Re: poradźcie proszę?!

From: "Beatka" <b...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: poradźcie proszę?!
Date: Fri, 19 May 2006 09:54:30 +0200

Użytkownik "Aga B." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:e4jrbe$c0u$1@news.onet.pl...
> A jak wytłumaczysz synowi, dlaczego nie idzie do przedszkola?

Ja miałam kiedyś nieco inną sytuację, ale jednak "podobną" z Adasiem w
pierwszej klasie. Było przedstawienie na Dzień Babci i Dziadka. Wiersze,
piosenki a potem jeszcze zawieszanie na szyi dziadkom specjalnie wykonanych
naszyjników z napisem , wreczanie własnoręcznie zrobionych serduszek i
laurek, no w sumie bardzo fajne i wzruszające.
A tu dziadek w szpitalu, Babcia przy nim -w innym mieście.Nie dość, że Adaś
był zmartwiony sytuacją rodzinną, to jeszcze się rozpłakał i powiedział
kategorycznie, że nie pójdzie na przedstawienie, bo każde dziecko podejdzie
do swojej Babci/Dziadka a on co ma wtedy zrobić? Bedzie mu przykro.
Przystałam na to, że nie pójdzie, chociaż miał mała rolę, rzeczywiście wtedy
udałam, że zachorował........Przedstawienie się nie zawaliło, a Adaś
podziękował mi, że się zgodziłam, aby został w domu.A ja sie zgodziłam, bo
wiedziałam, że na pewno będzie mu przykro.....

Może Maciuś też sam wpadł/wpadnie na pomysł pozostania w domu?

Jakos nie wierze, że do tej pory rozpaczał a tu nagle da się przekonać do
tego Tulipana.....Nawet jak z pozoru da sie przekonać, to i tak będzie Mu
przykro. Na Jego miejscu też by mi było.

Ja bym przekonywała do Tulipana w sytuacji, gdyby dostał tę rolę od razu, a
nie podobałaby Mu się. To co innego.Przekonywałabym do skutku.
A w tej sytuacji pokazałabym swojemu dziecku, że nie godzimy się wspólnie na
niesprawiedliwość.Skoro rozmowa z Panią nie pomogła, to ja i tak stanę po
stronie dziecka i zaoszczędzę mu przykrości. Tak właśnie wytłumaczyłabym
dziecku - jeśli naprawdę ma Ci byc przykro, to możemy tego uniknąć. Chcesz?
I niech zdecyduje.
I niech wie, że mama podziela jego uczucia.

--
Beatka (Adaś 17.04.1997, Wojtuś 25.06.2002)