Re: czy powinnam zmienić lekarza?

From: "Adam" <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: czy powinnam zmienić lekarza?
Date: Mon, 24 Jun 2002 22:39:29 +0200

> Nie bagatelizuj problemu! To nie jest badanie typu:"Czy moje dziecko
bedzie
> piegowate?". Konsekwencje zarazenia sie toksoplazmoza w pierwszych trzech
> miesiacach ciazy sa tragiczne!

to nie jest bagatelizowanie problemu - po prostu tych badan NIE MA w wykazie
podstawowych badan w ustawie o PUZ - i nie wiem czemu ten ginekolog wymyslal
takie bzdety - po prostu to badanie jest odplatne i juz. - wyjatek stanowi
bodajze mazowiecka kch, ale to jest specjalny program dot. przyszlych matek
i ich pociech. (albo 'byl' - najlepiej zadzwonic i zapytac)
dla pocieszenia dodam ze my (tzn tak dokladniej to moja zona) wykonywalismy
to badanie 3x , za kazdym razem placac ok 120 pln - bylo to ilosciowe
oznaczanie p.cial IgG i IgM - tylko dlatego 3x, bo za pierwszym razem
mielismy nieszczescie wykonac to badanie w prywatnej pracowni ktora
oszczedzala na odczynnikach, dzieki czemu wyniki toxo wyszly zafalszowane,
co narazilo nas na 3 tyg ostrej nerwowki... - ale potem po badaniach w
Krakowie w Katedrze Mikrobiologii i Parazytologii na ul Czystej okazalo sie
ze jednak to b. stare zachorowanie. pozniejsze badania naszej Małej Oli
wykazaly to samo.
pisze to z dwu powodow - po pierwsze: najpierw wybierzcie takie lab., ktore
rzetelnie pracuje, po drugie - na zdrowiu nie mozna oszczedzac - powiedzmy
ze koszt badan bedzie dla was stanowil ulamek kosztow zwiazanych z
przyjsciem na swiat malej pociechy - i z doswiadczenia wam powiem ze
naprawde warto :))

Adam Dorota
i Ola (dzisiaj 2 miesiace)