Re: kubek do yerba-mate

Data: 2004-09-30 14:33:32
Temat: Re: kubek do yerba-mate
Od: wiku <s...@r...pl>

eM eL wrote:

> Wiesz...Zwykle w tykwach czy kubkach drewnianych to sie tylko parzy yerba.

skad ten pomysl ???

> Bez wnikania w szczegoly, jesli chcesz sie bawic w "tradycyjne" zaparzanie,
> to uzyj kubka z drewna lub lepiej z tykwy do parzenia, ale po zaparzeniu pij
> w normalnym kubku.

bez wnikania w szczegoly - yerba mate zalewa sie woda (wielokrotnie) i
pije przez bombille Z TYKWY, napoj ten jest bardzo czesto pity na
zewnatrz (stad termosy i tykwy na sznurku) co mozesz zaobserwowac np.
na trybunach kibicow podczas meczu dajmy na to w argetynie
i kazdy tam pije z tykwy i przez bombille
pomijajac absurdalnosc samego pomyslu zalewania yerby w tykwie po to by
przelewac ja pozniej do kubkow to zwroc uwage, ze poza tykwa i termosem
trzeba by jeszcze nosic dodatkowo kubek :)
sposobow picia yerba mate rzeczywiscie jest wiele (np. urygwajski rozni
sie od argentynskiego), ale nigdy nie slyszalem, zeby rozlewac ja z
tykwy do kubkow (co z fusami???)
jesli upierasz sie przy swoim pomysle wskaz prosze jakies wiarygodne zrodlo

wiku