Re: 'nie kocham swojego dziecka'

From: LeoTar <L...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: 'nie kocham swojego dziecka'
Date: Mon, 22 Dec 2014 08:28:13 +0100
<m724eq$eiv$1@news.icm.edu.pl> <m72786$jbj$1@node2.news.atman.pl>
<m7280e$njt$1@node1.news.atman.pl>
<5494a51f$0$2163$65785112@news.neostrada.pl>
<5494ab48$0$21559$65785112@news.neostrada.pl>
<5494ae30$0$21547$65785112@news.neostrada.pl>
<5494bd02$0$2646$65785112@news.neostrada.pl>
<549542a8$0$21551$65785112@news.neostrada.pl>
<m73hna$4ev$1@node1.news.atman.pl> <m73teu$icq$1@node1.news.atman.pl>
<m74jn1$bd2$1@node1.news.atman.pl> <m75136$rd6$1@node1.news.atman.pl>
<m7673t$mi0$1@node2.news.atman.pl> <m76nlf$l6c$1@node1.news.atman.pl>
<m77925$99n$1@node1.news.atman.pl> <m77b46$buf$1@node1.news.atman.pl>
<m77ea6$fhe$1@node1.news.atman.pl> <m77iu8$l41$1@node1.news.atman.pl>

Chiron pisze:
> Użytkownik "LeoTar" <L...@w...pl> napisał w wiadomości

> Tak, uważam że zdobycie adresu chyba nie będzie takie trudne. Warto
> napisać list- to pewne.

Może rzucisz jakiś pomysł bo z mojej byłej rodziny nie udało mi sie
wydobyć adresu. Wiem tylko tyle, że ostatnio córka znowu zmieniła
miejsce zamieszkania.

> Ciśnie mi się bardzo brzydkie słowo, powaga. Naprawdę dołożyłeś teraz do
> pieca, że ho, ho! Dlaczego_Ona_ma_cokolwiek_uznawać?! Jakim prawem
> chcesz pouczać dorosłą osobę, z którą na dodatek nie masz od lat
> kontaktu? Po co w ogóle taki temat poruszyłeś- i to przy pierwszej od
> wielu lat rozmowie? I jeszcze się dziwisz, że efekt jest taki, jaki
> jest? Ja bym się zdziwił, gdyby było inaczej.

Nie wciskaj mi czegoś czego nie popełniłem. Nie rozmawiałem z nią o
takich rzeczach a moje wnioski to efekt kontekstu rozmowy. Masz mnie za
idiotę?

> Napisałem, że warto napisać list- gdzie możesz opisać swoje uczucia do
> niej, czym się zajmujesz, zapytać o jej życie, wyrazić zainteresowanie
> dzieckiem, jak sobie radzą- ale w żadnym wypadku nie próbuj Jej pouczać
> czy dawać dobrych rad!

j.w.

> Zmień siebie. Nie udało Ci się tego zatrzymać- ale możesz zmienić
> siebie. Jak zmienisz siebie- to może Ci się uda nawiązać kontakt z córką
> na zasadzie: dorosły- dorosła. Ty wygrałaś- ja wygrałem. Jeśli tego nie
> potrafisz- to nawet nie próbuj się do niej zbliżać. A jak się nauczysz-
> to może ona to zatrzyma. Twoim celem jednakże powinny być dobre relacje
> z córką- i to wszystko. Jak je nawiążesz- to może uda się coś więcej. Na
> razie nawet nie próbuj o tym myśleć.

Siebie już zmieniłem i dlatego właśnie nie spodobało się to Teresie M.
gdyż chciałem przebudować rodzinę tak by funkcjonowała w oparciu o
prawdę, zaufanie, szacunek. Teresa M. zmusiła dzieci do powrotu w dawne
koleiny funkcjonowania rodziny czyli do fałszu, zakłamania i manipulacji
po to by ona sama mogła rządzić rodziną i zajmować w niej centralna
pozycję. Możliwe, że do przebudowy relacji rodzinnych zabrałem się zbyt
gwałtownie ale to, niestety, jest już przeszłość, której nie da się
zmienić tak jak nie da się zmienić powtórnie mnie, który sięgnąłem po
wolność i miłość. Bolesne to dla mnie doświadczenie ale warto było. A Ty
Chironie proponujesz mi Pyrrusowe rozwiązanie: panu bogu świeczkę i
diabłu ogarek. To nie droga do zmieniania świata.

> --
>
> Chiron, ten który zatrzymał taką powtarzalną pokoleniowo rzecz w swojej
> rodzinie

Wladek Tarnawski, LeoTar
Jak to na wojence 1996-99 bywalo. @ http://leotar.friko.pl/war_1996-99/

---