Re: do xrisa [OT]

From: "xris" <x...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: do xrisa [OT]
Date: Thu, 24 Jul 2003 14:32:21 +0200

Użytkownik "PawełJ" <p...@p...onet.pl>
napisał w wiadomości news:bfohmm$3vo$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Płace tyle ile mi każe państwo.A denerwuje mnie marnotrawienie moich
> pieniędzy na każdym kroku.

Płacisz tyle, ile każe Ci państwo.
I dostajesz tyle, ile chce Ci dać. Zapłać więcej niż ci każe - np.
prywatne ubezpieczenia - a będziesz miał więcej. Nie stać Cię na
prywatne? Twój problem - nie będziesz miał opieki na poziomie.

> Ale z drugiej strony sprzedawczyni w sklepie w tej chiwili też jest po
> studiach. bo pracodawca ma duży wybór i woli zatrudnić "wysoko
> kwalifikowany" personel niż kogoś po np. zawodówce. A pieniądze i tak
> takie
> same.

OK. Wiesz, mi to poważnie zwisa. Jeśli uważasz, że to normalne, że
podatnicy wydają koło 100.000 złotych na wykształcenie jednego lekarza,
a później stwarzają mu warunki, które zmuszają go do wyjazdu lub pracy
poza zawodem - to wszystko gra.

Dla mnie to paranoja. Dla kogoś może to być normą.

> I dobre masz wrażenie. Uważam, że nie każdy może się tego zawodu
> wyuczyć i
> być dobrym lekarzem.

Znacznie ważniejsze niż powołanie jest IMO wiedza oraz zaplecze
finansowe - by sobie na tak drogie hobby móc pozwolić.

> A ty wiesz? Chyba nie mówisz tego poważnie. Jesteś w stanie sprawdzić
> na co
> poszła Twoja składka na zdrowotne?

Jestem w stanie sprawdzić, co mi za nią przysługuję.

> . Natomiast jak szukam
> pomocy w szpitalu to nie pytam się jakich mają lekarzy, jaki sprzęt,
> jakie
> badania mogą mi zrobić. Jak idę do szpitala to raczej z przymusu niż z
> chęci
> i nie zawsze mogę mieć czas na przeczytanie recenzji o szpitalu.

A to bardzo niedobrze, że nie pytasz.
Jeszcze gorzej, że zgłoszenie się do lekarza zostawiasz na ostatnią
chwilę.

> A może dlatego te zakłady lepiej stoją niż ZOZ-y? Może już dawno
> doliczyli
> się oszczędności przy zatrudnieniu osób znających się na rzeczy? Czy
> ja
> bronię szpitalowi zatrudnić personel, który wpłynie na oszczędność
> pieniędzy?

Tak. Pośrednio bronisz. Nie tyle Ty - co ogół społeczeństwa.
Bo podczas wyborów wybiera ludzi, którzy to uniemożliwiają.

Pozdrawiam,
xris