Za energię jak za złoto.

91. Data: 2012-04-26 17:05:19

Temat: Re: Za energię jak za złoto.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Apr 2012 11:28:45 +0200, Chiron napisał(a):

> Prawda, tyle, że energetyka jądrowa ma "krótkie nogi".

Tak samo jak konwencjonalna.

> Nie istnieje sposób
> na zabezpieczenie się przed jej zgubnym wpływem na środowisko.

Jak wyżej.

> Począwszy od
> stałego podgrzewania wody (jak to się w Polsce palnuje), której spory
> nadmiar jest odprowadzany do środowiska (w Polsce prawie bezpośrednio do
> morza)- ale to wszystko nic w porównaniu z zagrożeniem rozsypania
> promieniotwórczych pierwiastków np w skutek głupoty, ataku terrorystycznego,
> sił natury, etc, a wszystko przebija lekceważenie przyszłych pokoleń- które
> będą musiały stanąć przed problemem odpadów- z którymi nie ma co zrobić.

Przede wszystkim będą musiały stanąć przed problemem, skąd wziąć energię,
jeśli przestaniemy pracować nad udoskonalaniem pozyskiwania energii
jadrowej oraz utylizacji odpadów promieniotwórczych...

> Przecież z każdego składowiska za ileś lat (50, 100 czy więcej) wydostaną
> się. I co wtedy? Mamy np sporo węgla brunatnego, kamiennego, mamy geotermię-
> idźmy w tę stronę. Energia jądrowa to rozwiązanie na dziś- nierozwiązalny
> problem na jutro.

Nie przesądzaj, ze nierozwiazalny. Myslę, ze w niedalekiej przyszłości
problem utylizacji odpadów zostanie rozwiazany.

> Ba! Nawet na dziś- jeśli do każdej kilowatogodziny
> dołożymy koszty składowania odpadów- to ta energia robi się droższa od wielu
> innych.

Mam nadzieję jak wyżej.

> No tyle, że oczywiście póki co- daliśmy się udu...ć CO2

Ano cóż, właśnie tak.

--
XL smile
http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/791665

92. Data: 2012-04-26 17:07:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Apr 2012 11:43:01 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

> Uczyłem się, i to ze zrozumieniem. W przeciwieństwie do was.

> Och, pewnie że są przekręty i zmowy. Ale nie zawsze i wszędzie. I
> niekoniecznie w celu i w postaci objawianej wam przez wasze guru, Brata
> Bliźniaka Admirała. Ale cóż - ponoć ci, co nie stoją za Bratem
> Bliźniakiem stoją tam, gdzie stoi Sułtan Kosmitów. Bo tylko guru
> Jarosław jest jedynym źródłem Prawdy.

Osobiste wycieczki nie są argumentami, może tylko dla tych, którzy nic nie
kumają.

93. Data: 2012-04-26 17:08:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Apr 2012 11:43:11 +0200, Przesmiewca napisał(a):

> Zeby byc obiektywnym co do oceny katastrofy, to trzeba byc apolitycznym - a ty
> nie jestes bo co czytajac twoje wypowiedzi widze, ze jak ktos doszukuje sie
dziwnych
> rzeczy w katastrofie to od razu wyjedzasz od moherow i kaczynskich
> w ogole nei zakladajac, ze ktos moze miec w dupie polityke i miec odmienne zdanie
> ze zwyklego, niepolitycznego zainteresowania tematem.

Dokładnie!

> [...]
> "niedostosowanie predkosci jazdy do panujacych warunkow" to tez bys
> przyjal to na spokojnie i nie chcial dociekac co bylo bezposrednia przyczyna?
> Co ty myslisz, ze kierowcy jezdza zawsze prawidlowo a piloci lataja w 100%
> zgodnie z procedurami? Ale wypadaloby rozrozniac przyczyny posrednie i
> bezposrednie wypadku. O ile posrednie sa w miare jasne, o tyle bezposrednie
> juz nie do konca. Ale to trzeba poczytac wypowiedzi ludzi z branzy, odseparowac sie
od
> emocji, zapomniec o politykach a nie wyrabiac zdanie na podstawie onetu czy tv przy

Popieram.

94. Data: 2012-04-26 17:09:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Apr 2012 11:44:12 +0200, Przesmiewca napisał(a):

> W poscie nizej napisalem, ze dopoki plujesz politycznym jadem,
> jestes malo przekonywujacy.

Wyzywając dyskutantów od moherów sam prezentuje się jako desygnat tego
okreslenia.

95. Data: 2012-04-26 17:26:51

Temat: Re: Za energię jak za złoto.OFF
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Apr 2012 17:18:23 +0200, Rentier napisał(a):

> Spoko.Do wyborów.

A kogo tu wybierać...
:-(

96. Data: 2012-04-26 21:30:31

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Tak samo jak konwencjonalna.

> Jak wyżej.

Tyle, że "zabezpieczenie się przed wpływem na środowisko"- co innego znaczy
w wypadku energii konwencjonalnej, a zupełnie, ale to całkiem co innego- w
wypadku jądrowej. Wiesz, że Niemcy mają technologie czystego spalania węgla?

> Przede wszystkim będą musiały stanąć przed problemem, skąd wziąć energię,
> jeśli przestaniemy pracować nad udoskonalaniem pozyskiwania energii
> jadrowej oraz utylizacji odpadów promieniotwórczych...
Dobre pytanie: skąd wziąć. Energia jądrowa wydaje się ślepym zaułkiem-
prawie na pewno gwarantującym ziemianom za lat kilkaset pustynię jądrową. A
moze nawet wcześniej. Generalnie IMO obecnie ważniejszym pytaniem jest, jak
na ziemi przestać rabować surowce, i zmusić producentów do produkcji jak
najtrwalszych przedmiotów. Równa się to wywróceniu całej światowej ekonomii-
ale musimy to zrobić. Jak bardzo spadnie zapotrzebowanie na energię
elektryczną, gdy np każdy będzie miał pralkę, lodówkę, TV, radio, etc- jedno
na całe życie? To są gigantyczne oszczędności- możliwe do uzyskania już
teraz (no dobrze- po 3 Wojnie)

> Nie przesądzaj, ze nierozwiazalny. Myslę, ze w niedalekiej przyszłości
> problem utylizacji odpadów zostanie rozwiazany.
Jednak obecnie nic na to nie wskazuje. Jak na razie- to tylko życzenie. To
tak, jak z długiem publicznym: my korzystamy, dzieci spłacą. Tak trochę
jakoś nie fair.

> Mam nadzieję jak wyżej.
Zauważ proszę, że jeśli by ktoś znalazł sposób utylizacji- to nie wiem
dlaczego zakładasz, że będzie on tani? Jeśli drogi, to dużo trzeba dołożyć
do ceny 1kWh- i wtedy okaże się całkowicie nieopłacalna.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

97. Data: 2012-04-27 05:49:06

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Chiron" <i...@g...com> napisał(a):

>Zauważ proszę, że jeśli by ktoś znalazł sposób utylizacji- to nie wiem
>dlaczego zakładasz, że będzie on tani?

Sposob jest - wypieprzanie tego w kosmos. Tyle, ze przy konwenjonalnych
metodach ciagle drogie.

98. Data: 2012-04-27 06:07:37

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.04.2012 18:44, Chiron pisze:

> Dokładnie- tak.

Wygląda na to, że raczej nie.

[ciach]

> JAKIEJ radioaktywności? Czy rozróżniasz promienowanie nietrwałego beta-
> promieniotwórczego trytu od promieniotwórczości kobaltu 60 czy plutonu?

Tak. Ale (1) w odpadach z elektrowni węglowych znajduje się nie tylko
tryt, a poza tym (2) i tak liczy się skuteczne napromieniowanie
populacji, a to jest większe dla węglowych o tej samej mocy.

[ciach]

> Dokładnie- tak robią. Tyle, że i tak stamtąd kiedyś z całą
> pewnościądostanąsię do wód gruntowych. Kiedyś- moze za 50 czy 100 lat,
> ale dostaną. No chyba że jakiś terrorysta czy idiota je stamtąd
> wyciągnie. Postawisz straż całodobową?

Tak, wody gruntowe w skalnych wyrobiskach na głębokości setek metrów...
I już widzę te stada terrorystów kopiących w zasypanych sztolniach w
celu wydobycia materiałów radioaktywnych... Równie dobrze mogliby sobie
nakopać z naturalnych złóż ;->

> Tak, to znacznie zmniejsza ilość odpadów. ZMNIEJSZA- nie likwiduje.

No i właśnie o to chodzi.

Jak chcesz mieć cywilizację bez żadnych odpadów, musisz zlikwidować
wszelką technologię.

> Ale nie- matoł nie potrafi odpowiedzieć na proste pytanie i nie
> rozróżnia promieniowania spalanego węgla od promieniotwórczości
> wytwarzanej przez np stront.

Węgiel nie promieniuje, matole! Tylko zawarte w jego złożach domieszki.

99. Data: 2012-04-27 06:27:57

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:4f9a371e$1@news.home.net.pl...

> [...]
> tryt, a poza tym (2) i tak liczy się skuteczne napromieniowanie
> populacji, a to jest większe dla węglowych o tej samej mocy.
Skuteczne napromieniowanie? A co to takiego? Czy beta promieniotwórczy
tryt, szybko się rozpadający i uciekający do górnych warstw atmosfery takie
same wyrządzi szkody populacji co promieniotwórczy stront czy pluton
rozrzucone na dużej przestrzeni?

> [...]
> I już widzę te stada terrorystów kopiących w zasypanych sztolniach w
> celu wydobycia materiałów radioaktywnych... Równie dobrze mogliby sobie
Gdzie takie w Polsce występują? Poza tym- I w głębokich kopalniach są wody
gruntowe- nawet tych bardzo głębokich w Afryce. I jakoś tak w niektórych
tych krajach istnieje kara śmierci za przyjęcie takich odpadów.

> No i właśnie o to chodzi.
>
> Jak chcesz mieć cywilizację bez żadnych odpadów, musisz zlikwidować
> wszelką technologię.
Odpadów? Ale_nie_takich!

> Węgiel nie promieniuje, matole! Tylko zawarte w jego złożach domieszki.
Wiem durniu- nigdzie tego nie napisałem. Poza tym porównywanie
promieniotwórczości, jaka dostaje się do atmosfery i jej skutków dla ludzi
przy spalaniu węgla z tą, jaka dostaje się do gleby i atmosfery i jest
roznoszona wszędzie przez zwierzęta, opady atmosferyczne, wody gruntowe z
odpadów radioaktywnych świadczy o całkowitej Twojej ignorancji. Technologie,
które posiadają np Niemcy- umożliwiające czyste spalanie węgla podrażają
jego koszty- ale są do przyjęcia. Ty proponujesz w ciągu od kilku do
kilkuset lat nieuchronną zagładę. Pozostaje mi życzyć Ci mieszkania koło
takiej elektrowni. I niech jakiś debil wysili się (podobnie, jak w
Czernobylu) i znajdzie jej słabe punkty. Albo terrorysta czy zwyczajny
wariat. Bardzo trudno upilnować 1 elektrownię- kilku nie sposób. W
Fukushimie przyjęli maksymalną falę tsunami na 5 metrów. Były 10 metrowe. To
Japończycy. Znając nasze wykonawstwo- z betonu przeznaczonego na elektrownię
powstaną wokół domki jednorodzinne (już tak było, jak zaczęło się z
Żarnowcem), i w ramach oszczędności da sięgorsze materiały na zabezpieczenie
powłoki reaktora. Czy zgadzasz się, zeby w razie awarii, w której zginie
wielu ludzi od promieniotwórczości- powiesić Cię za ślepotę?

serdecznie pozdrawiam

Chiron

100. Data: 2012-04-27 06:41:41

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.04.2012 08:27, Chiron pisze:

> [...]
> tryt, szybko się rozpadający i uciekający do górnych warstw atmosfery
> takie same wyrządzi szkody populacji co promieniotwórczy stront czy

A kto ci każe go rozrzucać "na dużej przestrzeni"?

> Gdzie takie w Polsce występują? Poza tym- I w głębokich kopalniach są
> wody gruntowe- nawet tych bardzo głębokich w Afryce. I jakoś tak w
> niektórych tych krajach istnieje kara śmierci za przyjęcie takich odpadów.

A w niektórych istnieje kara śmierci za bycie ofiarą zgwałcenia. I co z
tego?

[ciach]

> Odpadów? Ale_nie_takich!

Ale w rezultacie równie groźnych. Albo nawet groźniejszych.

> [...]
> jest roznoszona wszędzie przez zwierzęta, opady atmosferyczne, wody
> gruntowe z odpadów radioaktywnych świadczy o całkowitej Twojej

Raczej o twojej niewiedzy.

> ignorancji. Technologie, które posiadają np Niemcy- umożliwiające czyste
> spalanie węgla podrażają jego koszty- ale są do przyjęcia. Ty

ROTFL

Jak sobie wyobrażasz takie spalenie węgla, żeby usunąć z odpadów
gazowych oraz stałych pierwiastki radioaktywne?

> [...]
> punkty. Albo terrorysta czy zwyczajny wariat. Bardzo trudno upilnować 1
> elektrownię- kilku nie sposób. W Fukushimie przyjęli maksymalną falę

Cóż, w takim razie ja tobie życzę, żeby ktoś wjechał w ciebie ciężarówką.

> [...]
> Czy zgadzasz się, zeby w razie awarii, w której zginie wielu ludzi od
> promieniotwórczości- powiesić Cię za ślepotę?

Tylko jeśli ty zgodzisz się na poderżnięcie ci gardła, jeśli wskutek
jakiegokolwiek wypadku w jakimkolwiek zakładzie przemysłowym będą ofiary
śmiertelne.

zawór napełniający
ubezpieczenie lokalu
Rainbow - czy ktoś porównał modele E i E2?
Czarny osad w kiblu
Czy moj dom gnije?