Re: Wychowanie dziewczynek

From: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Wychowanie dziewczynek
Date: Tue, 15 Apr 2003 10:59:23 +0200

Użytkownik "Madda" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:b7gco3$ss7$1@news.onet.pl...
> [...]Czy zgadzacie się z tym stwierdzeniem?

Zgadzamy się. Ostatecznie miałyśmy wyrosnąć dobre, skromne i
przyzwoite, gdybyśmy myślały, że wyglądamy jak ludzie, jeszcze
by nam się w głowach poprzewracało i leżałbyśmy całymi dniami na
kanapie, piłując paznokcie i gryząc cukierki (chociaż nie,
cukierki szkodzą na cerę) albo, nie daj Boże, zrobiłybyśmy
"głupstwo". Zupełnie serio, z rozmów z koleżankami wnioskuję, że
całkiem sporo z nas przed tym "głupstwem" uchroniło przekonanie,
że nie ma z kim go popełnić, bo nikt się za nami nie obejrzy. No
powiedzcie same, która z Was nigdy w życiu nie usłyszała od
własnej matki sławetnego pseudopocieszenia "wcale nie jesteś
brzydka, a poza tym nie uroda się w życiu liczy"? (..."a lekcje
odrobione?" ;)

> [...] spotykałam całe bataliony pięknych
> i pewnych siebie dziewczyn[...]

Wyglądających na pewne siebie. Je też pewnie bezsennymi nocami
coś podgryzało :)

Pozdrawiam
Hanka, w dzieciństwie po najgorszych przewinieniach straszona
potworną perspektywą staropanieństwa
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek