Re: co to jest i czym to ewentualnie zastapic?

Data: 2004-01-07 22:26:31
Temat: Re: co to jest i czym to ewentualnie zastapic?
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl>

In article <bti091$bde$1@inews.gazeta.pl>, Hanna Burdon
<h...@n...com> wrote:

> Mógłbyś wyjaśnić różnicę czy mam sobie poguglować? :-)

Różnicę widać w kuchni. ;-) Ale spróbujeę wytłumaczyć.

Śmietana to emulsja o różnej zawartości tłuszczu, wody i innych
składników. Tłuszcz i woda nie kwaśnieją, ani im temperatura nie
szkodzi. Kwaśnieją cukry, a warzą się białka.
Niegdyś kwaśna śmietana to był świeży tłuszcz zbierany z kwaśnego
mleka. Obecnie dobrej jakości śmietanę z centryfugi zakwasza się
bakteriami kwasu mlekowego. Natomiast jak słodka śmietana stoi długo,
to cukry w niej zawarte kwaśnieją, białka się psują i w efekcie warzy
się dodana do zupy.

Władysław