baklava, baklawa....

1. Data: 2003-03-29 19:12:54

Temat: baklava, baklawa....
Od: "El@" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich...
ostatnio przez przypadek znalazlam sie w tureckiej knajpce, nie znam ich
kuchni, wiec zamowilam deser - baklave (baklawe?) - bo to byla jedyna znana
mi nazwa ;)
Byla pyszna!! (chociaz momentami od tej slodkosci malo mnie nie zmulilo ;)
I tak z ciekawosci chcialam sie dowiedziec z czego to wogole jest? moze ktos
wie?

pozdrawiam,
El@

1. Data: 2003-03-30 18:19:34

Temat: Re: baklava, baklawa....
Od: "Piotr Kocot" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I tak z ciekawosci chcialam sie dowiedziec z czego to wogole jest? moze
ktos
> wie?

http://strony.wp.pl/wp/edward.rejmer/

Pozdrawiam
Piotr

1. Data: 2003-03-31 09:04:59

Od: "Skakanka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "El@" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> I tak z ciekawosci chcialam sie dowiedziec z czego to wogole jest? moze

Baklava to deser nie tylko turecki (Grecy tez to jedza), ale Turcy robia go
IMHO najlepiej:)
A robia go z grysiku (kaszy manny:-) ), orzechow, cynamonu i... kurcze, nie
pamietam z czego jeszcze. Ale moge zdobyc oryginalny przepis jesli chcesz.

Kaska

1. Data: 2003-03-31 11:15:06

Od: "El@" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Skakanka" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
nie
> pamietam z czego jeszcze. Ale moge zdobyc oryginalny przepis jesli chcesz.

Gdybyś go miała przypadkiem pod ręką to będę wdzięczna... ;) Bo ja osobiście
zidentyfikowałam tylko orzechy, nic więcej nie byłam w stanie ;)

pozdrawiam,
El@

1. Data: 2003-03-31 11:30:50

Od: "Skakanka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdybyś go miała przypadkiem pod ręką to będę wdzięczna... ;) Bo ja
osobiście
> zidentyfikowałam tylko orzechy, nic więcej nie byłam w stanie ;)

Ale powiedz mi czy jadlas wersje z ciastem francuskim, czy taka utwardzona
ciapke?
Poszukam, gdzies mialam ten przepis...
I jeszcze dostalam od Turkow przepis na smazony zielony pieprz - ale czy w
Polsce mozna kupic swieze straki pieprzu? Bo strasznie tesknie za ta
potrawa...

Kaska

1. Data: 2003-03-31 12:26:46

Od: "El@" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "El@" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> Ale powiedz mi czy jadlas wersje z ciastem francuskim, czy taka utwardzona
> ciapke?
> Poszukam, gdzies mialam ten przepis...
(..)
Jejku, szczerze mowiac to nie wiem.... Ja dopiero zaczelam sie zastanawiac
nad tym co zjadlam po wyjsciu z lokalu ;) Tyle moge tylko powiedziec ze
wierzch byl bardzo kruchy, to moze to i francuskie bylo...

E@

1. Data: 2003-03-31 16:35:36

Od: "El@" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kocot" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

> http://strony.wp.pl/wp/edward.rejmer/
>
> Pozdrawiam
> Piotr

O, dziekuje serdecznie ;)
El@

1. Data: 2003-04-01 09:32:19

Temat: Re: baklava, baklawa [P]
Od: "Skakanka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nad tym co zjadlam po wyjsciu z lokalu ;) Tyle moge tylko powiedziec ze
> wierzch byl bardzo kruchy, to moze to i francuskie bylo...

Voila:

Nadzienie:

1 część stopionego dobrego masła

1 część włoskich orzechów

1 część migdałow

Syrop:

2 części wody

2 części cukru trzcinowego lub miodu

do smaku - śmietanka, sok z cytryny

Orzechy i migdały trzeba zemleć (zmielić?). Smaruje się tą masą takie
specjalne ciasto, na które przepisu nie udało mi się zdobyć, wiem tylko, ze
jest robione z grysiku, można je zastąpić francuskim. To wszystko polewa się
masłem. Piec aż zrobi się upieczone:) To znaczy złote. A potem zalać syropem
i zostawić na jakiś czas, żeby nim nasiąkło.

To taki najbardziej podstawowy turecki przepis, można modyfikować, dodawać
do syropu cynamonu, wanilii, goździków - jak kto lubi. Orzechy też można
zmieniać według gustu.
A ja jadłam baklavę bez żadnego ciasta, w formie kostek, taką jakby
marcepanową, ale nie wiem jak to się robi...

Smacznego:)
Kaśka

1. Data: 2003-04-01 09:37:19

Od: "adal" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Kaska
>
>Jesli mozesz to wrzuc ten przepis na grupe, strasznie jestem ciekaw. A jak
trzeba bedzie to i swieze straki pieprzu sie znajda - stale ktos ze
znajomych po swiecie sie tlucze, to mozna nadac temat.
Pozdr.,
Adal

1. Data: 2003-04-01 09:58:34

Od: "Skakanka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adal" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

>Jesli mozesz to wrzuc ten przepis na grupe, strasznie jestem ciekaw. A jak
> trzeba bedzie to i swieze straki pieprzu sie znajda - stale ktos ze
> znajomych po swiecie sie tlucze, to mozna nadac temat.

Baklava juz jest na gorze.
A straki pieprzu sie smazy w... no wlasnie tu zagadka - we fryturze. Co to
jest frytura?

Kaska

Kluski
zapiekanaka ziemniaczano - cebulowa / porazka?
Pekińska kapusta
lubczyk
Co ze szczupaka ?