listki bez łodygi)
oliwa margaryna
sól pieprz
cydr lub białe wino

Mięso pozostawić na 40 min żeby miało temperaturę pokojową jeżeli
rozmrażamy.
Posolić popieprzyć z jednej strony. Położyć tą stroną na
patelnię/brytfannę o grubym dnie. Przysmażyć z obu stron. Przełożyć na
talerz.
Dodać do pozostałego tłuszczu stołową łyżkę margaryny i łyżkę oliwy.
Obsmażyć szalotkę pokrojoną w łódki na rumiany kolor. Dodać
rozgnieciony czosnek. Posolić. Dodać warstwę jabłek pokrojonych w łódki
(nie obierać usunąć tylko pestki). Mięso położyć na jabłka. Podlać
białym winem lub cydrem. Położyć estragon na wierzch.
Przykryć. Zmniejszyć ogień. Gotować przez około 50 min.

Ja podaję z konfiturą agrestową dla balansu.

2. Data: 2017-06-29 17:29:18

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .06.2017 o 16:26 tandoori.curry <t...@g...com> pisze:

> [...]
> Przykryć. Zmniejszyć ogień. Gotować przez około 50 min.
>
> Ja podaję z konfiturą agrestową dla balansu.

Od razu, na wstępie, wywal z przepisu margarynę!
Ona nadaje się tylko do smarowania łożysk itp. choć są znacznie lepsze
smary maszynowe.
Równie dobrze możesz do kuchni wprowadzić towot...

--
Trefniś

3. Data: 2017-06-29 18:28:43

Od: "tandoori.curry" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

OK. Rozumiem. Margaryna nie. Następnym razem spróbuję z masłem. Na pewno
będzie lepsze.))

4. Data: 2017-06-29 19:11:36

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .06.2017 o 18:28 tandoori.curry <t...@g...com> pisze:

> OK. Rozumiem. Margaryna nie. Następnym razem spróbuję z masłem. Na pewno
> będzie lepsze.))

Stanowczo!
Zdrowsze i smaczniejsze.

--
Trefniś

5. Data: 2017-06-30 12:18:59

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Stanowczo!
>Zdrowsze i smaczniejsze.

Masło pszetwozone termicznie też nie za zdrowe.
Lepiej zamień na olej.
A kotlety zbij wcześniej delikatnie.
A po podsmażeniu, zamiast gotować można zapieć w piekarniku, mniejsze
prawdopodobieństwo pszypalenia.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Trefniś

6. Data: 2017-06-30 18:18:14

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .06.2017 o 12:18 Stokrotka <o...@g...pl> pisze:

> Masło pszetwozone termicznie też nie za zdrowe.

Oczywiście prawda.

Zakładałem, że nie wypala tej cebuli na węgiel, reagowałem natychmiast na
ewidentny i oczywisty błąd stosowania margaryny :)
Masło do 100 st. C jest bezpieczne, zatem lepiej dodać dopiero po
jabłkach, a nawet po winie/cydrze.
Wtedy temp. nie przekroczy 100 st. (jeśli nie będziemy się bardzo starać).
Zwróciłbym również uwagę na "oliwę" (to po oleju i margarynie/maśle już
trzeci rodzaj tłuszczu).
Niepotrzebnie.
Wiecie, że u nas lepiej nie stosować oliwy (to ten olej z oliwek, jeśli
ktoś nie rozróżnia), bo mało kto doceni (smak, zwłaszcza z pierwszego
tłoczenia), a często trafi do nas wręcz zjełczały?

> Lepiej zamień na olej.

Na szczęście olej już tam jest :)

> A kotlety zbij wcześniej delikatnie.
> A po podsmażeniu, zamiast gotować można zapieć w piekarniku, mniejsze
> prawdopodobieństwo pszypalenia.

Nie mam zdania :)

--
Trefniś

7. Data: 2017-06-30 19:06:34

Od: "tandoori.curry" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo Wam dziękuję za wszystkie uwagi ale po co w takim razie dodaje
się masło skoro jest olej ? Rozumiem że to nieco zmienia smak.. a poza tym ?

8. Data: 2017-06-30 19:52:12

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-30 o 19:06, tandoori.curry pisze:
> Bardzo Wam dziękuję za wszystkie uwagi ale po co w takim razie dodaje
> się masło skoro jest olej ? Rozumiem że to nieco zmienia smak.. a poza tym ?

Jak Ci szkoda pieniędzy na masło to smaż placki, a ciasta nie piecz.

--
animka

9. Data: 2017-06-30 20:03:26

Od: "tandoori.curry" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Zupełnie sie mineliśmy...))

10. Data: 2017-07-01 04:45:20

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"tandoori.curry" <t...@g...com> wrote in message
> Zupełnie sie mineliśmy...))

U tej pani to całkiem normalne, nie przejmuj się ;-)

Też się zastanawiałem po co dodawać margarynę do oliwy.
Margaryna to przecież vege olej nieco przetworzony chemicznie
aby był ciałem stałym w temperaturze pokojowej a nie płynem.

Możliwe że rzeczywiście dla oszczędności kasy, bo oliwa
droższa od oleju czy margaryny.

Re: plaga
Chłodnik na gorące dni
Nie kupuję towarów halal!