Re: Zima - rosliny doniczkowe

From: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Zima - rosliny doniczkowe
Date: Thu, 30 Nov 2000 09:46:43 +0100

Użytkownik "Marzena Rybarczyk" <m...@d...uni.wroc.pl> napisał w
wiadomości news:9043a0$f08$1@Wowbagger.mtl.pl...

> Właśnie moje diffenbahie ( jest ich kilka po wiosennym rozsadzeniu) są
> chyba tego gatunku, Ta o dużych liściach to mój najleprzy okaz ale
> liście ma inne, w ciemno zielone prążki a ich powierzchnia jest dość
> gładka.
No to chyba są odporne.

> orliczka jest
>

> Czy orliczka ma delikatne listki, bo jeżeli tak to chyba moja paprotka
> jest tego gatunku,

Orliczka ma liście w zarysie okrągłe, mocno powycinane. Nie "paprociowate".

> domowe

> No właśnie wiedziałam, że coś pokręcę. Nie jestem pewna tej nazwy ale
> wydawało mi się że moja mama tak na to mówiła, w Twoim opisie nie
> zgadzają mi się tylko te owłosione liście, moja roślinka ma bardzo
> cieniutkie, ciemnozielone i połyskliwe listki.

Ale ekspansywne jest - parę metrów na rok i bardzo duże liście? Jeśli tak,
to "kasztanowiec" potoczna nazwa tetrastigmy, i na tym moje wiadomości się
kończą. Jeśli nie jest ekspansywne - nie są to bardzo długie i proste
liany - to najprawdopodobniej jest to cissus rombolistny - bardzo odporne
pnącze domowe, u mnie rośnie dwa metry nad rozgrzanym kaloryferem i to
wytrzymuje:)

> A czy mogą to być muszelki? Zastanawiałam się tylko czy to nie szkodzi
> roślinom że ziemia jest twarda i zbrylona, czasami nawet odstaje od
> doniczki.

W różnych książkach muszelki polecają. Jeśli ziemia jest takiej jakości, że
odstaje od doniczki, to zdecydowanie musisz zmienić dostawcę:)

> Zastanawiam się jeszcze nad tym co zaszkodziło skrzydłokwiatowi, już
> go prawie nie ma, choć był nie duży, to i tak szkoda roślinki. Jego
> liście jeden po drugim stawały się czarne i odpadały, obecnie są tylko
> dwa.

Za zimno lub przelanie?
Pozdrawiam, Basia.