Re: listwy przypodłogowe/cokoły

Data: 2005-08-18 10:15:02
Temat: Re: listwy przypodłogowe/cokoły
Od: Sławek SWP <s...@w...pl>

W: news:67da.00000495.43044f5f@newsgate.onet.pl
Od: dzappi <a...@o...pl>
Było:
> Witam,
> Może ktoś to testował.

Nie testowałem, wymyśliłem teraz...

> Zastanawiam się obecnie nad wyborem listew przypodłogowych do
> parkietu (merbau parkiet przemysłowy). Niespecjalnie mi się
> podobają te listwy przypodłogowe profilowane. Znalazłem w
> sklepach cokoły proste o wys. 7cm i gr. 1,5cm. I mam pytanie czy
> te 1,5cm grubości wystarczy do pokrycia szczeliny dylatacyjnej?

Musisz obejrzeć szerokość tejże szczeliny...

> Może jakieś inne propozycje.

Niech będą cokoły proste przykręcone pod kątem do ściany.

//|
// |
// _|
// | |
_//_ |_| O tak...

W dolnej części cokół ma być przykręcony do listwy (przykręconej do ściany)
o przekroju powiedzmy 1cm x 2cm a w górnej części bezpośrednio do ściany.
Oczywiście nasuwają się kolejne rozwiązania, na przykład cokół przykręcony
do listwy o przekroju trójkątnym, cokół równoległy do ściany, odsunięty od
niej za pomocą listwy ale umieszczenej u góry cokołu, dwie deski cokołowe
pod kątem prostym do siebie, jedna położona na podłodze druga na ścianie...
No i oczywiście tak gruby cokół (kupiony już raczej w jako deska) że
zasłania dowolnie dużą dziurę.

Głosuj na WC ( news:ddes2j$5t2$1@inews.gazeta.pl )
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/