Re: Wychodzą - brawo! :-)

Subject: Re: Wychodzą - brawo! :-)
Newsgroups: pl.sci.psychologia
<57713b37$0$12556$65785112@news.neostrada.pl>
<nkrk59$gn2$1@node2.news.atman.pl> <nkrk84$2m0$1@node1.news.atman.pl>
<5771734a$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
<nks28e$i90$1@node1.news.atman.pl>
<57723280$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
<nkvm00$g3f$1@node2.news.atman.pl>
<57739315$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
<nl08k4$qd1$1@node1.news.atman.pl>
From: zażółcony <r...@c...op.pl>
Date: Wed, 29 Jun 2016 13:20:17 +0200

W dniu 2016-06-29 o 12:40, LeoTar pisze:

> Czy ktoś kiedyś widział pod mikroskopem co się dzieje z informacją tzw.
> genetyczną, czy też są to tylko wydumane modele i hipotezy, które są
> 'rozpoznawane' pośrednio za pomocą metod opracowanych po to by
> potwierdzić ich prawdziwość? Oprócz poznania za pomocą naszych zmysłów
> wszelkie inne metody to metody pośrednie a więc wydumane. Nie muszą więc
> być wcale obiektywne gdyż podążają za przyjętym paradygmatem.

Nie bardzo rozumiem Twoje wątpliwości. Crossing over to akurat
podstawy, poznane już dziesięciolecia temu. To głównie on sprawia,
że dzieci tych samych rodziców nie są do siebie podobne jak bliźniaki
jednojajowe. W przybliżeniu można rzec, że bez crossing over'u nie
byłoby takiej mozaiki cech obydwu rodziców na poziomie genów, a jedynie
mozaika na poziomie całych zestawów chromosomów. Nie zaszła by ewolucja
taka, jaką znamy. Nie obserwowalibyśmy bowiem takiej różnorodności
potomstwa.

Myślę, że warto, żebyś się temu przyjrzał, bo znajomość tego mechanizmu
ma hmm... delikatnie mówiąc, 'spore' znaczenie dla głębszego rozumienia
skutków np. kazirodztwa.

> Warto byłoby go zapytać, ale czy zechce rozmawiać uczciwie i bez uprzedzeń?

Wiesz, czasami trzeba wybierać: wiedza albo małostkowe wytykanie innym
małostkowości. W każdym bądź razie ja bym się skupił na wiedzy, a nie
na uprzedzeniach dyskutanta. Oczywiście każdy ma jakieś granice tolerancji.

> Nie, nie rozumiem. Moja teza jest prosta: wszelkie zaburzenia w
> funkcjonowaniu organizmu (odchylenia od wartości oczekiwanej) są
> spowodowane przez zaburzenia psychiczne, które są wywoływane w sposób
> niekontrolowany przez wirusa umysłu czyli przez ZAKAZ.

... odniosę się do tego dalej ...
Wybrałem takie coś:

>Popadając w jakąkolwiek niepełnosprawność dziecko chce nieświadomie
> zasygnalizować rodzicowi, że działa on niewłaściwie i że ucieczka
> w niepełnosprawność jest dla dziecka poszukiwaniem azylu przed agresją
> rodzica. Niepełnosprawność dziecka jest formą... oszustwa ...

... nie rozumiem. Ale że co chcesz powiedzieć, że zespół Downa
(Twojego syna konkretnie) to jakieś oszustwo ? Nie klei mi się
to wszystko, kiedy odnoszę to bezpośrednio do Twojej sytuacji
rodzinnej. Więc może wyjdźmy poza to jeszcze i weźmy tę moją
znajomą i jej córkę.

Wrodzona łamliwość kości. Uszkodzenie genów uczestniczących
w przyswajaniu przez organizm wapnia. Te geny nie działają
już od początku życia płodowego - co sprawia, że dziecko
nie jest w stanie się normalnie nawet urodzić, bo pękają mu
kości. Czy ta sytuacja jest spowodowana jakimś wirusem umysłu ?
Jakimkolwiek ukierunkowanym działaniem dziecka ?
Imo żeby tu znaleźć jakąś przyczynę w świadomości to jedynym
wyjściem są teorie reinkarnacji lub 'Bóg tak chciał'. Jeśli
chodzi Ci o taką przyczynowość, to mów wprost: wierzę
w reinkarnację albo: wierzę, ze Bóg chciał, by ta dziewczynka
się połamała a mój syn urodził z zespołem Downa.