Re: renta socjalna 4x wiecej bedzie mozna dorobic

Data: 2006-12-30 20:07:08
Temat: Re: renta socjalna 4x wiecej bedzie mozna dorobic
Od: "Koola" <n...@m...pl>

> Najniższa również wzrasta. ALe wzrost średniej pensji oznacza, że jest
> coraz lepiej na rtynku pracy, Że pracodawcy płacą więcej.

Srednia pensja to zwykla srednia arytmetyczna, ktora wzrasta dzieki
wzrostowi plac osob najwiecej zarabiajacych. W firmach w ktorych pracowalem
i ktore znam jakos nie widac tego wzrostu plac a w jednej to sie nawet
trafila obnizka plac pracownikow polaczona z podwyzka placy dyrekcji (chyba
jako nagroda za poczynione "oszczednosci" ;) ) -w takim wypadku wskaznik
sredniej pensji tez moze wzrosnac co sie ma nijak do pensji pracownikow.

"Jest coraz lepiej na rynku pracy" bedzie mozna powiedziec wtedy gdy w
Polsce powstanie klasa srednia i to jej zarobki beda wplywaly na
wskazniki -teraz tego nie ma, powstaje coraz wieksze rozwarstwienie
spoleczne z ogromna dziura po srodku a wskazniki wzrostowe ksztaltuje
glownie nieliczna ale bardzo dobrze zarabiajaca (i wciaz zarabiajaca coraz
lepiej) klasa wyzsza.

> A to dziwne. Bo co raz spotykam ludzi, którzsy zwyczajnie nie znajdują
> ludzi do roboty, BO NIE MA. i to począwszy od najprostszych prac do
> najbardziej wykwalifikowanych. I nie chodzi tu o pieniądze - chodzi o to,
> że ludzi brak. W budownictwie. W informatyce, w handlu.... Nie ma chętnych
> w ogóle. Do McDonaldsa na przykład przyjmują na okrągło, pracę dostanie
> tam KAŻDY, a i tak za mało jest.

Nie ma chetnych bo wiele osob zaryzykowalo i wyjechalo pracowac w normalnych
krajach -teraz ciagna za soba innych i ludzie widza jak moze wygladac praca.
I nie chodzi tu o sam obowiazek wykonywania pewnych czynnosci dla pracodawcy
tylko cala organizacje pracy, atmosfere w firmie, podejscie pracodawcy do
pracownikow.

U nas w wiekszosci firm wciaz pracownicy sa traktowani jak niewolnicy a
wielu pracodawcow budzi sie z przyslowiowa reka w nocniku gdy z firmy w
ciagu miesiaca odchodzi wiekszosc najbardziej wartosciowych
pracownikow -wtedy cos do nich dociera i zaczynaja sie wymuszone, powolne
zmiany.

> I żebyśmy stanęli na uszach to i tak pensjami nie przebijemy Irlandii,
> Wlk. Brytanii czy Danii. Żebyśmy nie wiem jak się wysilali.

Tu nie chodzi o to by przebijac pensje w tych krajach tylko o zwykla
uczciwosc pracodawcy wobez pracownikow (i w druga strone oczywiscie tez). Ja
nie musze zarabiac tyle samo co osoba na tym samym stanowisku w Irlandii ale
chcialbym np. zarabiac tyle by godziwie zyc w Polsce, moc wziac kredyt na
mieszkanie/dom i nie bac sie ze za rok nie bede mogl go splacic, pracowac po
8 godzin dziennie i miec placone wszystkie godziny nadliczbowe (tak samo te
spedzona nad projektami w domu), normalnie wziac przyslugujacy mi urlop
wypoczynkowy, miec konkretne zadania do wykonywania a nie byc od wszystkiego
i miec szefa, ktory bedzie szefem a nie panem i wladca, ktory moze wszystko
i wiecznie powtarza "na twoje miejsce czeka kilkunastu chetnych wiec
uwazaj".

Co do ON to fakt ze w wiekszosci przypadkow to osoby z zerowymi
umiejetnosciami i wiedza -wiele takich osob znam, ktore nie zdobywaly wiedzy
bo u nich w rodzinie tkwilo przekonanie ze skoro ktos jest ON to i tak nie
nadaje sie do niczego a po co ma sie ksztalcic skoro panstwo mu zapewni byt.
Ale z drugiej strony w tej chwili nie robi sie nic by niejako zmusic ON do
ksztalcenia (bo to w zasadzie jedyna nadzieja na pozniejsza samodzielnosc).
Tu nie chodzi mi o kolejne akcje bilbordowe w stylu "pelnosprawni w pracy"
czy tez "miejsca parkingowe dla ON" -tu trzeba pracowac z takimi rodzinami
by one to zrozumialy i same zmuszaly ON do ksztalcenia.
Jezeli juz ON znajdzie prace to tez nie jest rozowo -w wielu wypadkach
pracodawca podchodzi do sprawy w prosty sposob -ON i tak nie odejdzie bo
bedzie mial problemy ze znalezieniem pracy wiec mozna go wykorzystywac.

pozdr.

30.12 Adam Pietrasiewicz
30.12 Abal
30.12 Koola
30.12 Sławek
02.01 LM
02.01 LM
02.01 LM
02.01 LM
02.01 Jacek
02.01 a...@i...org.pl
02.01 Marcin-Sulski
03.01 Adam Pietrasiewicz
03.01 Marcin-Sulski
03.01 LM
03.01 LM
Autotranskrypcja dla niedosłyszących
is it live this group at news.icm.edu.pl
Witam
Zlecę wykonanie takiego chodzika
Czy mozna mieszkać w lokalu użytkowym
karta parkingowa
stuck puck
Chodzik 3 kołowy
zlecenie na chodzik 3 kołowy
Fan club chodzik
Podejście usługodawców do niepełnosprawnych
cicho sza
Chodzik 3 kołowy zmaina kół na wieksze.
halo
Usenet z googla