kolektor sloneczny - kupowac czy nie?

11. Data: 2006-02-12 20:34:48

Temat: Re: kolektor sloneczny - kupowac czy nie?
Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <2...@v...pl> napisał w wiadomości
news:dso4cd$4gb$1@news.onet.pl...

> A gdzie tanio znalesc wiatrak ???
> Pozdrawiam z Wilna
> Andrzej

Pozdrowienia dla Kresów :-)
Tanio to raczej nie będzie. Albo prosty wiatraczek o małej sprawności i
łatwy do uszkodzenia przy silnym wietrze, albo drogi... Bo to już większa
technika.
http://www.archiwum.ekologika.pl

Radzę jednak zastanowić się nad kolektorem płaskim, na pewno nie próżniowym.

pozdrawiam Piotr

12. Data: 2006-02-12 21:55:57

Od: "swiatowid" <cyfrowyja.nospam@na_serwerze.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wiec niezbyt dobrze. Od kwietnia do listopada mam wode w 400 l bojlerze
> 45-90 stopni.

a później ?

> Fakt cena!(materialow okolo 5000zl) ale ja jestem zadowolony.

czy to był kolektor samodzielnej budowy, czy którejś firmy ?
CJ.

13. Data: 2006-02-13 05:42:13

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a przede wszystkim caly rok :)

Kto ci takich głupot nagadał ?? Nawet na Helu nie wieje przez 180 dni w
roku, w centralnej Polsce wieje może raptem przez 120 dni w roku. Do tego
wiatr jest nieprzewidywalny, raz wieje tak słabo ze nawet nie generuje prądu
wzbudzenia, za drugim razem wieje tak mocno że łopaty urywa. Do tego trzeba
dodać że wszystkie maszty powyżej 10 metrów wymagają specjalnego pozwolenia.

14. Data: 2006-02-13 05:44:08

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wiec niezbyt dobrze. Od kwietnia do listopada mam wode w 400 l bojlerze
> 45-90 stopni.

Sam sobie ten boler zrobiłeś czy może gdzieś kupiłeś ?? to broiler stojący
czy może taki z rozwarstwieniem temperatur ??

15. Data: 2006-02-13 06:00:10

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a później ?

Później włącza się ogrzewanie domu które może też grzać CWU.

Zastanówmy się dom potrzebuje ok 120 l CWU * 4,2 KJ/l/K = 504 KJ * 43
stopnie = 21,6 MJ = 6,02 KWh
wychodzi:
w taniej taryfie 1,23 zł dziennie = 221 zł rocznie
w dziennej 2,04 zł dziennie = 368 zł rocznie

Do tego trzeba dodać ewentualne straty przez przedwczesne ochłodzenie wody,
tego nie potrafię obliczyć, czy ktoś z was wie ile ciepła się zmarnuje ??
albo inaczej jeśli pogrzeje się broiler do 55 stopni to jaką będzie miał
temperaturę po 12 godzinach bez podgrzewania ??

16. Data: 2006-02-13 07:11:03

Od: "Pooh" <news@_nospam_pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin P." <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zmarnuje ?? albo inaczej jeśli pogrzeje się broiler do 55 stopni to jaką
> będzie miał temperaturę po 12 godzinach bez podgrzewania ??
Na moim 200 l z Galmetu znalazłem napis, że aby utrzymać temperaturę
podgrzanej wody na stałym poziomie potrzeba 1,1 kWh

--
Pozdrawiam Niech Twój komputer
Pooh zrobi wreszcie coś pożytecznego!

17. Data: 2006-02-13 07:26:18

Od: "McBeth" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na moim 200 l z Galmetu znalazłem napis, że aby utrzymać temperaturę
> podgrzanej wody na stałym poziomie potrzeba 1,1 kWh
A ten zapis dotyczy wersji z pianka 55mm czy 70mm ?

Pzdr

Adam

18. Data: 2006-02-13 08:27:07

Od: "Pooh" <news@_nospam_pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "McBeth" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> A ten zapis dotyczy wersji z pianka 55mm czy 70mm ?
70 mm.
Jak bardzo chcesz to mogę przygotować na jutro wykres jak spada temperatura
wody w czasie nocy (po odcięciu wszelkich źródeł ciepła).

19. Data: 2006-02-13 09:10:25

Od: Kuba_A <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek napisał(a):

> sadze ze lepiej zastosowac odzyskiwanie ciepla z ziemi
> nie wiem jak to sie dokladnie nazywa ale wykorzystuej fakt tego ze na
> glebokosci mniej wiecej 8 m poniez gruntu temeratura jest stala caly rok.

"To" sie nazywa pompa ciepła. Koszt urządzenia ok 40 tysięcy złotych.
Instalacja i kolektor gruntowy drugie tyle. Ale od kolektora różni się
zasadniczo tym, że można tym ogrzać cały dom, bez względu na jego
wielkość. No chyba że masz na myśli wymiennik gruntowy. To oczywiście
taniej, ale w gruncie masz 8*C a na dachu w sloneczny dzień 50*C. No i
oczywiście tenmperatura w gruncie jest stała ale nie na 8m tylko na 1,3-1,5m

> same kolektory sloneczne nie sa rozwiazaniem i "zwyklym", tanim domku nie
> sprawdzaja sie. powinny stanowic czesc calego systemu

Możesz wyjaśnić? Czemu "nie sprawdzają się" ??

--
''~`` Kuba Adamczyk
( * * ) g...@t...pl

20. Data: 2006-02-13 09:30:37

Od: Kuba_A <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

kolin82 napisał(a):
> jaka firme wybrac jak z
> uzytkowaniem, jakie koszty i na co zwracac uwage?

Jeśli chcesz się dużo dowiedzieć to wejdz na stronę www.buderus.pl Nie
wiem czy można ich polecić jako instalatorów i producentów ale mają
sporą bazę informacji na temat energii słonecznej.
No i musisz się zastanowić jaką opcję montażu chcesz mieć.
Sam kolektor i ogrzewanie CWU: wtedy masz minimum 860 kWh na metr
kwadratowy nasłonecznionej powierzchni (a max 1140 kWh - zależy gdzie
mieszkasz). Biorąc pod uwagę że pewnie kupiłbyś kolektor płaski,
dostajesz 40-50% z tego, czyli w roku masz jakieś 430-570kWh z metra
kwadratowego kolektora. Dużo? Wg norm niemieckich, przeciętne mieszkanie
potrzebuje 5,8kWh na dzień. Czyli w przeciętnym roku 2,1MWh. Normy
niemieckie są zawyżone, ale już widzisz że musiałbyś mieć dobre 3 metry
kwadratowe żeby pokryć to zapotrzebowanie. (Niech ktoś poprawi jeśli się
mylę).
Inna opcja to kolektor jako dolne źródło ciepła dla pompy ciepła. Wtedy
ogrzewasz już cały dom, bo pompa ciepła da Ci tyle energii ile sobie
zażyczysz, ale przestaje być ona "darmowa", bo płacisz za energię
elektryczną którą jest napędzana. Jeśli jednak zawadza Ci w kieszeni
jakieś 100 tysięcy złotych to warto się zastanowić :) W przeciwnym razie
polecam pierwsze rozwiązanie.

''~`` Kuba Adamczyk
---.oooO--(_)--Oooo.--- GG: 2375490

Pralka Candy i halasliwy beben