Re: dietetycznie :)

Data: 2004-09-24 20:24:30
Temat: Re: dietetycznie :)
Od: "fuksa" <f...@o...pl>

Sowa wrote:
> Prawda jest taka, że szpinak zawiera żelaza _średnio_ po prostu. Ani
> dużo, ani mało.
> Pomyłka była, ale to nie znaczy, że szpinak nie zawiera żelaza.
> W dodatku zawiera, jadany na surowo, lub zblanszowany _bardzo_dużo_
> kwasu foliowego i wit.C, przydatnych w procesach przyswajania żelaza.
> Anemia nie musi być wynikiem zbyt małej ilości żelaza w diecie, może
> być wynikiem braku innych składników, takich jak np. kwas foliowy
> właśnie, uczestniczących w przyswajaniu żelaza.
> Tak więc, anemicy szpinak jak najbardziej jak maja ochotę - jego
> [...]
Skąd Wy to wszystko wiecie ? :)

Strasznie mi głupio- bo to ja powinnam mieć wiadomości na ten temat, ale
dlatego zaczęłam pytać wśród fachowców :)
Lekarze mi powiedzieli, że mam uważać i na tym ich troska się skończyła.
Dodam tylko, że już raz taką silną anemię zakończyłam transfuzją-
przysięgam- nie chcę tego powtórzyć :)

Też wcale nie wspomnę, że lubię dobre żarełko i czasem czytając tu przepisy-
serce mi się rozpada na malutkie kawałeczki :)

Ola