Re: proszę o pomoc -komunia

Data: 2006-04-28 08:09:29
Temat: Re: proszę o pomoc -komunia
Od: "Basia" <b...@o...pl>

Już mam źródło informacji, więc podaję:

Piersi kurczaka lub indyka w sosie musztardowym

70 dag piersi - jak wyżej do wyboru (ja robiłam z indyka)
1 kg jabłek ( to nie apteka, dałam 4 sztuki- było dobrze:-)
1 łyzka masła
olej, sól, pieprz

Na sos:
1/2 szkl oleju
1/2 szkl. musztardy francuskiej
3/4 szklanki płynnego miodu

Tu znowu średnio się trzymałam zaleceń... dałam po mniej więcej pół szklanki
wszystkich składników a musztardę miodową, bo akurat taką miałam.

Mięso pokroić na plastry, lekko rozbić, oprószyć solą, pieprzem, obsmażyć na
rozgrzanym tłuszczu ( to chyba do tego było to masło w przepisie...),
przełożyć do rondla.

Składniki sosu wymieszać, połową zalać mięso, dusić, stopniowo dolewając
pozostały sos.
Gdy mięso będzie dochodziło dołożyć pokrojone na ósemki jabłka, dusić do
miękkości jabłek, ale nie dopuścić, żeby się rozpadły.

I znowu, tyle mówi przepis a ja jak zwykle postąpiłam nieco inaczej - od
razu wlałam cały sos a i dodałam trochę wody żeby mięso mogło zmięknąć, bo
obawiałam się, że sam sos się przypali zanim mięso będzie miękkie.

Polecam, robi się równie szybko jak to danie ze schabu i dobrze smakuje.

pozdrawiam
Basia