Re: zapomniana lawenda

From: "_hehehe" <s...@s...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: zapomniana lawenda
Date: Mon, 6 Nov 2006 21:48:40 +0100

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości
news:eio0mv$c1v$1@inews.gazeta.pl...

> Ona miała tak ciężki los w doniczce przez lato, że posadzenie do gruntu
> odczuje jako zmianę na lepszy.
:)))))
jest dokladnie jak piszesz
!!!!!!
> Radzę też osłonić od wiatru. Suchymi badylami dookoła, od góry nie
> przykrywać. U mnie na wygwizdowie zabezpieczona w ten sposób
> jest po zimie znacznie ładniejsza niż zimująca bez.
:)
akurat z tym mam nieco inne spostrzezenia
tzn wydaje mi sie
ze te na wydmuchowie nieco lepiej wygladaly niz te w zaciszach
:)
a tak wogole to rozwazania co z ta lawendka zrobic
powinnismy zaczac od ustalenia jakiej odmiany ona jest
:)
gdyby rzecz dotyczy jednej z kilkunastu odmian dostepnych na rynku Lavandula
angustifolia
to poradzi sobie ona bez problemu byle nie miala zbyt mokro
tzn nie stala w jakims zanizeniu terenu
:)
nieco rzadsze odmiany z gatunkow L. dentata oraz L. intermedia
u mnie poradzadzily sobie ubieglej zimy bez okrycia
ale slyszalem byly z nimi problemy w innych rejonach Polski
:)
pod okryciem ze stroisza padly mi w gruncie odmiany tzw lawendy
francuskiej
tzn L.stoechas .
:)
przezylo tylko kilka sadzonek skrytych w foliowcu pod agrowloknina
:)
z pozdrowieniami i usmeichami
smal