Terapia wzroku pana Artura Smutko

31. Data: 2003-07-13 19:41:29

Temat: Re: leczenie wzroku (Re: Terapia wzroku pana Artura Smutko)
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ponawiam pytanie: Czy pan okulista mogl miec powod aby uwazac, ze
> szkla antyrefleksyjne sa mi niewskazane?

Tu nie chodzi o kwestie uznania za niewskazane. Na to trzeba popatrzec z
drugiej strony....kto antyrefleks potrzebuje. Ja nie twierdze, ze Ty nie,
ale mowimy teoretycznie. Coz....okulista powinien sie byl spytac o charakter
Twojej pracy, czy zycia i wg tego cos zalecic lub nie. Natomiast doradzanie
stricte w zakladzie optycznym to juz inna sprawa i zawsze moze miec
charakter...powiedzmy biznesowy:-))))
Oczywiscie, jezeli pracujesz duzo z komputerem to antyrefleksy powinnas
sobie zazyczyc.

> Ja poprostu slyszalam, ze oslabienie wzroku moze byc wynikiem choroby
> nie zwiazanej bezposrednio z oczami (lub np. braku czegos ?? we krwi).
> Nie wiem jak czesto takie przypadki sie zdarzaja, o cukrzycy
> wspomnialam jako o przykladzie, gdzie pogorszenie wzroku jest objawem
> choroby i moze ze w zwiazku z tym przy pogorszeniu wzroku nalezaloby
> szukac przyczyn.
> Ale moze przesadzam.

Troche tak;-) pogorszenie ostrosci wzroku moze byc spowodowane wieloma
chorobami niezwiazanymi bezposrednio z oczami, po to okulista ma zerknac na
przedni odcinek oka i dno oka.

> Gdybym wiedziala o czyms takim, kupilabym okulary tansze :(
> Moze dlatego pan okulista nie wspomnial o wizycie kontrolnej bo moga
> okularki nie wystarczyc. W koncu przychodnia i sklep optyczny to jedna
> firma.

Przeciez wystarczy zmienic tylko szkla a oprawki zostawic - wiec koszty
zdecydowanie mniejsze.
Oczywiscie zawsze mozna laczyc wspolny biznes....ale na sile nie laczylbym
samego faktu istnienia poradni i sklepu optycznego z koniecznoscia zrobienia
Cie w konia. Mozesz popatrzec rowniez z drugiej strony, ze zalatwiasz
wszystko w jednym miejscu, wiec dla Ciebie wygoda. No i druga rzecz - zawsze
mozesz isc do innego optyka - to Twoj wybor.

> Ale czy jest mozliwe ze jesli przez pare godzin dziennie przez pare
> miesiecy bedziemy wpatrywac sie w ekran rzadko patrzac za okno -
> "oslabi to miesien oka" jak pan informatyk powiedzial?

Nie wiem, dlaczego nie bierzesz pod uwage podstawowe zasady - co 45 min 10
minutowa przerwa, wlasnie na odpoczynek wzrokowy, odleglosc ok 50 cm oczu od
monitora, nawilzanie oczu, praca ciagla nie wiecej niz 5 godzin ( z
przerwami ).
Jesli sie do tego bedziesz stosowac nic Ci nie grozi.

Tak,

> Ale skad ona sie wziela? Skad sie biora takie wady? Przedtem wzrok
> mialam bardzo dobry (i nie powiem - zal mi go).

:-)))) ojejku...ja juz sie tu rozpisywalem o krotkowzrocznosci. Ona powstaje
i jest. Niekiedy wczesniej, niekiedy pozniej. I lubi sie poglebiac az
stanie. Wiecej mozesz znalezc w sieci, albo znajdz w archiwum moje wypociny.

> Ale rownie dobrze moge - przyznasz - odebrac wypowiedzi okulisty takie
> jak Twoje powyzej za obrone przed konkurencja? (bez obrazy, nikogo nie
> oskarzam)

Sorry, ale to dla mnie nie jest zadna konkurencja.:-)))))
Ja pomijam fakt, ze wlasciwie tyle osob choruje na oczy, ze dla kazdego
okulisty pacjentow wystarczy. A najlepsza walka z konkurencja jest opinia o
okuliscie od jego pacjentow. Nie ma koniecznosci robic negatywnej reklamy.
Pomijam, ze to nieetyczne.
A wracajac do meritum - ja jestem lekarzem i rzadze sie wiedza medyczna,
ktora powstala przez szereg dziesiatek lat i ma swoje podstawy. Te zostaly
stworzone wg doswiadczen, obserwacji, wynikow leczenia, oraz istnienia
innych nauk. Te kanony sa niepodwazalne. Wiec nie mam co dyskutowac o jakis
bzdurnych cwiczeniach, ktore nie daja elementarnych odpowiedzi na proste
pytania. Akuratnie w wadach wzroku rzadzi fizyka - optyka - i ona zawsze
bedzie niepodwazalna. Zawsze moge dyskutowac o sposobach leczenia roznych
chorob - dlaczego ten a nie inny antybiotyk,. dlaczego takie a nie inne
leki, gdzie przyczyna, jak jej zapobiec. Ale o optyce dyskusji nie ma. Pewne
prawa sa niezmienne - podobnie jak w ukladzie dziesiatkowym nigdy nie
zmienisz tego, ze 2x2=4. I moze Ci ktos kazac wyobrazac sobie latami 3, i te
3 nawet zobaczysz przez chwile jak otworzysz oczy, ale faktu, ze powinno i
jest 4 nie zmienisz. Ot i cala filozofia.

> Pozdrawiam!
> Sabina

rowniez:-)
casus

32. Data: 2003-07-13 20:00:58

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

besclk$r25$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> [...]
> biznesowy:-))))
> Oczywiscie, jezeli pracujesz duzo z komputerem to antyrefleksy

Maly przyczynek do powloki antyrefleksyjnej: moje ostatnie szkla (-7D)
kupilem z powloka antyrefleksyjna i bylem rozczarowany tym, ze przy
patrzeniu pod kątem (czyli peryferyjne obszary soczewki okularowej) dawaly
zauwazalny efekt rozszczepienia barw (aberracja chromatyczna?), ktorego w
poprzednich szklach nie zauwazylem. Do tego efektu nigdy sie w pelni nie
przywyczailem. Zaznacze, ze byly to b. drogie szkla firmy Zeiss po ok. 350
zl sztuka.

Choc nie moge stwierdzic z pewnoscia, ze to rozszczepienie bylo akurat z
powodu powloki antyrefleksyjnej.

> Przeciez wystarczy zmienic tylko szkla a oprawki zostawic - wiec
> koszty zdecydowanie mniejsze.

A roznie to bywa - w niektorych zakladach paradoksalnie wychodzi taniej
zamowic nowe okulary.
Poza tym Sabinka z oprawek wlasnie jest bardzo niezadowolona, poniewaz w
polu widzenia ma gorna ramke, a optyk nie umie (?) lepiej dopasowac ulozenia
oprawki. A moze isc z tym do innego optyka, moze dopasuje? Takie uslugi
zwykle robia gratis. I wtedy wymienic szkla, jesli bedziesz zadowolona z
tego, jak leza.

> poglebiac az stanie. Wiecej mozesz znalezc w sieci, albo znajdz w
> archiwum moje wypociny.

... nie zapominajac o higienie pracy z monitorem ;P

--
Robert

33. Data: 2003-07-13 21:06:16

Temat: Re: Terapia wzroku pana Artura Smutko
Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@s...re,
Sabinka <s...@w...pl>:

> A zatrzymanie poglebiania sie krotkowzrocznosci? Agnieszka pisala
> wlasnie o zatrzymaniu a nie leczeniu.

O ile rozumiem, casus mowil ogolniej niz Ty wyzej o leczeniu, ktore
obejmowaloby takze pojeciowo powstrzymanie, czy nawet spowolnienie rozwoju
wady.

zwroc uwage na "nie przyniesie zadnego efektu"

--
Robert

34. Data: 2003-07-13 22:14:19

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 13 Jul 2003 21:41:29 +0200, "casus" <c...@g...pl> wrote:

>Oczywiscie, jezeli pracujesz duzo z komputerem to antyrefleksy powinnas
>sobie zazyczyc.

Hm... ja sadzilam ze takie antyrefleksy zrobia cos, zebym odbic swoich
oczek nie musiala ogladac... czy na to tez pomoga? Czasami bardzo mnie
to wkurza ze sobie w oczy musze patrzec ;)

>Troche tak;-) pogorszenie ostrosci wzroku moze byc spowodowane wieloma
>chorobami niezwiazanymi bezposrednio z oczami, po to okulista ma zerknac na
>przedni odcinek oka i dno oka.

Nie sadzilam ze takie cielesne choroby mozna z dna oka wyczytac. Ale
jak sie da to dobrze.
Sa tez podobno tacy co z siatkowki choroby potrafia wyczytac, ale Ty
ich pewnie nie lubisz ;p

>Przeciez wystarczy zmienic tylko szkla a oprawki zostawic - wiec koszty
>zdecydowanie mniejsze.

Ach, nie pomyslalam o tym. Faktycznie.

>Nie wiem, dlaczego nie bierzesz pod uwage podstawowe zasady - co 45 min 10
>minutowa przerwa, (...)

Ale tu nie chodzi o to co ja biore pod uwage. Pytam czy to mozliwe. Ja
staram sie odrywac wzrok od monitora, mrugac itd. choc siedze i tak
zle bo monitor za duzy i sie nie miesci... ale czy takie rzeczy jak
"oslabienie miesnia oka" pod wplywem dlugotrwalego patrzenia na
monitor sie zdarza - pytam po raz 3, dla ulatwienia tym razem w formie
testu:
a) tak
b) nie
c) nie wiem
d) telefon do przyjaciela ;)

> [...]
>stanie. Wiecej mozesz znalezc w sieci, albo znajdz w archiwum moje wypociny.

Ok... no to do archiwum :)
Rozumiem, ze o mijaniu krotkowzrocznosci z wiekiem tez znajde?

>A najlepsza walka z konkurencja jest opinia o
>okuliscie od jego pacjentow. Nie ma koniecznosci robic negatywnej reklamy.

Szkoda ze niektorzy politycy tego nie wiedza ;)

> [...]
>bzdurnych cwiczeniach, ktore nie daja elementarnych odpowiedzi na proste

Bzdurnych? Przysiady i sklony tez nie daja odpowiedzi na zadne
pytania, ale czy sa przez to bzdurne?

>Akuratnie w wadach wzroku rzadzi fizyka - optyka - i ona zawsze
>bedzie niepodwazalna.

No ja mowie przeciez o cwiczeniach fizycznych na narzadzie optycznym
:)
Patrze na palec / patrze na drzewo / itd. - ruch fizyczny powoduje
"przestrojenie" "urzadzenia optycznego" ;)
To z mrowka tez musi byc cwiczeniem fizycznym bo z tego co rozumiem
wystraja oko do patrzenia w ciemnosci i widzenia w niej szczegolow.

> [...]
>leki, gdzie przyczyna, jak jej zapobiec. Ale o optyce dyskusji nie ma. Pewne

Nie ma dyskusji? Prawa niezmienne? To jak to jest z czytaniem "po
ciemku"? Szkodzi oczom czy nie?
Czy Ty probujesz powiedziec, ze optyka od swych poczatkow nie uczynila
zadnych postepow?

> [...]
>3 nawet zobaczysz przez chwile jak otworzysz oczy, ale faktu, ze powinno i

Ale 4 to jest rowniez 6-2, 2*2, pierwiastek z 16 itd!

>Ot i cala filozofia.

Kiedys pani na matematyce nazwala mnie filozofem i to nie byl
komplement ;)

--
Pozdrawiam, Sabina

35. Data: 2003-07-13 22:22:37

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 13 Jul 2003 23:06:16 +0200, "Robert" <s...@o...pl> wrote:

> [...]
>wady.
>
>zwroc uwage na "nie przyniesie zadnego efektu"

Ale na poparcie dodal

>nie ma farmakologicznego leczenia
>krotkowzrocznosci.

No dobra, rozumiem. Ale kto w takim razie taki lek stworzyl i poco?

Czemu okulistka go zaleca? Zapomniala ze na krotkowzrocznosc nie ma
lekarstw czy skonczyla inna szkole niz casus?

--
Pozdrawiam, Sabina

36. Data: 2003-07-14 06:13:53

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@s...re,
Sabinka <s...@w...pl>:

> Nie sadzilam ze takie cielesne choroby mozna z dna oka wyczytac. Ale
> jak sie da to dobrze.

Moze nie tyle choroby we wczesnej fazie, co ich nastepstwa.

> Sa tez podobno tacy co z siatkowki choroby potrafia wyczytac, ale Ty
> ich pewnie nie lubisz ;p

Chyba raczej z teczowki - irydologia.
Ja znam jedna irydolog i faktycznie jej nie lubie ;P
Kiedys byla "normalna" okulistka i bardzo na mnie krzyczala w dziecinstwie.

> [...]
> "oslabienie miesnia oka" pod wplywem dlugotrwalego patrzenia na
> monitor sie zdarza - pytam po raz 3, dla ulatwienia tym razem w formie

A co to jest "oslabienie miesnia oka"?
;)

> Ok... no to do archiwum :)
> Rozumiem, ze o mijaniu krotkowzrocznosci z wiekiem tez znajde?
Raczej nie licz, ze Ci minie z wiekiem.

> Bzdurnych? Przysiady i sklony tez nie daja odpowiedzi na zadne
> pytania, ale czy sa przez to bzdurne?

> No ja mowie przeciez o cwiczeniach fizycznych na narzadzie optycznym
> :)

Model przysiadow i miesni konczyn za bardzo sie tu rozni, aby miec
zastosowanie.

> [...]
> To z mrowka tez musi byc cwiczeniem fizycznym bo z tego co rozumiem
> wystraja oko do patrzenia w ciemnosci i widzenia w niej szczegolow.

ROTFL ...

> Nie ma dyskusji? Prawa niezmienne? To jak to jest z czytaniem "po
> ciemku"? Szkodzi oczom czy nie?

Duza czescia problemu z porozumieniem w tym watku jest to, ze Ty uzywasz
sformulowan typu "szkodzi", "meczy", a potem interpretujesz to jako
krotkowzrocznosc - a to zupelnie co innego.

> Kiedys pani na matematyce nazwala mnie filozofem i to nie byl
> komplement ;)

Dobrze, ze jestes dociekliwa!

--
Robert

37. Data: 2003-07-14 06:17:40

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@s...re,
Sabinka <s...@w...pl>:

> No dobra, rozumiem. Ale kto w takim razie taki lek stworzyl i poco?

Pewnie firma farmaceutyczna w nadziei, ze bedzie przydatny w leczeniu i ze
da sie na nim zarobic. Byc moze na cos tam jest przydatny, nie znam tego
leku.

> Czemu okulistka go zaleca? Zapomniala ze na krotkowzrocznosc nie ma
> lekarstw czy skonczyla inna szkole niz casus?

Najprawdopodobniej wlasnie inna szkole, a teraz juz w szkolach sie byc moze
nie pojawia ;)

--
Robert

38. Data: 2003-07-14 06:38:35

Temat: antyrefleksy
Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@s...re,
Sabinka <s...@w...pl>:

> Hm... ja sadzilam ze takie antyrefleksy zrobia cos, zebym odbic swoich
> oczek nie musiala ogladac... czy na to tez pomoga? Czasami bardzo mnie
> to wkurza ze sobie w oczy musze patrzec ;)

Tak, ten efekt AFAIK powinien byc mniejszy w antyrefleksach.

Ale podejrzewam, ze u Ciebie przyczyna jest zbyt dalekie odsuniecie szkiel
od oczu - sprobuj przysunac oprawke do oczu i zamelduj tu ;), czy odbicia
oczu sa wowczas mniej widoczne.

--
Robert

39. Data: 2003-07-14 14:42:03

Temat: Re: antyrefleksy
Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 14 Jul 2003 08:38:35 +0200, "Robert" <s...@o...pl> wrote:

>Ale podejrzewam, ze u Ciebie przyczyna jest zbyt dalekie odsuniecie szkiel
>od oczu - sprobuj przysunac oprawke do oczu i zamelduj tu ;), czy odbicia
>oczu sa wowczas mniej widoczne.

W pewnym sensie tak. Kiedy okulary sa dalej oko widze wyrazniej, jest
ono mniejsze. Kiedy przyblizam okulary do oka, zamiast blysku w oku
widze swiecaca rozmyta plame. Trudno stwierdzic, co jest bardziej
wkurzajace :)
Czy Ty nosisz okulary?

--
Pozdrawiam, Sabina

40. Data: 2003-07-14 16:19:20

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@s...re,
Sabinka <s...@w...pl>:

> [...]
> ono mniejsze. Kiedy przyblizam okulary do oka, zamiast blysku w oku
> widze swiecaca rozmyta plame. Trudno stwierdzic, co jest bardziej

Wydaje mi sie, ze jednak szklo blizej oka bedzie korzystniej, obrazu mniej
wyraznego nie bedziesz tak latwo postrzegac przy obserwowaniu innych
obiektow.
No coz, nastepnym razem starannie i dlugo dobieraj okulary - nie daj sie
poganiac. Choc niestety pewne zjawiska zauwaza sie przy dluzszym uzyciu.

> Czy Ty nosisz okulary?

Mam wieloletnie doswiadczenie w noszeniu okularow.

--
Robert

czy trzeba farmakologicznie obnizac cholesterol?
Okulary
Zespół Arnolda Chiariego
Skutki uboczne picia wody mineralnej...
Do Casusa i innych " ocznych ": niedowidzenie