Re: prawdziwy chleb

Data: 2004-08-24 22:51:24
Temat: Re: prawdziwy chleb
Od: "eM eL" <b...@N...gazeta.pl>

Morrigan <b...@o...pl> napisał(a):

> Użytkownik "eM eL" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> wieprzka
>
> ???? Ja jestem wegetarianka. A co ma do tego strona z chlebami???

Mozesz byc nawet Krolowa Wszechswiata - to mnie nie interesuje - ale link
podany przez ciebie (http://www.kuchnia.com.pl/DiD/chleb.html#wiejski)
laduje na takim oto, niewykle wspolczesnym i nieskomplikowanym przepisie:

<<<CHLEB WIEJSKI
Dzieżę wykadzić krupami jęczmiennymi i kminkiem, potem popłukać letnią
serwatką, albo kwaśnym mlekiem. W tak przygotowaną dzieżę wlać serwatki
ciepłej 2 i pół kwarty, wsypać mąki żytniej 5 kwart, wmieszać kwaterkę
dobrych drożdży, rozczyn dobrze rozrobić i zostawić na 8 godzin, aby się
ciasto dobrze ruszyło, potem wsypać pół kwaterek soli i garstkę kminku, a
wlawszy znowu drugą kwaterkę drożdży, dosypać mąki 7 kwart, mieszać, aż od
rąk odstanie i gdy się dobrze ruszy, wyrobić na stolnicy, mąkąa podsypaną i
wyrobić ładne bochenki. Jak wyrośnie na krążku, poparzyć wrzącą wodą,
gotowaną z sianem i w piec wsadzić. Chleb potrzebuje pieca gorącego i trzyma
się go krócej niż ciasta słodkie. >>>

A wiec jakis inny Twoj przepis, np. na tofu z ogorkami (niech Ci juz bedzie
ten wegetarianizm) zacznie pewnie sie od zakupu pola do zasiania soi (tak to
sie pisze..?) na mleko sojowe do zrobienia tofu, tak..?

:-))))