Wszechobecne alu.

21. Data: 2015-09-10 18:47:33

Temat: Re: Wszechobecne alu.
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dużo aluminium mają też pewne popularne leki służace do zobojetniania
kwasu w żołądku.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

22. Data: 2015-09-10 18:49:00

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-09-10 17:31, obywatel bbjk uprzejmie donosi:

Kabała nawet.

23. Data: 2015-09-10 19:01:16

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka pisze:

> Bardzo dużo aluminium mają też pewne popularne leki służace
> do zobojetniania kwasu w żołądku.

Jednak o aluminii hydroxidum niektórzy jakby zapomnieli.

--
Jarek

24. Data: 2015-09-10 21:55:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Sep 2015 18:49:00 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2015-09-10 17:31, obywatel bbjk uprzejmie donosi:

> Kabała nawet.

Nie bałakaj.

25. Data: 2015-09-11 01:05:59

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@q...pl> wrote in message
> Dnia 2015-09-10 09:05, obywatel bbjk uprzejmie donosi:

> No, ja sobie to wciąż czytam i czytam i przestać nijak nie mogę.

Chyba lepiej było jej napisać "alzhajmeruw".
Bo 'ch' odruchowo czyta się tak jak bezdźwięczne 'h' w "chmura".
To 'z' będzie brzmieć jak 'c'. a jak 'z' jest za bardzo "prawidłowe" dla
Stokrotki w tym miejscu to zawsze mogłaby bardziej udziwnić
pisząc "altshajmeruw" i byłoby stokrotkowo jak ta lala.

26. Data: 2015-09-11 09:35:30

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Stokrotki w tym miejscu to zawsze mogłaby bardziej udziwnić
> pisząc "altshajmeruw" i byłoby stokrotkowo jak ta lala.

Uzasadnienie słuszne. Ale popatsz na pszyszłe pokolenia.
Ono nie będziemieć nawyku : czytaj ch jak h.
Ono będzie czytać normalnie, więc słowo alchajmer pszeczytają płynnie
poprawnie.
A starsze pokolenie?
Alchajmer, my, pszeczytamy "alhajmer", trudno, albo nowa ortografia - czyli
konsekwencja w stosowaniu prostej polskiej pisowni nazw nie własnyh, albo
nowo.mętlik.
Można więc dyskusję skierować na inne tory:
czy słowo alchajmer lub Alzhaimer jest nazwą własną?

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

27. Data: 2015-09-11 16:06:24

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@g...pl> wrote in message

> Uzasadnienie słuszne. Ale popatsz na pszyszłe pokolenia.
> Ono nie będziemieć nawyku : czytaj ch jak h.
> Ono będzie czytać normalnie, więc słowo alchajmer
> pszeczytają płynnie poprawnie.

Normalnie? :-))

> [...]
> albo nowo.mętlik.
> Można więc dyskusję skierować na inne tory:
> czy słowo alchajmer lub Alzhaimer jest nazwą własną?

Biorąc pod uwagę, że to nazwisko :-) Sama się zastanów...

28. Data: 2015-09-12 08:55:01

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Normalnie? :-))

> Biorąc pod uwagę, że to nazwisko :-) Sama się zastanów...

Słowo Alzchajmer o nazwisko , ale słowo alzchajmer to nazwa horoby, więc
zdaje się nie pszemyślałeś odpowiedzi.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

29. Data: 2015-09-12 10:18:15

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-09-12 08:55, obywatel Stokrotka uprzejmie donosi:

> Słowo Alzchajmer o nazwisko , ale słowo alzchajmer to nazwa horoby, więc
> zdaje się nie pszemyślałeś odpowiedzi.

Nazwa choroby to: choroba Alzheimera.

Wady wymowy w tym wieku trudno skorygować w stu procentach, ale próbować
trzeba. Problemy ze słuchem da się skorygować "sprzętowo". Tylko głupoty
już się nie da "wyleczyć".

30. Data: 2015-09-12 11:40:32

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-12 o 10:18, Qrczak pisze:
> Dnia 2015-09-12 08:55, obywatel Stokrotka uprzejmie donosi:

> Wady wymowy w tym wieku trudno skorygować w stu procentach, ale
> próbować trzeba.

Tak na marginesie - jeśli Wy różnicujecie w wymowie "h" dźwięczne i "ch"
bezdźwięczne, to jestem pełna podziwu.

Ewa

Cukinia na "bigos" - na zimę.
Kto tu śpiewa?