kosiarki

101. Data: 2000-03-16 21:07:38

Temat: Re: kosiarki
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>:-)) Może byc, oczywiście. Nawet mi nie przyszlo do głowy, że
"prawdziwy">ogrodnik może używać tak prymitywnego sprzętu. Tylko przygotuj
się>psychicznie na co najmniej dwa dni pracy.

Prymitywny sprzęt, ale zdobyty w sposób "miłośniczy":-)
Otóż wybrałem się po ten sprzęt na targi końskie odbywające się kilkanaście
km od miejsca zamieszkania. Miejscowi twierdzili, że najlepszą kosę dostanę
właśnie tam (Bodzentyn - jedne z większych końskich-rolniczych targów w
Polsce).
Pojechałem tam pod koniec zimy, dostałem się za bramy targu i.... znalazłem
się w IXXw. - ludziska (chyba z całej Polski, bo gwara i góralska, i
wschodnia) poubierani w jakieś zatłuszczone "szynele", futrzane czapy,
twarze ciemne, zarośnięte itp. - słowem rekwizyty i ludzie z filmu "Chłopi".
Wiem - powiecie "z czym do Europy", ale nie widziałem specjalnie, aby byli
nieszczęśliwi ze swojego losu, poza tym chyba tak musieli wyglądać nasi
pra-, pra- dziadkowie.
Chodziłem tam i czułem się jak w filmie, oni też na mnie patrzyli jakbym był
z innego świata. Konie ładne (wymyte i wypieszczone przed sprzedażą), tylko
zasięg kopyt niebezpiecznie blisko przechodniów.
Kupiłem tę kosę brodząc w końskim nawozie i narażając życie - czy nie jest
to dowód na moje zaawansowanie ogrodnicze?:-)
Co śmieszniej okazało się, że potrzebna jest osełka - którą mogłem nabyć w
sąsiednim sklepie "żelaznym" - i tam były identyczne kosy:-)

Ale gdybym ją kupił w sklepie - to nie zobaczyłbym kawałka życia, którego
nie ma w TV.

>Niewiele. Pijak brał 50 zł i kilka piw ;-)

Jeśli "kilka piw" nie równało się 100 PLN - to wcale mu się nie dziwię, że
Cię unika.

Ja też przy takiej stawce w to nie wchodzę.
:-))

Pozdrowienia
p...@r...pl

102. Data: 2000-03-17 07:33:30

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>Ja tam tego nie neguję, ale kosiarkę dostałem w prezencie i tak
>uzywam.

Gratuluje darczyncow.

>Niestety jesli chodzi o rosliny, to ja jestem przy żonie lajkonikiem i
>taki bajer nie przejdzie, szczególnie kiedy kwiatki właśnie kwitną :)

Znaczy sie musisz popracowac nad soba:-)))
>Pozdrawiam.
>
>Tomek

Pozdrawiam Juras w piatkowym nastroju.

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

103. Data: 2000-03-17 07:39:56

Temat: Re: kosiarki - bez grabienia trawy
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Kosz opróżniam wprost pod krzewy, czy w międzyrzędzia. Te zielone kupska

Chcialbym sie spytac o slowo "mulcz"
Co to jest?
Juras

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

104. Data: 2000-03-17 07:43:17

Temat: Re: kosiarki off topic
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>Po zimie z pewnoscia tak.
>Pozdrawiam , jerz.
A zaloz sie?
Mam taka ziemie ze krety od sasiada zawracaja.
One sa madre wiedza ze w piachu robali (bez obrazy,pisane z malej
litery)nie ma.
Pozdrawiam
Juras

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

105. Data: 2000-03-17 08:53:03

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mam taka ziemie ze krety od sasiada zawracaja.
> One sa madre wiedza ze w piachu robali (bez obrazy,pisane z malej

Co to za trawnik? Jaka to trawa?
pozdrawiam jerz

106. Data: 2000-03-18 20:16:27

Temat: Odp: kosiarki - bez grabienia trawy
Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jerz <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8are1k$iqr$...@s...icm.edu.pl...
> A w co? jeśli można się dowiedzieć?
> Z tego co wiem to najpierw ograbiają skutecznie z azotu!
> pozdr jerz

?????????????
Ściółka ze skoszonej trawy ograbia ściółkowane rośliny z azotu????
Chyba nie zastanowiłeś się dobrze nad tą odpowiedzią?

Skoszona trawa z trawnika -stosunek ilościowy węgla do azotu
(C:N =12-20:1) jest dobrym materiałem do ściółkowania(jednym z wielu)
wpływającym niezwykle korzystnie na rozwój oraz zdrowie roślin.
Okrywając glebę ściółką,np.wokół krzewów,bylin lub między rzędami warzyw
naśladujemy w tym naturę.Przecież opadłe liście czy igły albo obumarły
materiał roślinny tworzy w miejscach nie tkniętych ręką człowieka np. w
lasach,właśnie warstwę ochronną.
Ten naturalny płaszcz nie dopuszcza ani do wyschnięcia podłoża,ani do
jego rozmycia,zapewniając dobre i właściwe warunki życia organizmom
glebowym.
O tym,że tłumi wzrost chwastów chyba nie muszę pisać. :-)
s...@w...com.pl

107. Data: 2000-03-20 10:24:28

Od: Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski napisal:
(...)

> Konie ładne (wymyte i wypieszczone przed sprzedażą), tylko
> zasięg kopyt niebezpiecznie blisko przechodniów.

No właśnie - na takim targu chciałabym kupić je wszystkie :-(

> [...]
> Co śmieszniej okazało się, że potrzebna jest osełka - którą mogłem nabyć w
> sąsiednim sklepie "żelaznym" - i tam były identyczne kosy:-)

A umiesz jej użyć (osełki, nie kosy)? :-)) I podobno jeszcze kosę trzeba
klepać...

> Ale gdybym ją kupił w sklepie - to nie zobaczyłbym kawałka życia, którego
> nie ma w TV.

Od sklepu to nawet zwykły targ jest ciekawszy ;-)

> Jeśli "kilka piw" nie równało się 100 PLN - to wcale mu się nie dziwię, że
> Cię unika.

Nie będę pijakowi płacić dniówki większej, niż mnie płaci UW :-(
Zresztą, oddając mu sprawiedliwość, tylko tyle sobie zażyczył.

> Ja też przy takiej stawce w to nie wchodzę.
> :-))

No tak, to by było w kwestii tych chętnych, co wg Krzysztofa mieli
kosic za darmo ;-)))

Krycha

108. Data: 2000-03-20 15:32:30

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> kupska
> chwastom,
Przepraszam, tutaj powinienem zapytać jaka grubość warstwy,
przesuszona czy mokra (świeża).
mokra 5-7 cm powoduje, ze pod spodem następuje proces gnilny, beztlenowy.

przemyślałem j.w.
niżej OK

Pozdrawiam, jerz

109. Data: 2000-03-21 13:46:11

Od: Krzysztof Koterba <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:
> No tak, to by było w kwestii tych chętnych, co wg Krzysztofa mieli
> kosic za darmo ;-)))

Wg Krzysztofa mial kosic za darmo _wlasny_ chetny, a Piotr, z tego co
wiem, to wlascicielke juz ma i jej pewnie kosi za darmo ;-)

Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof

110. Data: 2000-03-22 10:34:15

Od: Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Koterba napisal:

> Wg Krzysztofa mial kosic za darmo _wlasny_ chetny, a Piotr, z tego co
> wiem, to wlascicielke juz ma i jej pewnie kosi za darmo ;-)

:-))) To chyba jednak kupię kosiarkę... Łatwiejsza w utrzymaniu ;-)

Krycha

Milosnicy kaktusow
Dziwna dracena
Przycinanie, przesadzanie....