kolektor sloneczny - kupowac czy nie?

21. Data: 2006-02-13 11:07:27

Temat: Re: kolektor sloneczny - kupowac czy nie?
Od: "Piotr" <spamy(remove)@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pomyśl lepiej nad wiatrakiem. Koszty zbliżone a energia zazwyczaj większa.

Niestety ale błąd... długo szukałem i jest to koszmarnie drogie.
Sam wiatrak 2~3 kw to ok 10.000, do tego projekty, pozwolenia i cały
dodatkowy osprzęt.
Te 2~3 kw to moc szczytowa a wiatrak pracuje zwykle z mocą 40~60%
to tego tak jak słońce nie świeci cały czas są też ciche dni.
Generalnie nie opłaca się.
Najlepiej wychodzi mi plantacja (0,5ha) wierzby lub klonu energetycznego
+ maszyna do zrąbkowania + kocioł z podajnikiem.
Problem jest z kotłem a własciwie podajnikiem na zrębki.
Nie ma takich w sprzedaży, przynajmniej ja nie znalazłem.
Zrębki potrafią się zawieszać w zasobniku. Ale myślę o tym. :)

pozdr,
Piotr

22. Data: 2006-02-13 11:32:38

Od: B <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek napisał(a):
> Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@N...op.pl> napisał w wiadomości

> sadze ze lepiej zastosowac odzyskiwanie ciepla z ziemi
> nie wiem jak to sie dokladnie nazywa ale wykorzystuej fakt tego ze na
> glebokosci mniej wiecej 8 m poniez gruntu temeratura jest stala caly rok.
>
> same kolektory sloneczne nie sa rozwiazaniem i "zwyklym", tanim domku nie
> sprawdzaja sie. powinny stanowic czesc calego systemu

Hej!
Myśle, że koledze o GWC chodziło.. http://www.gwc.com.pl/
Mam zamiar go zrobic.. powiem za rok, dwa .. jaka skuteczność... koszt w
zasadzie niewielki, wiec sprobuję.

pozro
B@ha

23. Data: 2006-02-13 11:48:18

Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mowiac szczerze to sie nie opłaca .... zwraca sie po długim czasie i

Tutaj zgoda.

> jest kłopotliwe w uzytkowaniu. Troche ciepłej wody w lecie daje i to
> wszystko co z tego jest.

A tutaj to sorry, ale nie wiesz o czym piszesz.
Jaka klopotliwosc? Wlasciwie to zapomnialem o tym, ze je mam, po prostu
jest goraca woda i tyle.
Swietnie dzialaly mi w tym roku od marca do wrzesnia, a pozniej jako
wspomaganie. Nawet jak bylo -20 stopni to kolektor mial +14.
Wody to produkuje bez problemu 250l o temp. dochodzacej do 90 stopni,
zwykle kolo 70-80.

Teraz takze forum dyskusyjne
Zobacz, wyslij uwagi, dolacz sie do projektu.

24. Data: 2006-02-13 12:22:43

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak bardzo chcesz to mogę przygotować na jutro wykres jak spada
> temperatura wody w czasie nocy (po odcięciu wszelkich źródeł ciepła).

1,1 KW na godzinę czy 1,1 KWh na dobę ??

25. Data: 2006-02-13 12:28:31

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wody to produkuje bez problemu 250l o temp. dochodzacej do 90 stopni,
> zwykle kolo 70-80.

pochwal się co jest czynnikiem roboczym, używasz wody którą spuszczasz na
zimę czy wlałeś płyn niezamarzający do chłodnic samochodowych ??

26. Data: 2006-02-13 12:51:26

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2/13/2006 1:22 PM, Marcin P. napisał(a):
> 1,1 KW na godzinę czy 1,1 KWh na dobę ??

Zależy czy ma być utrzymane 35 czy 95 oC! :-)

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

27. Data: 2006-02-13 13:01:49

Od: "Pooh" <news@_nospam_pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin P." <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> 1,1 KW na godzinę czy 1,1 KWh na dobę ??
DOBĘ

--
Pozdrawiam Niech Twój komputer
Pooh zrobi wreszcie coś pożytecznego!

28. Data: 2006-02-13 14:11:54

Od: "McBeth" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak bardzo chcesz to mogę przygotować na jutro wykres jak spada
temperatura
> wody w czasie nocy (po odcięciu wszelkich źródeł ciepła).
Podpytywalem tak o ta izolacje, bo sam mam Galmet 200l z pianka 70mm (i skay
a'la twarzowy błękit hydraulika :-) ) i anoda tytanowa, ale na podstawie
kwitow nie udalo mi sie zorientowac, czy owe 1,1kWh /dobe to dla pianki 55
czy 70. Poki co nie uzywam cwu, wiec boiler jest tylko ustawiony na ok. 5*C
(wiesz zapewne dlaczego pisze "okolo" - termostat bez skali). Jesli wiec
masz wyniki pomiarow, to bardzo chetnie im sie przyjrze. U mnie temp.
otoczenia to jakies 6-7*C.

Pzdr.

Adam

29. Data: 2006-02-13 14:32:20

Od: "Pooh" <news@_nospam_pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "McBeth" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> Podpytywalem tak o ta izolacje, bo sam mam Galmet 200l z pianka 70mm (i
> skay
> a'la twarzowy błękit hydraulika :-) ) i anoda tytanowa,
Ja mam z anodą magnezową biwalentny - kolor ten sam :D

> ale na podstawie kwitow nie udalo mi sie zorientowac, czy owe 1,1kWh /dobe
> to dla pianki 55
> czy 70.
To akurat napisane jest na naklejce przy termostacie.

> (wiesz zapewne dlaczego pisze "okolo" - termostat bez skali).
Ja tam sobie skalę domalowałem na podstawie obserwacji ;-) Ma wprawdzie
tylko trzy wartości ale tyle mi wystarcza :-)

> Jesli wiec
> masz wyniki pomiarow, to bardzo chetnie im sie przyjrze. U mnie temp.
> otoczenia to jakies 6-7*C.
OK, zakręcę więc dziś wieczorem zawór aby piec (stary węglowy) nie studził
boilera i rano wygeneruję wykres. Dodatkowo powieszę w okolicy boilera
rejestrator, który będzie zapisywał temperaturę otoczenia.

P.S. Dlaczego rozpoczynający wątek nie zaznaczył, że to Crosspost? :->

30. Data: 2006-02-13 14:38:17

Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin P. wrote:

> pochwal się co jest czynnikiem roboczym, używasz wody którą spuszczasz na
> zimę czy wlałeś płyn niezamarzający do chłodnic samochodowych ??

Roztwor glikolu propylenowego. To mozna kupic gotowe np. w Leroyu.
Kosztuje cos kolo 140zl za 20 lub 25 l. Ale jak kupowalem w Hewalexie
kolektory to glikol propylenowy byl w zestawie.
Glikol etylenowy sie nie nadaje (ten z chlodnic), bo wezownica ma
kontakt z woda pitna w zasobniku. W razie uszkodzenia glikol
przedostalby sie do wody. Propylenowy jest zdecydowanie mniej toksyczny.

Teraz takze forum dyskusyjne
Zobacz, wyslij uwagi, dolacz sie do projektu.

Pralka Candy i halasliwy beben
Czym wyczyścić mosiężne klamki?
Piec C.O. "PRDOM TERMET"
ogrzewanie mieszkania