Re: Życie jako proces samodoskonalenia Boga.

Subject: Re: Życie jako proces samodoskonalenia Boga.
Newsgroups: pl.soc.religia,pl.sci.psychologia,pl.sci.filozofia
From: Trybun <c...@j...ru>
Date: Sun, 25 Mar 2018 12:17:40 +0200

W dniu 2018-03-24 o 12:05, LeoTar Gnostyk pisze:

> Masz rację, w mojej gnozie nie ma miejsca na żaden kult ponieważ
> komukolwiek/czemukolwiek należy się taki sam szacunek.

Ale tak ogólnie, z naszego punktu widzenia musi być różnicowanie, bo
inaczej jest to bez sensu.

> Obawiasz się oceniać samego siebie?

Nie, ale ja nie jestem Stwórcą, a tylko Jego tworem. A mój interes jako
żywo nie musi być zbieżny z Jego zamysłami.

> Stwórca i Człowiek to idee ze sobą sprzężone - jedna bez drugiej nie
> może istnieć, nie istnieje.

A  dlaczego warunkujesz obecność Stwórcy człowiekiem?

> [...]
> poznania, który został wygenerowany przez... strach przed tym, że On,
> Stwórca zniknie bezpowrotnie niczego po sobie nie pozostawiwszy. Nie
> wiedział nawet tego, że jest wieczny i pozaczasowy a więc nie może
> zniknąć. Taki był tępy na Początku. Ale cechowała go wola walki o
> przetrwanie, która zaczęła napędzać Jego poszukiwania. Będąc w stanie
> równowagi niestabilnej rozpadł się na dwa elementy sprzężone ze sobą
> poprzez seks: źródło przyjemności, sposób na przetrwanie oraz napęd
> poznawczy, którego silnikiem stała się przemoc seksualna.

Nic to nie zmienia w stosunku do tego co powyżej napisałem. Weźmy choćby
tą potencjalna potęgę seksu, a cóż to właściwie jest, poza chwilowym
odlotem sprowokowanym przez czynniki działające na mózg? Sposób na
przetrwanie - a jaka w tym niby wola samego człowieka, czy on nie musi
mieć tego zapisanego w kodzie Twórcy? I we ten sposób Stwórca coś tworzy
za naszą pomocą? Przecie nawet ślepy powinien widzieć że to zwykła
niewola człowieka.

> [...]
> było jeszcze żadnej Wiedzy a Mądrości życiowej też jeszcze nie miał bo
> był Pierwszym a na dodatek Nieświadomym. Na dodatek ustanowił Stwórca
> ZAKAZ spożywania, przez Jego dzieci, owoców z drzew życia oraz Wiedzy,
> odróżniania dobra od zła; sam doświadczał a dzieciom zabraniał
> doświadczania, i nie nauczył ich szacunku dla relacji seksualnych. Nie
> powiedział im nawet jakie będą SKUTKI stosunków seksualnych (dziecko)
> czyli spożywania owoców z drzew życia oraz Wiedzy. Wypuścił w świat na
> samodzielność ludzi od Niego uzależnionych i nieprzygotowanych do

Nie wiadomo o co chodzi Stwórcy,.. A skąd pewność że ból, rozpacz i
wszystko inne co najgorsze z naszego, ludzkiego punktu widzenia nie są
Jego strawą, że właśnie tym się nie żywi? Że swojej menażerii nie
stworzył właśnie w ten sposób aby mieć zawsze pełną spiżarnię?
Co my ludzie tu możemy, do czego mielibyśmy wrócić, do czasów gdy
instynkty górowały nad cywilizowaniem się? Przecie wtedy nikt nawet nie
piętnował a tylko patrzył z zazdrością na kapitalistę dzięki któremu
ludzie głodowali i umierali z głodu.

> Czy zaistniałaby fizyczna materia bez idei Materii, która powstała w
> Świadomości?

Tak. Tym bardziej że nie znamy zasad Początku. W świetle tego co wiemy
materia może istnieć bez świadomości. Odwrotnie, raczej - nie.

> [...]
> ona nie będzie musiała zaufać bezgranicznie ponieważ to dziecko będzie
> od niej uzależnione. Kobieta podświadomie wie, czuje, że mężczyzny nie
> uda się jej całkowicie od siebie uzależnić, i że może on od niej odejść,
> jeżeli w manipulowaniu nim przekroczy ona pewną subtelną granicę. A
> kobieta musi mieć niewolnika, którego będzie ćwiczyła i na którym będzie
> odbudowywać utracone w dzieciństwie, poczucie własnej wartości. Rzadko
> które dziecko powie matce NIE bo będzie się bało porzucenia, którym jest
> przez matkę szantażowane przez całe życie.

Ale tacy przecie są ludzie, i to bez rozróżniania na płeć. Przecie nie
musi to nawet być dziecko w swoim gatunku, starsze panie (i nie tylko
starsze i nie tylko panie) kochają swoje czworonogi często bardziej niż
swoje własne potomstwo.  A faceci, bywają przypadki że majątek spadkowy
przeznaczają na muzeum i utrzymywanie swojego ulubionego auta. Tak wiec
można przypuszczać że owo przywiązanie i inne tego typu zachowania nie
wiążą się czysto z  swoim potomstwem, i są nim warunkowane.

> [...]
> całkowicie w chaszczach. Ale ŻADEN rodzic nie pomyśli o inicjacji
> seksualnej dziecka w rodzinnym trójkącie: Rodzice + Dziecko. Bo to
> zostało rzekomo zakazane przez Boga. Ale niewielu tylko kojarzy, że na
> Początku bogiem była KOBIETA. I to przekonanie przetrwało do dzisiaj
> pomimo wieków wynoszenia na ołtarze, a jakże przez kobiety, męskich
> bożków. Te wszystkie męskie bogi to listek figowy do dalszego
> kultywowania przez kobiety Macierzy, matki Ziemi, Matki wszechrzeczy,
> etc. A durni i próżni mężczyźni dają się nabierać na takie ochłapy. :)

Wiedzy której sami nie mają?  I bardzo dobrze że nie pomyśli, w sumie
nic to nie zmieni a dziecko może do końca życia mieć traumę. Co Ty
właściwie z takim mozołem lansujesz  tą inicjację seksualną. W czym niby
takie "oświecone" dziecko miałoby być mądrzejsze od innych,
wychowywanych w tradycyjne sposób rówieśników? Przecie do pewnego wieku
tymi sprawami w ogóle się nie interesuje, a gdy biologicznie
wystarczająco  dojrzeje to w wielu kwestiach niejedni rodzice mogli by
się od niego/jej uczyć.

> Cieszę się, że tak jasno i wyraźnie to postrzegasz. O tym właśnie piszę
> cały czas i za co zbieram takie cięgi. Edukację trzeba rozpocząć od
> dorosłych. A ponieważ ich poglądy i przekonania - a szczególnie u kobiet
> - są niczym zabetonowane, wiec trzeba używać gromów, a czasem atomów do
> zdemontowania tych bunkrów w których chroni się ciemnogród.

Myślę że raczej nie sposób się nauczyć mądrości. Inteligencja, zdolności
poznawcze itd to na ogół cechy wrodzone. Błąd w edukowaniu to tylko to
że każdego młodego człowieka mierzymy jedną miarą.

> Dobrze, że zauważyłeś iż nam "się tylko zdaje".:)

No, pewności nie ma, ale gdy teorię oprzemy na zasadach nam znanych to
już mamy jakiś prawdopodobny obraz. A ten obraz to taki że mrówki raczej
nie rodzą słoni.

> A czasem trzeba umieć i zdobyć się na pokazanie palcem.:)
> Pierwej jednak trzeba przenicować/'przeczytać' samego siebie

Tu nie mam kogo wskazywać palcem.