mozarella

1. Data: 2003-06-25 14:09:16

Temat: mozarella
Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak sie zastanawiam - da sie zrobic mozarelle w domu - tak jak twaróg,
wlasnym sumptem? Mam pewna teorie, ale nie wyprobowywałam. Moze ktos wie?
Pozdrowienia, Agata.

1. Data: 2003-06-25 14:46:45

Temat: Re: mozarella
Od: " zosia" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata N. <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> Tak sie zastanawiam - da sie zrobic mozarelle w domu - tak jak twaróg,
> wlasnym sumptem? Mam pewna teorie, ale nie wyprobowywałam. Moze ktos wie?

jadłam nie tak dawno u szwedów ser robiony w domu, smakował zupełnie jak
mozarella, i to bardzo dobra. robili to z podpuszczką (w szwecji można kupić
w aptece) - nie wiem, czy u nas do dostania w ilościach detalicznych.

1. Data: 2003-06-25 14:54:01

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Agata N. napisal(a):

>Tak sie zastanawiam - da sie zrobic mozarelle w domu - tak jak twaróg,
>wlasnym sumptem? Mam pewna teorie, ale nie wyprobowywałam. Moze ktos wie?

Podepne sie pod ten watek z pytaniami o mozarelle. U nas kupowalem
mozarelle Zolta i jakiejs polskiej firmy. Polska byla, owszem, dwa
razy tansza, ale znacznie twardsza od Zolta. Nieco gumiasta nawet.
Ktos w PL robia dobra i tansza (od Zolta czy Galbani) mozarelle?

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

- What about your soul?
- I'm an engineer.

1. Data: 2003-06-25 15:06:24

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> razy tansza, ale znacznie twardsza od Zolta. Nieco gumiasta nawet.
> Ktos w PL robia dobra i tansza (od Zolta czy Galbani) mozarelle?

Zolta nie znam. Ta nasza jest do kitu - jedynie do topienia się nadaje, ale
i to od biedy.
Ja teraz kupuję Zottarella - w zależności, czy Auchan czy Tesco - od 2,60 do
3,60 za kulkę 125g. Galbani ostatnio kupiłam w potrójnej paczce za 8 zł!
Może i wychodzi minimalnie drożej, za to wrażenia smakowe są niezastąpione
:-) Pozdrawiam pomidorowo-bazyliowo, Agata.

1. Data: 2003-06-25 15:08:47

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " zosia" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
kupić
> w aptece) - nie wiem, czy u nas do dostania w ilościach detalicznych.

A jak robili ten ser? Miał konsystencję mozarelli? Dał się roztopić?
Podpuszczkę (fuj) można z powodzeniem zastąpić - np. kwaskiem cytrynowym.
Pozdrawiam z nadzieją na przepis na domową mozarellę. Agata.

1. Data: 2003-06-25 15:11:52

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Agata N. napisal(a):

> U nas kupowalem

>Zolta nie znam.

Zolt robi wlasnie Twoja ZOLTarelle ;--)

>Może i wychodzi minimalnie drożej, za to wrażenia smakowe są niezastąpione

Minimalnie nie wychodzi. Ponad dwa razy drozej. Ale tez wlasnie kupuje
juz tylko Zoltarelle ;--).

1. Data: 2003-06-25 15:19:57

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> napisał
w wiadomości news:pqejfvcn3i9iavbl1l8vv7akp7jncm5nop@4ax.com...

> Zolt robi wlasnie Twoja ZOLTarelle ;--)

Ojej, poleciałam cała w nerwach do lodówki, no i obstaję przy swoim:
ZOTTarella, robiona przez Zott :-)))))) W torebeczce jasnoniebieskiej z
pomidorkiem.

> Minimalnie nie wychodzi. Ponad dwa razy drozej. Ale tez wlasnie kupuje
> juz tylko Zoltarelle ;--).

Ano właśnie. Tak to jest. Lepiej nie próbować ;-)
Agata

1. Data: 2003-06-25 15:24:33

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Agata N. napisal(a):

>Ojej, poleciałam cała w nerwach do lodówki, no i obstaję przy swoim:
>ZOTTarella, robiona przez Zott :-)))))) W torebeczce jasnoniebieskiej z
>pomidorkiem.

Znakiem tego ja pomylilem wszystko ;--).

1. Data: 2003-06-25 18:32:36

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 25 Jun 2003 17:08:47 +0200, "Agata N." <a...@p...onet.pl>
wrote:

>Podpuszczkę (fuj) można z powodzeniem zastąpić - np. kwaskiem cytrynowym.

Oj, chyba nie. Bo w podpuszczce nie chodzi tylko o scinanie mleka
chyba. Z czasow bycia wegetarianka pamietam, ze byl jakis
wegetarianski odpowiednik podpuszczki chyba chemiczny, ale rzadko
wykorzystywany.

--
Pozdrawiam, Sabina

1. Data: 2003-06-26 12:24:53

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sabinka" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> Oj, chyba nie. Bo w podpuszczce nie chodzi tylko o scinanie mleka
> chyba

Twaróg (znaczy się - biały ser) wychodzi jak trza - właśnie z kwaskiem.
Ścina się w mig. A wyczytałam to właśnie w jakichś wegetariańskich poradach
:-) Może z mozarellą jest insza inszość?
Pozdrawiam, Agata

Czy ktoś widział przezroczyste talerze Arcoroc [Wroc]
Prośba o nalewkę orzechową
Liście selera
Ziemniaki z grilla
Które jest które?