Re: biała w piwie

From: Maciej Jastrzębski <p...@a...man.lublin.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: biała w piwie
Date: Fri, 29 Sep 2006 15:07:19 +0200

tapta wrote:

> Bożena Dykiel robiła cos takiego w TV z 2 tygodnie temu. Mam ochotę
> powtórzyć, ale nie pamiętam chyba jednego składnika. Wiem, że białą sie
> parzy w piwie, a następnie piwo przerabia na sosik dodając zeszkloną
> cebulkę i sok z cytryny. Co pominęłam? Kto pomoże?

Karmel. Nie wiem co prawda, co pokazywała B. Dykiel, ale wygląda to na
kiełbasę w polskim sosie. Piwo pół na pół z wodą, zeszklona cebula, sok z
cytryny, karmel z łyżki cukru. Ja podsmażam lekko cebulę, potem do rondla
dorzucam kiełbasę i też lekko rumienię, a potem zalewam resztą składników.
Gotuje jakieś 30-40 minut. Przed wrzuceniem kiełbasy można podsypać troche
mąki i zropić zasmażkę. Właśnie z ciekawości zajrzałem do Monatowej (powyższy
przepis wziąłem z "Kuchni Polskiej" Łebkowskiego) i tam przepis jest podobny,
ale z octem zamiast soku z cytryny. Do tego ziemniaki puree.

Pedro.

--
#!perl -- Maciej "Pedro" Jastrzębski <M...@c...lublin.pl>
open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwdmvgy;split??;$=-=$=;whil