Re: odbior mieszkania cd-jakie usterki sa zasadne?

Data: 2003-09-18 13:08:52
Temat: Re: odbior mieszkania cd-jakie usterki sa zasadne?
Od: "Predator" <e...@o...pl>

> 1. Jak narazie na dwoch szybach znalazlam rysy. Na jednej dosc spora na
> drugiej dwie krotsze. Mam zadac wymiany szyb?
> 2. Jedna z ram okiennych jest porysowana (ma dosc dluga wyrazna ryse). Mam
> zadac poprawki?

muszą poprawić

> 3. W jedych drzwiach wewnetrznych jest inna klamka niz w pozostalych.
> 4. Jedna klamka (ta sama) nie dziala poprawnie tzn jak sie ja nacisnie to
> zostaje nacisnieta i nie odskakuje.Przy tym chodzi okropnie ciezko.

Ciężko może chodzić dlatego że nowa. Są pod klamką
takie plastikowe krążki. U mnie też tak było, po miesiącu
użytkowania wsio było ok. , ale to by trzeba dobrze obejrzeć
czy to nie wada mechaniczna zamka.
Do innej klamki bym się nie czepiał jeżeli rażąco nie odbiega
od stylu pozostałych.

> 5.Jedna z oscieznic wewnetrznych jest bardzo porysowana do tego sa na niej
> slady rdzy

niech szlifują i malują

> 6. Drzwi wejsciowe (antywlamaniowe) sa nierowno osadzone i wyraznie widac
> roznice w szparze pod drzwiami.

drzwi się owiesiły?, może posadzka jest nierówna,
w każdym razie niech poprawią.

> 7.Jak narazie w lazience na podlodze leza plytki przez nas nie zamawiane.
> jest nasze najwieksze "ale". Powinny byc moim zdaniem skute przed
oddaniem.

Napewno nie jest zaznaczone w umowie że w koszty
wliczono płytki? Jak nie to niech je skują i zrobią
oczyszczą posadzkę (jeżeli możliwe to nowa wylewka na to)

> 8. Na niektorych scianach po przejechaniu reka osypuje sie z tynku piasek.
> To normalne? Nie jakos specjalnie duzo ale sie osypuje

Tynk cementowo-wapienny?
jeżeli trochę, to bym się nie czepiał, zrób jak Hania
Ci radziła.

> 9. Ze sciany wystaja dwie koncowki (prawdopodobnie od rur). Jest to w
> przedpokoju i wygalada dziwacznie.

Może najpierw dowiedz się cóż to ma być i do czego
to służy. Jak nie uzasadnią logicznie to niech usuną.

> 10. Uszczelka w drzwiach wejsciowych (antywlamaniowych) w dwoch miejscach
> jest zerwana i odstajaca. Slizga sie wrecz po podlodze.

niech poprawiają

> 11. Jedna z drzwi wewnetrznych nie domykaja sie.

j.w.

> 12. Zamkniecie wewnetrzne w lazience nie przekreca sie do konca (tzn jak
> drzwi sa zamkniete tylko kawalek sie przekreca).

Jeżeli się nie zamyka zamek sprawdz czy futryna
jest prawidłowo osadzona, czy otwór trafia na
zasówkę. Jeżeli nie to jak najbardziej poprawka.
Jeżeli drzwi się zamykają prawidłowo tylko nie przekręca
się blokada do końca to bym się nie czepiał.

> 13. W scianie w pokoju widze dziury z kolkami od zawieszenia grzejnika z
> sasiedniego pomieszczenia.Tynk poodpadal dookola.

niech poprawiają

> 14. Jak maja dzialac ciagi wentylacyjne? wg mnie plomien (testowalam
> zapalniczka) powinien byc lekko wciagany do srodka. Wczoraj o malo co nie
> zdmuchnelo mi w lazience plomienia. Tylko ze dmuchalo DO lazienki.

chyba powinno zasysać, ale nie znam się. W mieszkaniu
które ja odebrałem 6mc pomimo że było budowane i oddawane
w zimie wntylacja zasysała płomień do komina.
Myślę że to trzeba wyjaśnić bo to dość istotne. Może pochrzanili
coś z kanałami i kominami.

> 15. Pierwszy raz widzialam tak dziwna rzecz (ale moze tak sie teraz robi).
> plastikowym oknie kuchennym, na gornej ramie wywiercono (wiertarka plus
> wypilowano -bardzo wyraznie to widac ze to nie fabrycznie) dwa podluzne
> otwory. Sa one zarowno w ramie okienniej tej otwierajacej sie i tej ktora
> jest w scianie.

otwory do odwadniania są na dole, to bym wyjaśnił
cóż ma to być. Z tego co wiem nie powinno się w profilach
okiennych wiercić żadnych dziur. A dziury są na przelot?
Okna w moim mieszkaniu mają fabryczne otwory z maskownicą
które służą jako wpomaganie wentylacji, bądź nawiew powietrza
z zewnątrz.

> 16. Haki na lampy w suficie hmm.... baalam sie ich dotknac bo wygladaja
> jakby mialy zaraz odpasc. Tynk dookola nich jest wykruszony i czesc kolkow
> jest wystajaca na zewnatrz.

no nie wiem, to bym sam poprawił przed malowaniem.
Malujecie i szpachlujecie sami?? Chyba że nie
to kazał bym poprawić.

> 17. Ok 10-15 cm pod przylaczem trzeciej fazy (taka skrzyneczka) wystaje
> rurka (taka zginalna plastikowa) spoza sciany. Jak sie to dotknie tynk sie
> sypie i rurka zaczyna bardziej wychodzic.

jest zbyt płytko osadzona w ścianie? To poprawić ponieważ
zacznie ci się odłupywać tynk w tym miejscu za jakiś czas.

> 18. W niektorych miejscach miedzy sufitem a scianami nie ma kontow
> prostych -sa luki.

Nie wiem co zanaczy łuki, czy przy wejściu na grzesło
i spojrzeniu przez lupe :))))) czy wyraźnie widoczny łuk.
Jak widoczny, to jak najbardziej do poprawki.

> 19. Wysokosc drzwi wewnetrznych rozni sie i to znacznie. Pozatym dwie pary
> drzwi (jedne nie sa jeszcze zamontowane wiec nie wiem) sa krzywo
osadowione
> tzn szpara pod nimi po jednej stronie jest malutka po drugiej spora.

SJeżeli wejściowe i wewnętrzne sprawiają wrażeni krzywo
osadzonych to sprawdz poziomicą osadzenie drzwi, jeżeli będzie
ok. to na bank masz skrzywioną posiadzkę.

> 20. Balustrada na balkonie jest bardzo porysowana (byla pomalowana).

niech maluja

> 21. W lazience w scianie zostaly korki rozporowe po omylkowo przez firme
> zainstalowenej toalecie podwieszanej.

Jak będziecie malować w łazience, nie czepiał bym się
sam bym usunął.

> 22. Odplyw od toalety idzie spod wanny przez ok 50-60 cm skosem nad
posadzka
> az do miejsca gdzie toaleta ma stac (nie ma jej jeszcze i nie bedzie do
> odebrania mieszkania). Wyglada to bardzo dziwnie. Tutaj postaram sie nawet
> zrobic jutro zdjecie bo strasznie trudno to opisac.

U mnie też tak jest. Wygląda to niespecjalnie, ale ja to sobie
zabuduje, ale tu żałuję że się nie doczepiłem. Z tym że być możę jest
to dozwolone i nie mają obowiązku chować.

No to sporo. Doczepiaj, ponieważ u mnie się zacina okno
i przychodzą do mnie już chyba od miesiąca. Ale skończyłem
z telefonicznym załatwianiem, składam teraz pisemną reklamację
zaniosę poproszę o opieczentowanie że została przyjęta i będą
mieli 2 tygo. (choć może jestem naiwny że tak łatwo pójdzie :))) ).

Z tymi 2%, hmm gdyby byli uczciwi wobec mnie i usówali
usterki bez szemrania i w terminie i cały czas było by ok to
uczciwość raczej by mi nie pozwoliła na to.
Natomiast jeżeli faktycznie byli nieuczciwi, coś obiecywali
i nie wywiązywali się z dogadanych spraw, to utrudnił bym
im życie i wyciągnął ile można (uznaję zasadę oko za oko ... -
może mało cywilizowana ale skuteczna). Usterek w końcu nie masz obowiązku
zauważyć natychmiast :)))))).

Pozdrawiam
Darek