fasolka wyszła troche gorzkawa jakby cierpka

1. Data: 2007-03-28 16:20:31

Temat: fasolka wyszła troche gorzkawa jakby cierpka
Od: "bodzio" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, gotowałem 1wszy raz fasolke i czuć było na podniebieniu cos
gorzkiego, cierpkiego-amator ze mnie, powiedzcie które z tych przypraw mogły
to spowodować a które wg was były niepotrzebne, tak sie jakos stało ze
strasznie duzo tego dałem:
ziele ang, lisc laurowy, pieprz,warzywko, kostka rosołowa, maga, kminek,
majeranek, sól, przecier pomidorowy

co byscie wyeliminowali a co dodali?

fasolke gotowałem do tego dosmażyłem boczek z kiełbaską i cebulką, chyba
wszystko
Pozdrawiam
bodi

2. Data: 2007-03-28 16:43:44

Temat: Re: fasolka wyszła troche gorzkawa jakby cierpka
Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

bodzio napisał(a):
> [...]
> stało ze strasznie duzo tego dałem:
> ziele ang, lisc laurowy, pieprz,warzywko, kostka rosołowa, maga, kminek,

Wywaliłabym: zielsko angielskie, liście laurowe, warzywko, kostkę
rosołową, magę i kminek. Dodałąbym paprykę w proszku.

Ja fasolkę robię tak: moczę przez noc fasolę, następnego dnia gotuję ją
razem z boczkiem (surowy, wędzony),gdy są miękkie boczek wyjmuję, jak
ostygnie kroję i podsmażam, wrzucam znowu do gara z fasolą. Dodaję łyżkę
koncentratu, i z 1 - 1,5 łyzki papryki. Na tłuszczu ze smażenia boczku z
dodatkiem łyżki mąki, jednej małej cebulki i ew. łyżki masła robię
zasmażkę. Wrzucam do gara. Solę, pieprzę, dosypuję łyżkę majeranku
(rozcieram go w rękach nad garem), gotuje jeszcze parę minut i to by
było na tyle.
Ania
--
*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******
******* www.madej.master.pl ***** http://aniapelc.blox.pl/html *********

3. Data: 2007-03-28 17:30:28

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"bodzio" <b...@g...pl> wrote in message

Nie namoczyłes na noc w ciepłej wodzie?

4. Data: 2007-03-28 17:54:10

Od: "bodzio" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "bodzio" <b...@g...pl> wrote in message
>
> Nie namoczyłes na noc w ciepłej wodzie?

to chyba oczywiste ze namoczyłem wczensniej, zdaje sie ze nienamoczonej sie
nie bardzo da ugotowac, czytałem ze to bodaj ze wzgl na zawartosc ?białka?

5. Data: 2007-03-28 18:13:04

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:eue4kf$ok$1@inews.gazeta.pl>
bodzio <b...@g...pl> pisze:

> co byscie wyeliminowali a co dodali?

Wyeliminowałabym ziele, liść, kminek, magi (o ile "maga" to "magi").
IMHO w ogóle nie pasują do fasoli.
Dodała cząber, troszkę bazylii i odrobinę czosnku.
Jeśli sól to już bez kostki. Jeśli kostka, to bez soli.

--
Nixe

6. Data: 2007-03-28 18:19:09

Od: Paulinka <paulinka503@przecz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

bodzio napisał(a):
> [...]
> stało ze strasznie duzo tego dałem:
> ziele ang, lisc laurowy, pieprz,warzywko, kostka rosołowa, maga, kminek,

Wywaliłabym warzywko, kostkę rosołową, maggi i kminek. BTW to Ci nie
wyszło mega słone?
Ja daję do fasolki trochę czosnku, ale wiem, że nie wszystkim taki
zestaw pasuje.

--

Paulinka

7. Data: 2007-03-28 19:02:03

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

bodzio wrote:
> [...]
> stało ze strasznie duzo tego dałem:
> ziele ang, lisc laurowy, pieprz,warzywko, kostka rosołowa, maga, kminek,

wyeliminowac: ziele ang, lisc laurowy, warzywko, kostka rosołowa, maggi,
kminek

> fasolke gotowałem do tego dosmażyłem boczek z kiełbaską i cebulką, chyba
> wszystko
> Pozdrawiam
> bodi

Sprobuj w taki sposob: sucha fasole zalac goraca woda (1 szklanka
fasoli), doprowadzic do wrzenia i gotowac 5 minut na ostrym ogniu.
Przykryc i zdjac z ognia az do wystygniecia. Przelac na sito i plukac
fasole pod biezaca woda, palcami ocierajac poszczegolne ziarna.
Przelozyc do garnka, zalac woda, zagotowac i odstawic do wystygniecia.
Powtorzyc plukanie, przelozyc do garnka i tym razem gotowac, az bedzie
miekka. W ten sposob masz fasole, ktora nie zawiera w sobie enzymow
powodujacych wzdecie. Dopiero teraz zaczynasz dodawac przyprawy, czy
boczek, etc., np:

boczek pokrojony w male paski
1 duza cebula
majeran
pieprz

Boczek usmazyc, na tluszczu z boczku usmazyc cebule. W garnku wymieszac
fasole, boczek, cebule, tluszcz z boczku, lyzeczke skruszonego
majeranku, lyzeczke pieprzu, i podlac 1 szklanka wody. Dusic na malym
ogniu okolo pol godziny albo troche dluzej.

Mozna dodac pieprzu kajenskiego, kminu (nie kminku), papryke pasilla,
albo inna chili papryke, kawalki galazek selera zeszklonego wraz z
cebula, no i odwieczne pomidory, ktore jak czosnek sprowadzaja wiekszosc
potraw do tego samego mianownika. Mozna oczywiscie je dodac , mozna tez
dodac czosnek, ale radze najpierw sprobowac bez, a potem dodawac.

Magdalena Bassett

8. Data: 2007-03-28 22:17:06

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to chyba oczywiste ze namoczyłem wczensniej, zdaje sie ze nienamoczonej
sie
> nie bardzo da ugotowac, czytałem ze to bodaj ze wzgl na zawartosc ?białka?

Pytałem, czy w ciepłej wodzie - mogła skisnąć - wtedy smak ma podobny do
opisanego.

9. Data: 2007-03-28 22:26:13

Od: "bodzio" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytałem, czy w ciepłej wodzie - mogła skisnąć - wtedy smak ma podobny do
> opisanego.

przyznam sie ze nie wiem bo do namoczenia dzien wczesniej fasolke zostawiła
siostra, a ona raczej troche juz gotuje wiec mam nadzieje ze to nie to... :)

10. Data: 2007-03-28 22:34:30

Od: "bodzio" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

kminek dodałem tylko dlategpo ze tutaj w składzie jakos przypadkiem
zobaczyłem, chciałem troche poekspeymentowac,

http://www.kamis.pl/index.php/content/view/249/

a wogóle czy coś takiego stosujecie czy wolicie sami dobierac przyprawy?

szczerze to mimo tego posmaku wyszło suuuuuper i wcale nie az takie słone
choc soli tez dałem dosc duzo, jednak przyznam ze po jakims czasie poczułem
jakby konserwujaca moc przypraw chyba głownie soli na moim przełyku i
gardle, kostke wziałem z jakiegos dobrego przepisu, poza tym kiedys jadłem
fasole z puchy i miała posmak rosołu co bardzo mi sie spodobało...

cząbru jeszcze ni próbowałem...

mam wrazenie ze ten smak to chyba jednak przez to siele angielskie i listek
laurowy

Pozdrawiam
bodi

ps jestescie wyjatkowo pomocna grupa

mazurek i sernik
naczynie do zapiekanek
Bażanciarnia w Poznaniu.
WEDLINY...
{kuchenne} Mam problem z paragonem ze sklepu i.