Re: trochę o prowadzeniu dialogu...

Data: 2003-08-25 15:54:57
Temat: Re: trochę o prowadzeniu dialogu...
Od: "Marsel" <m...@p...onet.pl>

>Nie polecam uczenia się wszystkich języków, zwłaszcza tego ostatniego.

co do wyboru jezyków do nauki.. oprocz kierowania sie osobistymi sentymentami,
warto pamietac, ze dobrze jest znac jeden przydatny na codzien, ot, chociazby
w zyciu zawodowym.
Mysle, ze jest to szczegolnie warte zaznaczenia dzisiaj, w przededniu zycia w
spoleczenstwie wielonarodowosciowym. Nie zapominajmy o wlasnym kraju i
dlugowiecznej tradycji!
(moze i przejaskrawiam, ale co jak co, wlasnie chamstwo u nas kwitnie, wbrew,
a moze dzieki, wszelkim recesyjkom i problemom okresu tranformacji)

>Ogólnie zagadnienie jest bardzo ciekawe. Kwestia silnej/słabej
>osobowości.

Nie wiem jakie sa psychologiczne definicje "silnej osobowosci" ale w
powszechnym rozumieniu chamstwo w tej sile sie miesci. Wszak chodzi o
skutecznosc (rózniez porozumiewania sie).

<....>
>zwróciła moją uwagę: ona w ogóle nie potrafiła odnaleźć się w procesie
>rozmawiania. Nawet wówczas, gdy próbowaliśmy ją "wciągnąć" do
>dyskusji, pozostała taka, jaką była wcześniej. To oczywiście przykład
>skrajny.

well.. trudno powiedziec czy nie potrafila, czy nie chciala. Jesli, zaluzmy,
ktos ma ugruntowane poglady, w ktorych chcetnie sie byl zastal dla wlasnej
wygody, to niechcetnie raczej wdaje sie w byle dyskusje. To jedno z mozliwych
(prymitywne) rozwiazan. W kazdym razie.. no wlasnie, czy taka postawe,

iepodatnosc, mozna traktowac bardziej jako "sile osobowosci" czy jej slabosc?

Nie pytac co jest dobre a co zle ( i dla kogo).
Nie chce tego mowic.. bo wszytko zepsuje... Wezmy pod uwage (albo odrzucmy od

azu, jesli to nie prawda) ze czesto "sila osobowosci" bieze sie ze slabosci,

a tez słaboscia moze byc jej siła..

Autorowi wątku poleciłbym zatem [poza właściwą konfiguracją
>czytnika ;-)] jakąś formę pracy nad siłą swojej osobowości. Łatwiej
>będzie coś powiedzieć, jak przedstawisz się bliżej: ile masz mniej
>więcej lat, uczysz się/pracujesz, ew. rodzaj pracy, zainteresowania
>itd.

Nie wiem czy autor potrzebowalby, ale ja bardzo bym prosil o okreslenie czym
sila osobowosci jest.

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl