Re: Złotlin (Kerria japonica "Pleniflora")

From: Marta Góra <m...@h...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Złotlin (Kerria japonica "Pleniflora")
Date: Sun, 24 Jun 2007 19:16:26 +0200
Sender: m...@l...pl

Dnia Sat, 23 Jun 2007 10:41:07 -0700, Magdalena Bassett napisał(a):

> Czy ktos sie orientuje, gdzie w okolicach Gdanska, Starogardu czy
> Koscierzyny, mozna kupic sadzonki złotlinu japonskiego (Kerria japonica
> "Pleniflora")? Czy ktos z Was ma te rosline w ogrodzie? jesli tak, to
> jak sie sprawuje?

IMO ładniejsza jest odmiana 'Picta'. U mnie na południu czasem złotolin
podmarza i kwitnienie nie jest tak obfite jakby sobie tego życzyła. I
kwitnie krótko. Do tego rozłazi się niemiłosiernie, wierzchołki pedów
jakieś takie drapakowate.
Szkoda,z ę daleko bo chetnie oddałabym w całości.
'Picta' jest znacznie niższa ale dekorycjna poprzez liście, u mnie rośnie
na rabacie. Jak sie zaczyna rozłazić to po prostu podcinam te pedy
sekatorem.

Pozdrawiam,
Marta

--