Re: zdrada-jak budować na nowo?

From: Andrzej Garapich <garapich malpa isez kropka pan kropka krakow kropka pl a
t...@t...zmyłka>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: zdrada-jak budować na nowo?
Date: Wed, 17 Nov 2004 17:23:33 +0100
<v...@4...com>
<4...@p...onet.pl>

Wed, 17 Nov 2004 16:07:02 +0100, "agi ( fghfgh )"
<a...@p...onet.pl> pisze:

>Wiem, uwazam jednak ze celowo demonizujesz. Serio uwazasz, ze taka
>sytuacja _musi_ nastapic? I jedyna opcja to w przypadku dwoch domów to
>ta schizofrenia?

Nie wiem czy musi. To, że czasami natępuje chyba jest oczywiste.
I wydaje mi się, że cześciej następuje niż nie. Ludzie, którzy
potrafią się oprzeć pokusie rywalizacji o względy dziecka mają
ogromną klasę...

>IMHO zauwazalne ale IMHO równiez sa znacznie mniejszym zlem niz
>sytuacja, która forsujesz ( i moim zdaniem troche gloryfikujesz ) .

Wady rodziny, ktora udaje zwyczają dla dobra dzieci są
powszechnie znane, oczywiste i wręcz aksjomatyczne. Stąd
lansuje się model: "nie podoba się, do do widzenia, spuśc
drania po brzytwie" itd.
Dyskusji z punktu widzenia, który ja podjąlem chyba tu
jeszcze nie było. Nie dla każdego widoczne są zalety (tak,
ZALETY!) rodziny żyjącej "na niby" dla dobra dzieci, o
wadach rozwiązań "nie podoba się, do do widzenia, spuśc
drania po brzytwie" z punktu widzenia dziecka w ogóle się
tu chyba nie pisało.

Nie wiem czy gloryfikuje "moje rozwiązanie". Dostrzegam
tylko zalety pewne zalety i zwracam uwagę na wady rozwiązania
alternatywnego.

>Sama sytuacja w której rodzice sie nie kochaja jest zla.

Jasne. Ale na to niestety rodzice nie mają wpływu (lub niewielki)

>Sytuacja, w ktorej rodzice decyduja sie byc ze soba w zwiazku wylacznie
>dla zachowania pozorów jest patologia.

I tu się nie zgadzamy. IMHO jest jednym ze złych rozwiązań
(dobrych nie ma), ma takie a nie inne wady oraz takie a nie inne
zalety.

>Jak sobie wyobrazasz chocby realizowanie potrzeb seksualnych w takim
>ukladzie?

A jak sobie wyobrażasz seks samotnego rodzica?

>Seks bez milosci?

jw.

>Seks na boku?

jw.

> Czy moze celibat?
jw.

>I jak ma sie odniesc dziecko do takich wzorców,
> mniej lub bardziej ale jednak mu pokazywanych.

Oczywioście wiesz, że per analogiam mogę to pytanie
odwrócić?

pozdrawiam serdecznie
Andrzej Garapich

--