Re: Zupa gulaszowa

From: Anai <a...@a...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Zupa gulaszowa
Date: Mon, 08 Apr 2013 01:30:01 +0200

W dniu 04.04.2013 18:19, Stachu Chebel pisze:
> [...]
> odszpejowywać, to guzik z tego zostanie do żarcia. No to wpadłem na
> pomysł, zrobię gulaszową. Krok po kroku jak zaimprowizowałem:
>
> 1) Pociaprałem mięcho razem ze szpejami w kostkę (max. 1cm). Jest
> trochę zabawy, ale co tam. Można pociaprać byle jak. Wzdłuż, w poprzek
> włókien , jak komy wygodnie.
>
> 2) Do gara wciepujemy na rozgrzany olej 3 dupne cebule pociaprane byle
> jak, parę listków laurowych, z pół garści ziela angielskiego (nie
> żałować!!) i podlewam jasnym sosem sojowym. Tak z pół szklanki.
> Pitraszę to tak ze 3 minuty na ostrym ogniu.

Po co ten sos?

> 3) Wciepuję do tego teraz pociapraną wołowinę i myrdam w garze to
> wszystko tak długo, aż wszystkie kawałki miącha są przyrumienione. 3-4
> minuty.
>
> 4) Teraz podlewam to wodą, tak aby zakryć całość, podsypuję pieprzem i
> niech się to pitrasi ze 2 godziny. Oczywiście co jakiś czas uzupełniam
> H2O. Hahh !!! Po szpejach śladu nie zostanie! Pięknie się wytopią w
> tej zołzie!! MAJERANEK !! NIE ŻAŁOWAĆ!! Śmiało 1/2 torebki...

Maryjanek? Do gulaszowej? O_o

> [...]
>
> 8) Teraz do miącha dodaję 3-4 łyżki przecieru pomidorowego, słodka
> papryka mielona (nie żałować, może być cała torebka, ostra papryka
> mielona - ilość w/g gustu). I pitrasimy to jeszcze 1/2 godziny.
>
> 9) Teraz wciepujemy miącho razem z sosem do wywaru i pitrasimy jakieś
> 5 min.
>
> 10) FINAŁ !! Zasmażka: 1/2 kostki margaryny, 2-3 łyżki mąki i złocimy
> na patelni. Jak się zezłoci, dodajemy na patelnię 2-3 chochle wywaru i
> mieszamy, coby na się później gluty nie porobiły. Gotową zasmażkę
> walimy spowrotem do głównego gara i na max. ogniu jeszcze jakieś 5

Ja pitolkam! Po jaką cholerę ta zasmażka?
... że na margarynie już nie wspomnę :/
Rozgotowana po tym czasie cebula w ilości sztuk trzech (dupnych),
papryki, ziemniaki, reszta warzyw i papryka w proszku wystarczająco
zagęściłyby tę zupę...

> Efekt: Mmmmmm.... Jak macie jakieś pomysły do modyfikacji,
> dawajcie !!
>
> P.S. A może by tak jeszcze do tego sypnąć Oregano??

Oregano? Bój się Boga! Po co?

Powiem Ci jak ja to widzę ;)
Dla mnie, to co zrobiłeś z tą wołowiną to czyste marnotrawstwo kawałka
mięsa, za który każą sobie płacić w sklepie ponad 20 zł/kg i to jak jest
w promocji... O_o

Imaginuję sobie to mniej więcej tak:
Żona z dziećmi wyjechała na tydzień do matki, do domu wraca z pracy
głodny facet, wciepuje do gara co znajdzie w lodówce i cieszy się, że
efekt okazał się jadalny... To chyba nie do końca o to chodzi ;)
Co można było z tego wołu zrobić napisałam gdzieś niżej...
Uwierz, nawet całkiem podłe mięso przyrządzone według przepisu, który
podałam staje się delikatesem ;)

--
Pozdrówki
Anai

***** MóJ SŁitAśNy TofFanY BloGasEk *****
http://kuchniaanai.blogspot.com/
"...dla mnie dobroczyńcy zwierząt są jak jacyś chrześcijanie. Wszyscy
tak radośni i pełni dobrych intencji, aż po pewnym czasie człowieka
korci, żeby pójść w świat i odrobinę sobie pogwałcić i poplądrować. Albo
kopnąć kota..." J.M. Coetzee Hańba