Re: nie do końca padnięta lodówka AMICA - kto chce? ;)

From: BartekK <s...@d...org>
Newsgroups: pl.rec.dom,pl.misc.elektronika
Subject: Re: nie do końca padnięta lodówka AMICA - kto chce? ;)
Date: Sun, 21 Dec 2014 00:19:41 +0100

W dniu 2014-12-20 o 19:08, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
>
> Serwis Amica po opisaniu objawów stwierdził, że to najpewniej częściowy
> ubytek czynnika chłodzącego, który można uzupełnić ale skoro uciekło po
> 4 latach, to gdzieś jest istotna nieszczelność i będzie to syzyfowa
> praca, jeśli się jej nie da znaleźć.
>
> Niezależny serwisant specjalizujący się w lodówkach stwierdził, że to
> najpewniej awaria termostatu a terkocze z przegrzania (co jest dziwne,
> że terkotała po dłuższym wyłączeniu - testowo rozmroziłem - a jak już
> dłużej popracowała to była normalnie cicha).
>
> Może ktoś lubiący naprawiać stare sprzęty chciałby to odkupić i naprawić?
Termostat (zbyt niską temperaturę) łatwo sam naprawisz - zrób jakis
swój, choćby na DS18b20 + attiny + led, i steruj zasilaniem, zamiast
jakiegoś ichniego wynalazku głupiego.

Na terkotanie-nie poradzę, bo żeby to obejrzeć, trzeba by otworzyć
kompresor, a żeby to zrobić - cały czynnik ci spierdzieli.

Mi Samsung 2lata od nowości (czyli równo po gwarancji) zaczął chodzić
jak zimny diesel klekot na 3000rpm - w nocy spać nie dawal, pomagało
wypoziomowanie (lub zgubienie wypoziomowania) na kilka dni, potem już
wcale. W kompresorze wirnik czy coś wpadające w rezonans i co mu zrobisz.
W końcu dziada wytlumiłem mechanicznie - na wszystkich rurkach wiszących
luzem wkoło kompresora (a jest ich trochę, i tworzą niezłą filharmonię
rezonansów) pozakładałem nacięte klocki z pianki jako tłumiki drgań (coś
jak styropian tylko sztuczne i bardziej sztywne, z jakiegoś
opakowania-wypełnienia z paczki). a sam kompresor odkręciłem od ramy i
też stoi na 2cm podkładki z filcu. I tą metodą lodówka która wkurwiała 2
lata od zakupu - przepracowała kolejne 5 lat i nic jej nie dolega.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
173