Re: homoseksualizm - choroba czy skrzywienie ???

From: n...@p...ninka.net
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: homoseksualizm - choroba czy skrzywienie ???
Date: 26 Oct 2000 13:55:45 -0700

"Dark" <d...@m...com.pl> writes:

> [...]
> I zaskoczę Cię jeszcze bardziej, czytałem także o problemach psychometrii w
> odniesieniu do skalowalności zmiennych, o problemach z operacjonalizacją i
> kategoryzacją. (Hornowska, Brzeziński, Paluchowski)
> I proszę Cie NInko nie popisuj się znajomością procesu badawczego w
> psychologii bo nie robi to na mnie najmniejszego wrazenia. Wolałbym usłyszeć
> słowa krytyki ze strony psychologa-profesjonalisty a nie osoby, która nie ma
> bladego pojęcia jak skonstruować narzędzie badawcze w naukach społecznych i
> tym większy ma problem z predykcją w tychżenaukach.;-/

No ladnie, ale skoro jestes taki madry i doswiadczony to jak mozesz
twierdzic, ze zjawisko homoseksualizmu jest "binarne" i ze sie
homoseksualita jest albo nie i kropka?

To i bez bycia wielkim uczonym psychologiem normalny czlowiek obcujac
z homoseksualistami moze zauwazyc roznice i "nasilenie" tych tendencji
u roznych osob, a szczegolnie ich niebinarny charakter u kobiet.

> Co tutaj mają pomóc rozmowy? Czyzby zamaiarem Twoim było analizować zjawisko
> homoseksualizmu jakościowo?(może wywiad pogłebiony:-)

Patrz wyzej w temacie co maja pomoc. Skoro przeczytales te wszystkie
uczone ksiazki i dalej twierdzisz, ze homoseksualizm jest zjawiskiem
"binarnym" to ja sie po prostu dziwie.

> Użyłem tu słowa: instytucja, z premedytacją, ponieważ homoseksualizm jest
> zjawiskiem społecznym czy też -jak sobie życzysz-faktem społecznym
> ukonstytuowanym w życiu społecznym(nie mylić z tolerowanym lub asocjowanym).
> Jest to ujęcie socjologiczne(instytucjonalizacja).
>
> Nie bardzo rozumiem co ma Polska do instytucji homoseksualizmu.

W takim razie napisz o co ci chodzilo w ostatnim akapicie z ta
instytucja homoseksualizmu bo nie wiem. Dlatego prosilam o podanie
przykladu i to najlepiej z gruntu polskiego.

--
Nina Mazur Miller
n...@p...ninka.net