Re: co Wy na to...

Data: 2005-09-12 11:25:29
Temat: Re: co Wy na to...
Od: Jonasz <j...@p...onet.pl>

Użytkownik Xena napisał:

> Czyli przydatne tylko nie wiadomo po co mi? ;-)

Przydatny wtedy, gdy masz powód, aby go używać :-)
1) Twoi znajomi używają Jabbera, choćby dlatego,
że preferują Open Source;
2) Sama preferujesz OS;
3) Różni twoi znajomi używają różnych komunikatorów,
a ty nie masz ochoty instalować ich wszystkich;
4) Twoi znajomi używają komunikatorów, które nie
mają klienta pod twój system operacyjny;
5) Chcesz zaszokować kolegów i rodzinę.

Wówczas zakładasz sobie konto na dowolnym serwerze
Jabbera przykładowo: id (at) jabber.serwer.pl
i sprawdzasz, czy on obsługuje (zła kolejność ;-)
transporty do pożądanych komunikatorów. Jeśli tak,
to w transportach podajesz swoje dane razem z hasłem
i one pośredniczą, między serwerami (np. GG) a twoim
klientem (np. PSI). Możesz nawet odpalić sobie w kafejce
Knoppiksa i pamiętając swój jeden JID oraz hasło,
korzystać z wszystkich kont: ICQ, GG i co tylko tam
sobie skonfigurowałaś.

Oczywiście konto GG trzeba zakładać spod WWW albo
klientem natywnym, bo moje PSI nie dało mi takiej
możliwości. Chyba, że inne są sprytniejsze.

Widziałem też gdzieś zestawienie dostępności serwerów
Jabbera, gdzie wskaźnik 90% czasu należał do wysokich,
a niektóre miały 30%. Warto zastanowić się nad serwerem.
Ja mam ten sam od dawna, więc nie zmieniam, ale nie
jestem przekonany, że to najlepszy z możliwych.

Jabbera jako takiego polecam, nawet jak masz same
kontakty przez Gadu-Gadu. Różne firmy dają Konekty,
Kontakty, połączenia dźwiękowe i pewnie ze sto innych
wodotrysków, ale moim zdaniem J. jest świetny, bo robi
właśnie to, do czego został zrobiony.
Pozwala komunikować się.

J.

--
Getto dziecięce jest kolorowe i wesołe, pełno tam
bajkowych postaci i dźwięczą piosenki z reklam.