Re: kiedy sieje sie trawe

From: Albercik <n...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: kiedy sieje sie trawe
Date: Mon, 14 Mar 2011 09:29:19 +0100

W dniu 13.03.2011 10:56, Kadar pisze:
> Mam maly taras, zamierzam podsypac troche ziemi (nie wiem jeszcze
> jakiej) i posiac trawe tylko kiedy zaczac to robic?
>
> KADAR

im wcześniej tym lepiej, znaczy się w granicach rozsądku, w śniegu nie
urośnie:)

Ja jestem zdania że lepiej to robić jesienią, o ile nie samo sianie, to
przygotowanie podłoża.
Ziemia po wyrównaniu musi się trochę uleżeć, bo inaczej to będziesz mieć
fale. Więc jak już się ziemia uleży (najlepiej przez zimę) to na wczesną
wiosnę wyrównujesz to co się uleżało, przeprowadzasz jeszcze raz, o ile
konieczne, odchwaszczanie i siejesz. Lepiej szybko, dla tego że młoda
trawa jest dość wrażliwa na przesuszenie, jak słonko zacznie mocno
przygrzewać to trzeba dużo wody lać, na wiosnę ziemia jest jeszcze
bardzo mokra, a i deszcze nie są rzadkością, w lecie to już może być z
tym większy problem.