co to jest informacja? [crosspost]

251. Data: 2010-08-22 09:41:19

Temat: Re: co to jest informacja? [crosspost]
Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-20 18:10, Ikselka pisze:

> Komórka ani organ nie żyją samodzielnie, co za bzdety. Wyjmij je z ciała,
> to się przekonasz natychmiast oraz w każdej następnej minucie. Po
> pólgodzinie będą tylko martwymi ochłapami. Ich komórki zaczną zjadac same
> siebie z powodu działających enzymów. Zaczną się psuć. Dopiero w zespole
> innych komórek, tkanek i organów tworzących organizm czyli CIAŁO. Dusza
> ożywia CIAŁO, a nie komórkę, tkankę, organ. I to nie każde ciało -
> zwierzęta mają ciała, a nie mają duszy. Do "kompletu" potrzebna jest
> jeszcze świadomość - choćby uśpiona (ludzie w śpiączce po uszkodzeniach
> [...]
Bzdety, nie bzdety :-) prawdą jest, że nie napisałem, że mówię o komórce
bądź wątrobie będących poza organizmem. Poza tym Twój wywód sprawia
wrażenie naciąganego: że chcesz sformułować wypowiedź do z góry
założonej tezy. A to Ci się nie udało: komórki mogą być utrzymane przy
życiu poza organizmem. Organy mogą być utrzymane przy życiu poza
organizmem. Odwracając zaś Twoją argumentację, stwierdzam, że człowiek
sam bez reszty wszechświata też nie istnieje. Potrzebne mu powietrze,
pożywienie, przestrzeń, inni ludzie. Czy więc wszechświat ma duszę? No
ale jeśli tak - idąc Twoim rozumowaniem - to wszechświat ma duszę, a
człowiek nie ma.

252. Data: 2010-08-22 09:48:34

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-21 07:40, Robakks pisze:
> "Piotrek Zawodny" <p...@o...pl>

> Po cóż więc ? prowokował kłótnię światopoglądową przywołując
> "niebo komórkowe", choć wątek nie dotyczył szarpania się za jaja,
> lecz MOTORU napędzającego żywe. Pisząc o niebie komórkowym
> obrażał uczucia religijne i sprowadził rozmowę na ślepy tor.
> Przez to nie dowiedział się, że podobnie jak są różne poziomy
> świadomości: atomowa (fizyczna), cząsteczkowa (chemiczna),
> komórkowa (biologiczna), organiczna (ustrojowa), osobowa
> (samoświadomość) - tak są różne poziomy duszy.
> [...]

Mam dziwne wrażenie, że Pan też często kpi (vide: rozmowa z hss o
pieniądzach i pobycie w puszczy). Oczywiście, nie musiał kpić, może
chciał, jeśli oczywiście potrafi Pan ostro rozróżnić między "chcę" a
"muszę".

253. Data: 2010-08-22 10:01:20

Od: "kiwiko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robakks" <r...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
> (samoświadomość) - tak są różne poziomy duszy."
> Swoją opowieść rozpocznę od najniższego poziomu
> świadomości, a więc od świadomości atomowej (fizycznej).
> Przykładem jest powoływany przeze mnie wielokrotnie kasownik
> biletów. Wkładamy bilet do komory na bilety, a martwy kasownik
> "ożywa" i stempluje ten bilet. Czyż to nie zadziwiające?
> Tym co spawia że kasownik wykonuje pracę nie jest jednak
> dusza - lecz duch, podobnie jak u trochę bardziej rozbudowanego
> kasownika, a więc u komputera. Przedmioty martwe są
> deterministyczne, a duch wykonuje program bezwolnie.

a moja neostrada jest taka kapryśna ;)

ale ok, juz wiem o co chodziło
nie wszyscy mają do mnie tyle cierpliwości :)

kiwiko

254. Data: 2010-08-22 11:32:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Aug 2010 11:41:19 +0200, Piotrek Zawodny napisał(a):

> Czy więc wszechświat ma duszę? No
> ale jeśli tak - idąc Twoim rozumowaniem - to wszechświat ma duszę, a
> człowiek nie ma.

Tylko człowiek ma duszę. Powody są mi znane, a Ty jeśli nie wiesz, dlaczego
tylko człowiek - poczytaj o Bogu.

255. Data: 2010-08-22 12:14:20

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-22 13:32, Ikselka pisze:

> Tylko człowiek ma duszę. Powody są mi znane, a Ty jeśli nie wiesz, dlaczego
> tylko człowiek - poczytaj o Bogu.

Już czytałem, przestań mnie pouczać.

256. Data: 2010-08-22 12:14:43

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko człowiek ma duszę. Powody są mi znane, a Ty jeśli nie wiesz, dlaczego
> tylko człowiek - poczytaj o Bogu.

To jest rozmowa, a nie zasłanianie się Pismem Świętym.

257. Data: 2010-08-22 16:54:12

Od: kszeslaf hoopqa <p...@c...prl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 18 Aug 2010 13:44:59 +0200, tako rzecze Odmieniony Druch:

> "Swiadomosc nie jest tak cudowna jak myslicie."
>
> A kto mysli ze jest cudowna i skad to wartosciowanie? Swiadomosc cudowna
> - nie cudowna! Po co wartosciowac?

jacyś ludzie? widocznie lubią wartościować, inni wolą wartościować
wartościowanie, a jeszcze inni wartościowanie wartościowania.
być może określenie 'fenomenalna' mogłoby być szerzej akceptowane

258. Data: 2010-08-22 18:26:34

Od: kszeslaf hoopqa <p...@c...prl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 19 Aug 2010 18:35:41 +0200, tako rzecze Robakks:

> Za zabójstwo człowieka grożą surowe kary, a za zabójstwo stołka nikt
> nikogo nie karze. Te kary za mord są dlatego surowe, bo człowiek jest
> podmiotem i ustawodawcy to wiedzą. Można sobie oczywiście tworzyć takie
> idiotyzmy teoretyczne, że podmiotów nie ma, ale mnie teorie nie kręcą.
> To nowomowa odmóżdżająca.
> Robakks
> *°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸

można przyjąć, że podmiot istnieje jako wynik konsensusu - efekt jest
może nieco gorszy od istnienia skupisk materii wywołanych grawitacją,
ale nie można oczekiwać od złożonych struktur, że będą się zawsze
zachowywać zgodnie z prostymi regułami (np. nie zabijaj)

259. Data: 2010-08-22 18:28:21

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Robakks napisał:

> Tu masz problem, bo bardzo chciałbyś poszarpać za jaja
> istoty wyższe, ale nie wiesz jak - a JA Tobie nie powiem
> z prostego powodu: nie będę Cię uczył brzydkich rzeczy. :-)

znaczy nie kontaktujesz

--
bla

260. Data: 2010-08-22 18:30:24

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

> W wątku "co to jest informacja? [crosspost]" nie piszesz
> użytkowniku "bla" na temat zawarty w temacie, lecz jak zwykle
> snujesz personalne insynuacje - przy czym nic o mnie nie wiesz,
> więc Twoje teksty są w całości zmyśleniami, które nic nie wnoszą
> sensownego do rozmowy bedąc szumem bez treści, zaczepką
> personalną, prowokacją, manipulacją i fałszywym świadectwem
> przeciwko bliźniemu.
> Rajcuje Cię to? :) /Robakks/

twoj EOT? mowi mi o tobie

--
bla

Strach przed uczłowieczaniem,zbyt intensywnie stosowanym.
bez tematu
Perseidy
[Polityka] Jest przyczyna katastrofy!!!
''Wychowano mnie tak,bym myślał,że jest pani zwierzęciem''.