sliwki - biały osad

41. Data: 2017-09-20 14:32:40

Temat: Re: sliwki - biały osad
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> Iiiiiieeeeee, bez problemu mogę ci wskazać co najmniej kilka placów
> targowych w okolicach Krakowa, gdzie w określone dni tygodnia np.
> Bochnia wtorek i piątek, Gosprzydowa czwartek itp na tzw jarmark
> przyjeżdżają ludzie z własnymi płodami ziemi. Bez problemu kupisz
> węgierki robaczywe bo nie pryskane, stare odmiany prawdziwych jabłek
> (chociaż o nie jest coraz trudniej - drzewa z epoki przedprofesorowej
> pieniążkowej idą pod siekierę... :(
>
> No, ale to tradycja małopolska i cóż na to poradzisz...

Czy ja wiem, czy tylko małopolska? U mnie we czwartki jest taki targ,
gdzie okoliczne chłopstwo mazowieckie sprzedaje co mu urosło. A w całej
Polsce widuję w sezonie przydrożny handel w okolicach sadów. Jeśli ktoś
żyje normalnym życiem, jeździ i obserwuje świat, to mu nie trzeba takich
rzeczy opisywać. Ale gdy ktoś przebywa w świecie własnych wyobrażeń i
lęków -- to problem ze wskazaniem mu najprostszych faktów wystąpi zawsze.

--
Jarek

42. Data: 2017-09-20 14:51:56

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

krys pisze:

> U mnie na targu stoją przydomowi chłopi, którzy sprzedają własne nadmiary.
> Od handlarzy różnią się tym, że mają bardzo ograniczony asortyment, np 2
> skrzynki śliwek (tylko)albo 2 skrzynki pomidorów, pół skrzynki marchwi,
> koszyczek jaj, parę butelek mleka i ser.

Do niektórych to nawet gdyby przyszła przydomowa baba z jajami, to pomyślą
sobie, że są wyjątkowi, i tylko dlatego ona tak do nich. A na całym świecie
nigdzie się nie zdarza, by chłop sobie bez handlarza ze śliwkami poradził.

Jarek

--
My tu gadu gadu, a chłop śliwki rwie.

43. Data: 2017-09-20 15:50:57

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

krys <k...@p...priv.pl> wrote:

> [...]
> skrzynki śliwek (tylko)albo 2 skrzynki pomidorów, pół skrzynki marchwi,
> koszyczek jaj, parę butelek mleka i ser.

Takie scenki to ja u nas 30 lat temu widywałam - tzw. sprzedaż "na murku".
Dziś na targowisku to samo, co w hipermarkecie.
Widać u nas chłop (w Waszym rozumieniu) całkiem zanikł, albo ma się zbyt
dobrze, żeby oferować śliwki czy barszcz na targu. Nawet moja Pani Baba do
pracy w mieście poszła, dobrze, że chociaż jeszcze kury trzyma...

--
XL

44. Data: 2017-09-21 01:39:56

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-20 o 14:25, krys pisze:
> [...]
Na jakiejś giełdzie rano pewnie tanio kupują. Może i z palntacji.

> [...]
> skrzynki śliwek (tylko)albo 2 skrzynki pomidorów, pół skrzynki marchwi,
> koszyczek jaj, parę butelek mleka i ser.

Tutaj strasznie oszukują. Wmawiają, że ze swojego sadu a jajka od
własnych kur. Skąd od kur, kiedy tych jajek poukładanych w pojemnikach
jest bardzo dużo i na dodatek wszystkie są identyczne-białe. Cały dzień
są przy swoim straganie, to wątpię, żeby mieli czas nawet kury nakarmić.

--
animka

45. Data: 2017-09-21 07:32:17

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zabezpieczam samą lodówkę przed skażeniem
> pochodzącym z opakowań (vide brudne koszyki sklepowe i brudne taśmy

a jak?

46. Data: 2017-09-21 07:37:59

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message
> z racji kompetencji wynikających z kierowania laboratorium w

płyny i chemia i perfidia przemysłowców zmienia się jak kalejdoskop
efektywność i efektowność jest na pierwszym miejscu - zdrowie jest na żadnym
miejscu - w tym wyścigu
na etykietach z resztą moze się nie pojawić jakiś skłądnik - kto ich wie

jakbyś miała laboranta na pordorędziu - to bym była większejwiary że to na
pewno wystarcza
niektóre owoce/warzywa mają taką strukturę że coś po prostu wniknie i można
sobie myć dla dobrego sampoczucia.

47. Data: 2017-09-21 07:40:27

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Animka" <a...@t...wp.pl> wrote in message
> Śliwki węgierki w sezonie, na straganie od chłopa też są polepszane?

nie zgadłabyś jaka jets pomysłowosć niektórych 'chłopów' (w cudzysłowie).
Nie każdy straganiarz sprzedaje swoje. na niektórych stoiskach widać że
przemysłowe. ALe najbardziej chodzi mi o to, że przemysł zaczyna się jużw
OGRODZIE. Podpytyję sprzejacych i odkrywam że chmia i opryski to dziś norma
nawet u maluczkich chodowców z gródkiem za rogiem domu. A ja nie chcę
chemiii i już.

48. Data: 2017-09-21 07:44:48

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message
> Mam swoje, a poza sezonem nie jadam właśnie z powodu

może ktoś na grupie może mi w sezonie wysyłkowo produkty ze swojego sadu
wysyłkowo sprzedawać (maliny kurierem też się da)? Cena W godnej cenie.

49. Data: 2017-09-21 08:01:29

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-17 o 17:31, yapann pisze:
> Hej,
>
> Sparzyłam węgierki wrzątkiem (chwilę stały we wrzatku),
> po wyschnięciu prawie całe były w białym osadzie - jakby spryskane
> wapnem:
>
> - czy to naturalne zjawisko?

Normalka.

50. Data: 2017-09-21 08:40:03

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann <y...@o...pl> wrote:
> [...]

Zdejmuję wszelkie opakowania - przepakowuję w swoje.
Np. masło - od razu do maselniczki (a zapas - bo kupuję w Makro - w worku
foliowym do zamrażarki), mięso do własnego zamykanego pojemnika lub
woreczka lub miski, ketchupy/musztardy/majonezy/puszki myję detergentem lub
denaturatem. Nie jest to trudne. Rutyna.

--
XL

Przepraszam Ewę FEniks!
Gotowanie - wiedza czy sztuka ?