Re: no i jak ja mam to zrobić?

Data: 2004-07-16 09:29:20
Temat: Re: no i jak ja mam to zrobić?
Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl>

"Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> wrote in message
news:cd85ku$445$1@atlantis.news.tpi.pl...

> lusterfkami też chytry, trzeba będzie obejrzeć, na ile to solidne
(dziesięć
> gościowych płaszczy jednak trochę waży) i jak się składa.

Pantograf lusterkowy jest dość wiotki, pracując w swoim roboczym
położeniu (znaczy się wyciągany na wprost) nie utrzymałby nawet
jednych karakułów. Ale pracując w pionie... trzebaby go obejrzeć,
wydawał mi się dość solidnie wykonany, ale kojarzę go tylko jako
ciekawostkę, nie oglądałem go wcześniej pod kontem wytrzymałości.

> Ale to wszystko słabe jest.

Dlatego napisałem a'la. Równie dobrze mógłby to być np.: stalowy
ceownik 30mm (oddany do galwanizerni w celu nadania ekspozycyjnego
wyglądu) wytaczany na rolkach takich, jakie się uzywa do cięzkich
drzwi przesównych. Wtedy to by utrzymało nie tylko okrycia wierzchnie
gości spędzających u Ciebie sylwestra w czasie nawrotu mody na
dłuuugie i cięęężkie futra, ale nawet i upierdliwca akwizytora
odwieszonego tam na godzinkę w celu nauczenia, że "dziękuję, nie
interesuje mnie to" znaczy dokładnie to, co znaczy.

> będzie się dało jakoś zaadaptować zwykłe rury. Właściwie rozetka w
ścianie
> plus łącznik na rurze standardowej plus kawał rury schowanej pod
ławką albo
> nawet przykręconej do tego łącznika, tylko obróconego pionowo w
dół...

Też ciekawy pomysł. Z armatury rurowoniklowanej widziałem bodajże
łączniki skręcane śrubą z eleganckim czarnym pokrętłem, to by się
mogło tu przydać. Albo zawias, żeby tą wiszącą pionowo w dół część
jakoś ładnie na sztorc stawiać. Zawias do takich rur kupisz w firmie
wykonującej rurowe balustrady z nierdzewki. Zawias jest taki, że po
ustawieniu tej odginanej części rury w pozycji roboczej w zasadzie nic
by nie odstawało i wtedy możnaby się pokusic o wykonanie prostego
usztywniacza takiego połączenia w postaci odcinka grubszej rury, luźno
nasuniętej na tamte:

Pozycja złożona:

========= _
--------- / \
| O |
--------- \_/
=========| |
| |
| |

pozycja rozłożona:

==========
--------- / \ ---------
| O |
--------- \_/ ---------
==========

Tylko w takim wypadku musiałoby to być inaczej mocowane w szafie,
mocowanie jedynie łącznikiem typu T do tej rury, co ją juz masz by ją
tylko obróciło. Czekaj... a może to jest pomysł? Wykonać z rur takie
T, gdzie daszek od T byłby tą rurą, co już jest, a częśc pionowa by
sobie zwisała w dół (przy ścianie, więc specjalnie by nie wadziła), a
w razie potrzeby całość po prostu by się obracało, stawiając nogę od T
do poziomu i choćby zaczepiając do czegokolwiek w ścianie
przeciwległej (a choćby do uchwytu w kształcie U, takiego jakie
mocują zdejmowalne drążki ubraniowe w szafach).

J.

J.