From: "Harun al Rashid" <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
References: <gbgamj$8ti$1@news.onet.pl> <48dbaf64$1@news.home.net.pl>
<gbi99c$3om$1@news.onet.pl> <48dcb181$1@news.home.net.pl>
<gbikf2$7q2$1@news.onet.pl>
Subject: Re: angielski od 5. lat?
Date: Fri, 26 Sep 2008 16:23:10 +0200
Lines: 32
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
NNTP-Posting-Host: 89.79.110.249
Message-ID: <48dcf050$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1222438992 89.79.110.249 (26 Sep 2008 16:23:12 +0200)
Organization: home.pl news server
X-Authenticated-User: k...@g...home.pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:39487
Ukryj nagłówki
Użytkownik "xcihy"
>> nabywasz jego znajomość 'przez skórę' w najbardziej naturany sposób. W
>> efekcie powstaje w głowie pewien zespół zwrotów związanych z konkretnym
>> zachowaniem/sytuacją, reegularnie utrwalany.
>
> Czy to w jakiś sposób ma pozytywny wpływ na dalszą naukę jezyka? Łatwiej
> będzie z gramatyką, zapamiętywaniem nowych słówek?
>
Tak.
Niekoniecznie, nie.
Masz bardzo technicznie podejście do nauki języka - gramatyka jest
narzędziem, środkiem wyrazu, nie celem. :) Gadając z nianią realizujesz
jednocześnie podstawowy cel języka, czyli komunikację. Gramatykę poznajesz
wtedy tak, jak dziecko poznaje ją w języku ojczystym, czyli wnioskujesz z
powtarzających się struktur. Stąd się biorą formy typu 'byłem w muzeumie'.
:)
Do opanowania gramatyki bardziej przydaje się matematyka, bo to są wzory z
podstawianiem wyrazów. Jeśli ktoś się koniecznie upiera przy uczeniu dzieci
gramatyki, ten rodzaj nauki jest raczej przeznaczony dla starszych uczniów.
Zapamiętywanie nowych słówek jest z kolei zależne od włożonej pracy, pamięci
i umiejętności uczenia się - w tej właśnie kolejności.
Poza przyswojeniem sobie pewnej liczby zwrotów precyzyjnie umieszczonych w
kontekście (nie: biały, czerwony, zielony, ale: biały śnieg, masz policzki
czerwone od mrozu, liście są zielone) wczesna nauka języka pozwala chwycić
akcent i charakterystyczną dla danego języka wymowę głosek, w późniejszym
wieku język nie ma już tej giętkości.
EwaSzy
|