Re: aborcja w przypadku gwałtu

Data: 2017-07-17 21:26:44
Temat: Re: aborcja w przypadku gwałtu
Od: Pszemol <P...@P...com>

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:
> [...]

Wolna wola to milutka i puszysta iluzja, której wszyscy ulegamy, chcemy
ulegać.

> Oj... rozmawiają tutaj i używają niewłaściwie zdefiniowanych terminów.
> Karma wyznacza pewną przestrzeń, warunki w jakich dokonuje się decyzje.
> Wolna wola to jest stopień swobody dokonania wyborów i nigdy nie będzie
> nieskończenie wolna, ponieważ pole, na jakim dokonuje się swobodne decyzje
> zależy od rozmiaru wiedzy o tym polu. Jeżeli grasz w szachy, to możesz wszystko
> na szachownicy w ramach możliwych ruchów pionków, ale nie możesz wyjść
> pionkami poza szachownicę.

Problem jest taki, że wyrażenia nieskończone do opisu boga jako absolutnego
bytu ograniczają te stopnie swobody do zera.

Jeśli wszechwiedzący i nieomylny bóg wie jaką decyzję podejmiesz zanim ją
podejmiesz to znaczy, że żadnej decyzji nie podejmujesz, że nie masz
wyboru, masz do wykonania tylko jedną opcję, tą o której bóg wiedział że ją
wykonasz.

Przecież nie zaskoczysz wszechwiedzącego boga ani mu nie wskażesz błędu w
jego nieomylności?

Absolutny, nieskończony bóg kasuje Twoją wolną wolę.

Jedyna szansa na stopień swobody dla Twojej wolnej woli jest wyłącznie
wtedy gdy bóg NIE jest nieskończony, nie jest absolutem, nie jest nieomylny
i nie jest wszechwiedzący!

Im bardziej niedoskonały bóg, im łatwiej Ci go zaskoczyć tym więcej możesz
okazać wolnej woli.