mierniki ciepła na kaloryferze

11. Data: 2007-11-26 08:08:58

Temat: Re: mierniki ciepła na kaloryferze
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> napisał w wiadomości
news:fibtff$1oe$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Wystarczy
> prędkość
>

> Nie mierniki a podzielniki. Różnica jest zasadnicza.
> Podzielnik ma dwa czujniki temp, jeden mierzy temp. na kaloryferze a drugi
> temp. powietrza i na zasadzie różnicy pom. tymi odczytami zaczyna sobie
> tam
> cos pukać na wyświetkaczu.

Sa chyba rozne - ja mam taki z ciecza w srodku, ktora po prostu paruje - ile
uleci tyle mam udzialu w rachunku ogolnym.

12. Data: 2007-11-26 11:52:50

Od: "humanista \(mruczus\)" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem jak taki miernik wygląda ale może można podłożyć pod niego cienką
gumę? Jeśli się nie da, to jest trochę gorzej, jednak silne miejscowe
dmuchanie i tak powinno obniżyć temperatorę kaloryfera w tym miejscu z 70
stopni do 30 stopni. Kiedyś robiłem takie próby i tak mi wyszło, jednak nie
moge podać ile się oszczędza bo nie mam takiego licznika założonego. Mamy
ryczałt i mamusia się nie zgadza żeby przejść na licznik.

13. Data: 2007-11-26 13:48:45

Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 25 Nov 2007 12:57:19 +0100 I had a dream that humanista \(mruczus\)
<m...@g...com> wrote:
> [...]
>wymiany ciepła kaloryfera z otoczeniem) a jednocześnie zmiejszy się
>temperatura kaloryfera, wskazania czujnika i opłaty miesięczne za CO!

Nie licznik, ale podzielnik. Kiedyś próbowałem liczyć i wyszło mi, oczywiście
w przybliżeniu, że mając dmuchawę nie będziesz miał wielkich oszczędności.
Po prostu w ogrzewaniu centralnym w bloku dominują opłaty stałe plus opłaty
zmienne od piwnic, klatek schodowych itp. A mimo wszystko dmuchawa mająca
50W włączona 12h dziennie da 10 zł poboru prądu w skali miesiąca, a uzyskane
"oszczędności" na ogrzewaniu byłyby dyskusyjne.

Jak chcesz oszczędzać, to grzej umiejętnie. Ja np. każdej zimy ogrzewam tylko
mały pokój, we wszystkich innych pomieszczeniach są zakręcone grzejniki.
Jednocześnie ten mały pokój ma otwarty nawiewnik i z niego powietrze trafia
(po ogrzaniu) do reszty mieszkania. Dzięki temu prostemu zabiegowi mam spore
zwroty za sezon grzewczy. Oczywiście warunkiem są szeroko otwarte drzwi lub
w ogóle ich brak ;)

--
Grzegorz Janoszka

14. Data: 2007-11-26 18:05:47

Od: "Tomek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Tomek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> Regularna kradziez ciepla ma sie nijak do sciagania, czy obcinania rak za
> to.

Ma sie i to konkretnie a nie nijak. Złodziejem się zostaje w wyniku spełnienia
definicji złodziejstwa. Wartość ani czas nie są w tej definicji ujęte.

15. Data: 2007-11-26 19:17:09

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ma sie i to konkretnie a nie nijak. Złodziejem się zostaje w wyniku
> spełnienia
> definicji złodziejstwa. Wartość ani czas nie są w tej definicji ujęte.

Problem raczej dotyczy Twojego analfabetyzmu i nieumiejetnosci czytania ze
zrozumieniem.

16. Data: 2007-11-26 20:43:26

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Nov 26, 9:08 am, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> [...]

Bzdura. Koszt prądu, szum ciągle włączonego wentylatora, plączący się
mniej lub bardziej kabel zasilający, a no i pewnie trzeba by na każdy
kaloryfer po jednym i to wszystko po to aby oszukać sąsiadów?
Sąsiadów - bo jeśli nie Ty to oni zapłacą za zużycie ciepła.

> Sa chyba rozne - ja mam taki z ciecza w srodku, ktora po prostu paruje - ile
> uleci tyle mam udzialu w rachunku ogolnym.

Nad tym się kiedyś zastanawiałem co by było jakby je zafoliować? Taka
folia powinna znacząco ograniczyć parowanie cieczy - ale w imię
solidarności sąsiedzkiej (patrz wyżej) nigdy tego nie zrobiłem (poza
tym zawsze miałem zwroty za grzanie, ot nie lubimy aby w domu było
zbyt gorąco).

--
ZZ@private

17. Data: 2007-11-26 21:48:23

Od: "Staszek.Nurek" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

badałem właśnie kolejne szambo niedziela, 25 listopada 2007 21:47 gdy
użytkownik Sławomir Szyszło napisał:

> [...]
>
> Pan X pobiera ciepło, które jest warte kwotę Y. Płaci tylko kwotę Z, która
> jest znacząco mniejsza niż Y. Rozumiem, że dla ciebie jest to tylko

Pan X ma przez całą zimę zakręcone grzejniki, pomimo tego jego podzielnik po
sezonie daje wskazanie Y za które administrator rozlicza go kwotą Z.

Myślę, że mamy podobne spojrzenie na sprawy rozliczeń ciepła, ale... ja
jestem daleki od szufladkowania ludzi na podstawie tego czy dmuchają na
grzejnik czy nie.
--
---------
Staszek.Nurek

18. Data: 2007-11-27 07:15:57

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Staszek.Nurek" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> po
> sezonie daje wskazanie Y za które administrator rozlicza go kwotą Z.

Zauwaz, ze Pan X mimo zakreconych grzejnikow nadal ma ogrzewane mieszkanie -
same glowice nie pozwola obnizyc temperatury ponizej 5C, ale ogrzewa rowniez
mieszkanie przez sciany i sufuity. Ponadto ma ogrzewana klatke schodowa, z
czego zrezygnowac nie moze - sprzedaz wiazana. Druga rzecz przy tak
prymitywnym pomiarze nie wiadomo kto porzeplaca a kto niedoplaca.

> Myślę, że mamy podobne spojrzenie na sprawy rozliczeń ciepła, ale... ja
> jestem daleki od szufladkowania ludzi na podstawie tego czy dmuchają na
> grzejnik czy nie.

Oczywiscie zyjemy w wolnym kraju i kazdy moze nazywac rzeczy jak chce -
oszukiwanie podzielnikow dla mnie jest kradzieza, dla innego to cwaniactwo,
a jeszcze inni pewnie nazwa to eufemistycznie "zaradnoscia" (niech placa
frajerzy).

19. Data: 2007-11-27 09:32:52

Od: "humanista \(mruczus\)" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Bo to jest wina rządu że blokuje posiadane technologie free energy. Wtedy
koszty byłyby bardzo małe a tak to elektrociepłownia okrada ludzi
dostarczając im energię kilkadziesiąt razy droższą.

20. Data: 2007-11-27 11:19:19

Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 27 Nov 2007 10:32:52 +0100 I had a dream that humanista \(mruczus\)
<m...@g...com> wrote:
>Bo to jest wina rządu że blokuje posiadane technologie free energy. Wtedy
>koszty byłyby bardzo małe a tak to elektrociepłownia okrada ludzi
>dostarczając im energię kilkadziesiąt razy droższą.

Tak, oczywiście. CBA ma projekty perpetum mobile, tylko zazdrośnie strzeże
tej tajemnicy i nie udostępnia społeczeństwu :)

--
Grzegorz Janoszka

Antyreklama Vanish
gniazda os/szerszeni