Strona główna Grupy pl.soc.rodzina chrzest 2 Re: chrzest 2

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: chrzest 2

« poprzedni post następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.
tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: Adam Moczulski <a...@d...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: chrzest 2
Date: Mon, 13 Jun 2005 23:11:09 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 93
Message-ID: <d8kt3d$i7n$1@nemesis.news.tpi.pl>
References: <d884ku$2e2$1@nemesis.news.tpi.pl> <d8adb7$lb3$1@nemesis.news.tpi.pl>
<d8bc98$gsr$1@inews.gazeta.pl> <d8cnnu$bl3$1@nemesis.news.tpi.pl>
<d8jl4g$2t$1@inews.gazeta.pl> <d8jor4$gg0$2@nemesis.news.tpi.pl>
<d8jros$4m8$1@inews.gazeta.pl>
<h...@4...com>
<d8k7pj$5dp$2@nemesis.news.tpi.pl>
<42ada5d5$0$2117$f69f905@mamut2.aster.pl>
<d8k9h2$qis$1@nemesis.news.tpi.pl> <d8k9tc$snl$1@nemesis.news.tpi.pl>
<d8kdu5$78q$1@news.onet.pl> <42adbc0c$0$2136$f69f905@mamut2.aster.pl>
<d8kho4$l63$1@nemesis.news.tpi.pl>
<42adc9de$0$2116$f69f905@mamut2.aster.pl>
<d8kilp$so7$1@nemesis.news.tpi.pl>
<42adce04$0$2112$f69f905@mamut2.aster.pl>
<d8kkcl$blr$2@nemesis.news.tpi.pl>
<42ade7a6$0$2125$f69f905@mamut2.aster.pl>
<d8krj8$7oj$1@nemesis.news.tpi.pl>
<42adf2ae$0$2133$f69f905@mamut2.aster.pl>
NNTP-Posting-Host: nat1.daminet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1118697389 18679 82.139.13.231 (13 Jun 2005 21:16:29
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 13 Jun 2005 21:16:29 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.2 (Windows/20050317)
X-Accept-Language: pl, en-us, en
In-Reply-To: <42adf2ae$0$2133$f69f905@mamut2.aster.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.rodzina:77884
Ukryj nagłówki

Agnieszka napisał(a):
> Użytkownik "Adam Moczulski" <a...@d...pl> napisał w
> wiadomości news:d8krj8$7oj$1@nemesis.news.tpi.pl...
>
>>Agnieszka napisał(a):
>>
>>>>>>>Teza, że może istnieć wiele interpretacji dzieła jest
>
> karkołomna?
>
>>>>>To
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>>>ja jakieś dziwne szkoły kończyłam. A podobno niezłe były.
>>>>>>
>>>>>>Uczyli że 2+2=dowolnie ?
>>>>>
>>>>>
>>>>>Noooo.... uczyli, że niekoniecznie musi równać się 4. Ciebie nie
>>>>>uczyli?
>>>>
>>>>Dopiero gdzieś na studiach.
>>>
>>>
>>>Znaczy takie złe te moje szkoły nie były. Bo ja się jednak w
>
> szkole
>
>>>tego dowiedziałam. Ba, dowiedziałam się nawet, że trójkąt nie musi
>>>mieć sumy kątów równej 180 stopni. I paru innych rzeczy też się
>>>dowiedziałam.
>>
>>Gratuluję. Co prawda program szkoły jest deczko inny, ale na słowo
>>uwierzyć muszę.
>
>
> Nie wiem jak potwornym odkryciem to będzie dla Ciebie, ale wyobraź
> sobie, że bywają (no w każdym razie kiedyś bywali) nauczyciele, którym
> się włos nie jeży na samą myśl o tym, że mogliby przekazać młodzieży
> coś ponad to, co jest bezwzględnie wymagane programem. Zwłaszcza,
> jeżeli ta młodzież się zainteresuje i zapyta. Nie tylko szkoły miałam
> wyjątkowe, ale i skład klas i nauczycieli specjalnie dobieranych?
> Muszę sobie przypomnieć, może ja na Marsie te szkoły kończyłam. Albo
> na Wenus...

Jeśli jednak na Ziemi to regułek się musiałaś nauczyć. Tak, również na
polskim. A co oprócz tego nauczyciel opowie, to już zupełnie inna sprawa
i zupełnie nie związana z tematem. Jakim, przypomnę, była potrzeba
znajomosci kanonu kultury dla sensownej interpretacji utworu z tejże
kultury wywodzacego się.

>>>>I myślę że Ciebie też najpierw długo uczyli
>>>>regułek, w tym i regułek interpretacji literatury. I dopiero gdy
>
> się
>
>>>>przekonali że dobrze je opanowałaś to pozwolili interpretować po
>>>
>>>swojemu.
>>>
>>>Regułek to uczyli faktycznie, na matematyce głównie. Ale wcale nie
>
> tak
>
>>>długo. Pojętna byłam.
>>>Za to regułek "co autor miał na myśli" nigdy nie musiałam wkuwać.
>>>Miałam dziwne nauczycielki od polskiego widocznie, bo one stawiały
>
> na
>
>>>inteligencję i samodzielność myślenia u nas.
>>
>>Fajnie. I w związku z tym masz niepowtarzalną szansę wykazania na
>>przykładach jakie to, nieosiągalne dla uczniów zwyczajnych szkół,
>>osiągnięto rezultaty.
>
>
> Nie wiem dlaczego nieosiągalne i nadal nie mogę sobie przypomnieć
> jakie to niezwykłe (poza tym, że po prostu niezłe) szkoły kończyłam.

Doprawdy niezwykłą musi być szkoła w której od razu uczyli geometrii
nieeuklidesowej. I na polskim też stwierdzili że uznanie jakiegoś utworu
za sonet nie ma nic wspólnego z regułami wersyfikacji.

> I
> nie wiem też jakąż to szansę zaprzepaszczam, ale na pewno mnie zaraz
> uświadomisz.

A skąd masz tę pewność ?

Pozdrawiam
Adam

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
13.06 Agnieszka
13.06 Agnieszka
13.06 Radek
13.06 Adam Moczulski
13.06 Agnieszka Krysiak
13.06 Agnieszka Krysiak
13.06 Agnieszka Krysiak
13.06 Adam Moczulski
13.06 Adam Moczulski
13.06 Agnieszka
13.06 Agnieszka
13.06 Radek
13.06 Radek
14.06 Ewa Ressel
14.06 Ewa Ressel
"Nie będziesz cudzołożył."
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych
Mechanizmy obronne a zakazowe wychowanie dzieci.
Mechanizmy obronne a zakazowe wychowanie dzieci.
Mechanizmy obronne a zakazowe wychowanie dzieci.
Analiza wyborcza
Deklaracja polityczna - Kukiz'15
Zbrodnie w majestacie prawa
Byle tylko do jesieni i wszystko się zmieni
Zjazd woJOWników
Re: Circuit Court PREDATOR Judge James J. Lombardi
Coś się komuś pomyliło.
Prymitywne Piractwo Prawne
Czy opiekunka dziecięca to dobry zawód?
Rusza rzadowy projekt "Heart" na swoim, wszystkim zostanie zabrane
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Senet parts 1-3
Senet parts 1-3
Chess
Chess
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6