Re: kasza

From: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: kasza
Date: Thu, 30 Mar 2000 09:57:39 +0000

Piotr Tylski napisał(a):

> g...@p...fm (Gosia) skrobnal

> A ja wczoraj wrabalem talerz takiej kaszy z golabkiem w sosie pomidorowym.
> Wyszla sypka i pyszna. Tyle, ze ja kupuje kasze w torebkach. Niestety nie
> zawsze udaje sie ugotowac na sypko. Wydaje mi sie, ze chyba lyzeczka masla
> ratuje sprawe. Jak sadzicie?
>
> Pozdrawiam,
> --
>
> peter
> ICQ 10417433

Ja też zwykle kupuję tę kaszę w torebkach, ale przenigdy jej w tych
woreczkach nie gotuję! Kupuję ze względu na to, że jest ładnie przebrana i
nie ma w niej żadnych paprochów. Z reguły wychodzi mi sypka, a robię to tak:

Kaszę (suchą, surową) wsypuję do rondla na rozgrzany tłuszcz (raczej oliwę
czy olej niż masło, bo one się nie palą) i cały czas mieszając, rumienię
lekko. Następnie zalewam wrzątkiem (uwaga, to naprawdę ma być wrzątek, nie
jakaś ledwo ciepła woduchna), czekam aż wojna w garze ucichnie i ewentualnie
jeszcze tej wody dolewam (ma lekko zakrywać kaszę), solę i gotuję na wolnym
ogniu do średniej miękkości (można w razie potrzeby ciut podlać jeszcze wodą,
ale właśnie nie za dużo, bo będzie ciapa). Potem owijam rondel ściereczką,
opatulam grubym kocem, nawet dwoma i tak sobie to dochodzi - to się nazywa
TAJENIE kaszy.
Ten sposób ma jeszcze jedną zaletę - nawet jeśli do obiadu jest jeszcze sporo
czasu, kasza pod tymi dwoma kocami długo jest gorąca i nie ma zmartwienia, że
ON SIĘ SPÓŹNIA, A TU KASZA STYGNIE!!! ;))))))

Joanna