Zsiadłe mleko - pytanie do osób mieszkających w USA

1. Data: 2006-08-13 16:40:31

Temat: Zsiadłe mleko - pytanie do osób mieszkających w USA
Od: "Nika" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy z produktów dostępnych w USA (mleko, kwaśna śmietana) można zmajstrować
polskie mleko zsiadłe? Znajoma Amerykanka zamieszkała z dala od skupisk
Polonii zjadła to w Polsce, zachwyciła się i teraz się mnie dopytuje, jak to
zrobić.

--
Nika
Pisz tutaj

2. Data: 2006-08-13 17:26:18

Od: " " <i...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nika <n...@a...pl> napisał(a):

> [...]
> zrobić.
> Nie mieszkam w USA,ale zsiadle mleko robie:1/2litr.mleka+1 lyzka kwasnej
smietany dobrze wymieszac i zostawic w temp. pokojowej na ok.24
godziny.Nastepna porcje robimy dodajac lyzke kwasnego mleka .

3. Data: 2006-08-13 17:54:59

Od: "Nika" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> zmajstrować
> smietany dobrze wymieszac i zostawic w temp. pokojowej na ok.24
> godziny.Nastepna porcje robimy dodajac lyzke kwasnego mleka .

To wiem, tylko czy bakterie w hamerykańskiej kwaśnej śmietanie są na tyle
żywotne, aby zakwasić hamerykańskie wysterylizowane mleko?

4. Data: 2006-08-13 21:46:16

Od: "piotr'ek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A w makdonaldzie nie sprzedają?

*p*

5. Data: 2006-08-14 02:09:39

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Nika" <n...@a...pl> wroe in message

> [...]
> zmajstrować polskie mleko zsiadłe? Znajoma Amerykanka zamieszkała z dala
> od skupisk Polonii zjadła to w Polsce, zachwyciła się i teraz się mnie

To troche zalezy gdzie owa znajoma mieszka, gdyz w bardzo wielu miejscach
mozna kupic niepasteryzowane pelne mleko (raw whole milk) od farmera (my tak
robimy, choc sprzedaz niepasteryzowanego mleka jet nielegalna w stanie w
ktorym mieszkamy) albo w supermarkrcie albo w sklepach z troche lepszej
jakosci zywnoscia, jak np. Whole Foods czy podobnych. W tym przypadku nie
ma problemu. Jesli nie ma dostepu do niepasteryzowango mleka to lepiej
kupic pelnotlusty naturanly jogurt albo - jeszcze leipiej - kefir. Ale z
tym ostatnim tez sa klopoty choc siec Safeway sprzedaje znakomity kefir
ktory smakuje jak polskie zsiadle mleko. Z pasteryzowanego mleka po prostu
sie nie uda mimo dadawania aktywnych kultur bakteryjnych.

6. Data: 2006-08-14 04:15:54

Temat: Re: Zsiadłe mleko
Od: Kyllyan <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

eM eL napisał(a):
Z pasteryzowanego mleka po prostu
> sie nie uda mimo dadawania aktywnych kultur bakteryjnych.

Jak z UHTego się udaje bez problemu to i z hamerykańskiego sie uda. No,
chyba że oni tam do mleka jakiejś chemii dodają w celu konserwacji

--
Sławomir J Marusiński
Gdańsk

7. Data: 2006-08-14 06:25:28

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

eM eL schrieb:

> [...]
> ma problemu. Jesli nie ma dostepu do niepasteryzowango mleka to lepiej
> kupic pelnotlusty naturanly jogurt albo - jeszcze leipiej - kefir. Ale z

to wyjdzie z tego kefir lub jogurt. Też smaczne, ale nie całkiem to
samo. Kwaśna śmietana: może się udać, ale tu zależy od śmietany. Uhata
się nie nadaje. Z jogurtów można poszukać (nie wiem, czy w stanach da
się kupić) takie z kulturami bardziej "aromatycznymi",np. bułgarskimi
czy tureckimi.

> tym ostatnim tez sa klopoty choc siec Safeway sprzedaje znakomity kefir
> ktory smakuje jak polskie zsiadle mleko. Z pasteryzowanego mleka po prostu
> sie nie uda mimo dadawania aktywnych kultur bakteryjnych.

to akurat nieprawda. Uda się nawet lepiej. Bakterie zakwaszające mają
mniej problemów, nie muszą użerać się z drożdżami i bakteriami gnilnymi.

Waldek

8. Data: 2006-08-14 15:02:26

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar" <w...@i...de> wrote in message
> to wyjdzie z tego kefir lub jogurt. Też smaczne, ale nie całkiem to samo.

Akurat ten kefir - Safeway sprzedaje go pod firma "Lifeway") smakuje jak
polskie kwasnie mleko. Nawt "Polacy z Polski" nie odrozniaja.

> to akurat nieprawda. Uda się nawet lepiej. Bakterie zakwaszające mają
> mniej problemów, nie muszą użerać się z drożdżami i bakteriami gnilnymi.

Byc moze istnieja kultury bakteryjne ktore to zrobia, ale jeszcze sie z nimi
w USA nie spotkalem. Masz jakies namiary na kultury bakteryjne, ktore
zrobia mleko kwasne z pasteryzowanego, dostepne w USA? Po dodaniu
dostepnych tutaj w handlu "starterow" powstaje cus co przypomina zepsute
zsiadle mleko z dodatkiem jogurtu.

9. Data: 2006-08-14 15:20:20

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

eM eL wrote:

> [...]
> zrobia mleko kwasne z pasteryzowanego, dostepne w USA? Po dodaniu
> dostepnych tutaj w handlu "starterow" powstaje cus co przypomina zepsute
to mnie właśnie dziwi, bo przemysłowo jogurt zawsze robi się z mleka
pasteryzowanego. Po prostu nie powinno być innych bakterii oprócz tych,
które dajesz na zaszczepkę. Ja często robiłem jogurt z mleka
"sklepowego", co prawda niemieckiego, ale to jeden pryszcz. A w
Niemczech w sklepach masz wyłącznie mleko pasteryzowane. Z UHT też
zresztą wychodzi jogurt bezproblemowo. I nie używałem nigdy starterów
(ok, nie nigdy, raz robiłem na jakimś grzybku jogurtowym, ale to przed
laaty), tylko zawsze normalnego jogurtu. Ostatnio takowego
przywiezionego w bagażu ręcznym z Bułgarii (jeszcze było wolno ;-))

Waldek

10. Data: 2006-08-14 15:31:06

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na jakimś grzybku jogurtowym, ale to przed laaty), tylko zawsze normalnego
> jogurtu. Ostatnio takowego przywiezionego w bagażu ręcznym z Bułgarii

Ale my nie mowimy o zrobieniu jogurty z mleka pasteryzowanego, bo to mozna
zrobic a w domu (i nawet mozna sobie samemu zrobic "starter") tylko o
zrobieniu "polskiego" mleka zsiadlego z mleka pasteryzowanego dostepnego w
USA (bo tak sie OP pytal...) Mnie sie to jeszcze nie udalo mimo
wielokrotnych prob.

--
><eM eL><Washington, D.C.><

Pierogi szwedzkie